MUKABELA I
RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 8. džuz
Mukabela je učenje
(čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može
učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza.
Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu
uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu
knjigu.
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije
ramazana a završavamo hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram
namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka
one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u
dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari
puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te
da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
8. džuz
Pojašnjavanje
nekih šerijatsko-pravnih normi vezanih za islamsko vjerovanje. Najvažnije od
njih su: spominjanje Allahovog imena prilikom prinošenja žrtve i klanja
životinje, zabrana konzumiranja mesa životinja koje nisu zaklane uz Allahovo
ime.
Vezivanje
srca za Allaha Uzvišenog kada su u pitanju uputa i zabluda dovodi do toga da se
samo u Njega uzdamo, što biva uzrokom da On u naša prsa usadi uputu. Detaljno
spominjanje pojedinih obreda koje su izmislili mnogobošci bez bilo kakvog
dokaza za njihovo utemeljenje, kao i odgovor na njih. Kraj sure El-En’am
obuhvata deset raznih savjeta i uputa o kojima vrijedi razmisliti i po njima
raditi.
Početak
sure El-E'araf donosi malo poduži razgovor između šejtana i Allaha Uzvišenog,
te način zavođenja Adema od strane šejtana. Nakon kazivanja o Ademu i šejtanu,
Uzvišeni Allah nas zove sa četiri poziva, pa da li ima neko ko će pouku
primiti?
Nakon
toga se spominju razgovori između stanovnika Dženneta i Džehennema, kao i
razgovor sa onima koji će biti na bedemu, između Dženneta i Vatre. Ovaj džuz se
završava sa pet kazivanja o prijašnjim vjerovjesnicima, zato treba da
razmislimo o razlozima zbog kojih su uništeni oni koji su negirali
vjerovjesnike.
je
prva mekkanska sura u Kur'anu nakon niza medinskih. Prilikom dostavljanja sure
El-En'am 70.000 meleka je veličalo Allaha, stoga bi nas ova činjenica trebala usmjeriti
da srcem i razumom čitamo ovu suru.
Nekada se čovjeku čini da se određeni ajeti
odnose samo na nevjernike, naročito u mekkanskim surama koje govore o zabludi
nevjernika i postojanju Allaha. Međutim, istraživanja o religioznosti pokazuju
nam da i sami muslimani, oni koji klanjaju i poste, sumnjaju u određene stvari
koje su objavljene. U jednoj anketi napravljenoj u BiH, veliki broj ispitanika
o vjeri izrazio je sumnju o postojanju meleka. Ovo može izgledati
nevjerovatnim, ali čak možemo biti svjedoci ovakvom mišljenju kada vidite
muslimane koji su skeptični po pitanju događaja s prošlim narodima ili na
Budućem svijetu pa komentarišu: Nije
se niko vratio da potvrdi je li tako.
Drugi ne dovode ovo u pitanje, ali kada im
imam kaže da dova sudbinu mijenja oni će ipak sve uraditi, tražiti pomoć od
ljudi, tražiti nešto preko veze pa tek onda, i možda doviti, odnosno nisu baš
sigurni u snagu dove. Treći ne vjeruju da udjeljivanje sadake produžuje život i
nafaku itd. Drugim riječima, postoji ta trunka skeptičnosti, sumnje ili neke
vrste nevjerovanja čak i kod muslimana koji poste, klanjaju i iskreno vjeruju
da postoji Gospodar.
Stoga nije ni čudo da Kur'an počinje surom
El-Bekara i kaže se i vjernicima i nevjernicima ,,zalike-l-kitabu la rejbe
fiih" - ovo je Knjiga
u koju nema sumnje. I ne zaboravimo da u životu šejtan
vjernika ne može učiniti nevjernikom, ali može ga učiniti sumnjičavim. To mu je
glavna obaveza kod vjernika: da ubacuje sumnju u sve, u ispravnost života
Poslanika, a.s., u hadise, u ispitivanje u kaburu itd. Sumnja je otvaranje
vrata nevjerovanju, stoga će šejtan koristiti svaku situaciju u kojoj će
došaptavati: sumnjaj u sve.
Sura nosi naziv zbog opisa stoke koju koriste
ljudi, a poseban naglasak je stavljen na laži Ehli kitabija o tome šta im je
dopušteno, a šta dozvoljeno od stoke. Također, poručuje nam se da muslimani
imaju mnogo šire mogućnosti u biranju hrane na ovom svijetu. Stoga, musliman
treba da prepozna blagodat koja je data muslimanima spram Jevreja i drugih
naroda kroz 145. ajet. Ehli kitabijama su zabranjene mnoge životinje i njihovi
dijelovi, a jedina životinja koja je muslimanima zabranjena jeste svinja.
Na kraju ove sure nalazi se poznata skupina
ajeta koji počinju sa Men
džae... gdje se nalazi predivan 162. ajet kojeg možemo imati kao
moto na našim levhama i općenito u životu.
Također
i 160. ajet u kojem nam Allah kaže da će nas za jedno dobro djelo
desetorostruko nagraditi. Slava Allahu koji nas je i ovim principom pomogao. Koliko
čovjek treba biti ohol da počini u svom životu više grijeha od dobrih djela
koja se pišu desetorostruko?
U suri El-Earaf se nalazi 26 ajet u kojem se
kaže da je najbolja odjeća „odjeća bogobojaznosti“. Ovaj ajet često muslimani
zloupotrebljavaju pa kažu da nije bitan kodeks oblačenja kod muslimana/ki, već
je bitnija bogobojaznost. Reći ćemo samo ovo: ko je bogobojazan to će se
odraziti i na njegovo oblačenje, njegovo unutarnje stanje će se odraziti na
vanjsko.
Također, prije ovog ajeta objašnjava nam se
da je posljedica grijeha, gubljenje bogobojaznosti bilo ukazivanje stidnih
mjesta Adema i Have, odnosno gubitak odjeće.
Ni komentarjev:
Objavite komentar