MUKABELA I
RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 9. džuz
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije
ramazana a završavamo hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram
namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka
one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u
dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari
puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te
da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
9. džuz
U ovom džuzu saznajemo da je Šuajbov, a.s., narod varao prilikom vaganja pa ga je Allah
kaznio. Nažalost, njihove osobine imaju i danšnji muslimani. Kada dođemo sa
pijace i provjerimo kod kuće na svojoj vagi, vidimo da je druga težina. Varanje
na vagi je simbol svakog drugog varanja: u trgovini, ali i u drugim oblastima.
Čovjek plati uslugu od majstora muslimana, on odugovlači s vremenom kako bi
duže trajao popravak što iziskuje veću dnevnicu. Sve je ovo varanje i najgore
je što dolazi od muslimana.
U nastavku džuza čitamo o Muasu, a.s., koji je
došao opominjati faraona. Ovdje treba obratiti pažnju na sve kazne koje je
Allah slao nevjernicima, ali posebno na posljednju najžešću kaznu, potapanjem.
Allah najbolje zna zašto je potopio faraonov narod, ali ne zaboravimo da potop,
poplava dolazi onda kada se želi uništiti potpuno, bez ostataka jedan narod ili
neka pojava. Sjetimo se da je vodom potpuno zbrisao s lica zemlje Nuhov,
a.s. narod, a mogao je poslati smrt ili bolest svima. Voda je simbol čišćenja,
u ovom slučaju čišćenja i svega ono s čim su dolazili nevjernici u kontakt.
Također, interesantno je da Allah može kažnjavati vatrom, kao što će biti na
Sudnjem danu, ali kažnjava vodom. Moguće je da se ne bi kaznile i biljke i
drugi živi sistemi koji mogu preživjeti vodu, ali ne i vatru koja sve pretvara
u prah.
U nastavku govora o Musau, a.s., govori se o
sudbini njegovog naroda iz koje se mogu uzeti stotine pouka. Uzmimo za primjer
145. ajet u kojem Allah kaže Musau da uzme ploče, objavu, ,,svom snagom“. To je
poruka i nama da se objava odnosno vjera uzima svom snagom i čuva se. Bit ćemo
u prilici zbog posla, prijatelja i sl. da mijenjamo svoju vjeru, njene
principe, ali treba ostati čvrst i nepokolebljiv. Kako biti čvrst i
nepokolebljiv bez obzira na iskušenje?
Neka nam primjer budu čarobnjaci koji se
spominju na početku priče o Musau. Prihvatili su vjeru i pali na sedždu. Faraon
im je prijetio, ali ostali su čvrsto pri svojoj odluci. Stoga, sedžda je ta
koja nas osnažuje i čini čvrstim i jakim. Upravo sedždom, sedždei tilavetom,
završava ova sura, odnosno ko god čita ovu suru na kraju mora pasti na sedždu.
U suri El-Enfal (Plijen) nalazi se 26. ajet, o
kojeg bi muslimani u BiH trebali razmišljati. U ajetu Allah poziva vjernike da
se sjete i budu zahvalni što im je utočište dao i sačuvao ih kada su strepili
da budu pohvatani i pobijeni, baš kao nama u posljednjoj agresiji.
Ni komentarjev:
Objavite komentar