الْحَمْدُ
لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ
الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ.
وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ
أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه
وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين
في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة
والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد،
فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ۞
قال
الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّمَا السَّبِيلُ عَلَى
الَّذِينَ يَظْلِمُونَ النَّاسَ وَيَبْغُونَ فِي الْأَرْضِ بِغَيْرِ
الْحَقِّ ۚ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ [٤٢:٤٢]
صدق الله العظ
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Zahvaljujemo se Bogu Jednom
i Jedinom, koji rodio nije, rođen nije i kome niko ravan nije. Salavat i selam
Muhammedu a.s, porodici njegovoj, ashabima, tabiinima, i muslimanima, od
početka do kraja svijeta.
Allah,
dž.š., je u Kur’anu rekao:
'Pa zar se vi kažnjavate
osim za ono što ste radili?'" (En-Neml,
90)
Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 04.
ša'ban 1436. ili 22. maj 2015. godine. Ovo je 30. hutba u novoj godini. Prošli
petak imasmo temu, ,Nagrada i kazna' a današnja je ,Zločin i kazna.'
Uzvišeni
Allah, zabranio je svaku vrstu nasilja, što se razumije iz brojnih kur'anskih
ajeta. Ta se zabrana na slikovit način prikazuje u hadisi-kudsiji, kada
Svevišnji kaže: «O robovi moji! Ja sam nasilje zabranio sebi, pa ga i vama
zabranjujem!»
Dakle, glavni postulati islamskog prava su osiguranje vjere, (o)čuvanje života, potomstva,
razuma i imetka. U usuli-fikhu to je poznato pod imenom ed-darurijatu-l-hamse
(pet elementarnih stvari koje šerijat štiti). Ako se poruše, nastaje zločin i nasilje.
Prema
islamskom učenju zločin je djelo zločinca kojeg (u)čini protiv sebe, svoje
porodice, društva, domovine ili naroda, pojedinca, časti, dostojanstva i imetka.
Zločin je grijeh a zločinac griješnik. U Kur'anu se na preko šezdeset mjesta u
raznim jezičkim formama spominje pojam zločina. Osnova tih riječi je glagol džerime
(جرم). Iz ajeta razabjeremeo da postoje individualni i kolektivni zločini:
Prvi:
Individualni zločin je spomenut u ajetima: „Zločinac bi jedva dočekao da se od
patnje toga Dana iskupi sinovima svojim, i ženom svojom, i bratom svojim, i
porodicom svojom koja ga štiti, i svima ostalima na Zemlji – samo da se izbavi“
(El-Me'aridž:11-17); „Onoga koji pred Gospodara svoga kao zločinac iziđe čeka
Džehennem, u njemu neće ni umrijeti ni živjeti“ (Ta-Ha: 74).
Drugi: Kolektivni
zločin spomenut u ajetu: „I isto tako Mi učinismo da u svakom gradu velikaši
postanu zločinci i da u njemu zamke postavljaju, ali oni samo sebi zamke
postavljaju, a da i ne primjećuju“ (El-En'am: 123).
Zločini i motivi zločina koji su spomenuti u
Kur'anu
Prvo ubistvo
i zločin na zemlji počinio je Ademov sin
Kabil ubivši svog brata Habila zbog strasti: „I strast njegova navede ga da
ubije brata svoga, pa ga on ubi i posta jedan od izgubljenih“ (El-Bekare: 30).
Na ovaj nemili događaj Kur'an je donio
sljedeći sud: „Zbog toga smo Mi propisali sinovima Israilovim: ako neko ubije
nekoga koji nije ubio nikoga, ili onoga koji na Zemlji nered ne čini – kao da
je sve ljude poubijao; a ako neko bude uzrok da se nečiji život sačuva – kao da
je svim ljudima život sačuvao. Naši poslanici su im jasne dokaze donosili, ali
su mnogi od njih, i poslije toga, na Zemlji sve granice zla prelazili“
(El-Bekare: 32).
Kur'an spominje oholog vladara Egipta – faraona, koji je sebe smatrao bogom kome se
svi moraju klanjati. I pored moći i ogromnog imetka bojao se da će vlast
izgubiti, pa je naredio je da zakolju svako muško novorođeno dijete kako ne bi postalo
prijetnja za njegov prijesto.
Kur'an a.š., bilježi: „Ta Sin Mim. Ovo su
ajeti Knjige jasne! Mi ćemo ti kazati neke vijesti o Musau i faraonu, onako
kako je bilo, i to za one ljude koji vjeruju. Faraon se u zemlji bio ponio i
stanovnike njezine na stranke bio izdijelio; jedne je tlačio, mušku im djecu
klao, a žensku u životu ostavljao, doista, je smutljivac bio. A Mi smo htjeli
da one koji su na Zemlji tlačeni, milošću obaspemo i da ih vođama i
nasljednicima učinimo. I da im na Zemlji vlast darujemo, a da faraonu i Hamanu
i vojskama njihovim damo da dožive baš ono zbog čega su od njih strahovali. I
Mi nadahnusmo Musaovu majku: “Doji ga, a kad se uplašiš za njegov život, baci
ga u rijeku, i ne strahuj i ne tuguj, Mi ćemo ti ga, doista, vratiti i
poslanikom ga učiniti” (El-Kasas: 1-7).
Poslanik, s.a.v.s., u hadisu izreče: „Kad bi svi na nebesima i na Zemlji učestvovali
u krvoproliću jednog čovjeka, Allah bi ih sve potrpao u Vatru!“ To iz
razloga što je čovjek Allahova građevina i nikom nije dozvoljeno da je poruši,
osim Onoga ko je njen graditelj i vlasnik, a to je Uzvišeni Allah. Zbog brige
za ljudskim opstankom Kur'an osuđuje sve vrste ubistva – one koji su bili
aktuelni u vrijeme objave Kur'ana kao i moderne načine uništavanja.
Otvoreni zločini
se događaju i danas a neki se zamotavaju
u nove oblike kroz:
-Direktno porobljavanje
pojedinaca, grupa ili naroda, njihovo ubijanje, istrebljivanje i protjerivanje
- Ekonomsko,
političko i ideološko porobljavanje
-Medijsko
huškanje-propagandni zločin
-Prešućivanje
zločina i ne pružanje pomoći nemoćnima, ugroženima i obespravljenima
-Medijska
izolacija ili medijska manipulacija, islamofobija
U Kur'anu se spominje i Zulm-nasilje,
to je infinitiv arapskog glagola zaleme, jazlimu, što u našem jeziku znači:
nanijeti nepravdu, pogriješiti prema nekome, (u)činiti nasilje, tlačiti,
zlostavljati, ugnjetavati, tiranizirati, zloupotrebljavati... U Kur'ani kerimu,
Uzvišeni Allah s.v.t.a., u raznim imenskim i glagolskim oblicima i u različitim
kontekstima, spominje tu riječ na 190 mjesta, što znakovito kazuje da je zulum sama
grozota.
Allah, dž.š., kažnjava zločince i (na)silnike
još na ovom svijetu
U
oblike nasilja ubraja se: nasilno i bespravno prisvajanje tuđe imovine,
udaranje, zlostavljanje i psihičko maltretiranje ljudi, psovanje i vrijeđanje
njihovih svetinja i dragih osoba, arogantno ponašanje naspram potčinjenih i
drugi oblici nasilnog ponašanja. Za svjesno nanošenje nepravde ljudima Allah,
dž.š., odredio je silnicima kaznu još na ovom svijetu. U Kur'anu se kaže: A odgovaraće oni koji ljude tlače i bez
ikakva osnova red na Zemlji remete; njih čeka bolna kazna. (Eš-Šura, 42.)
Ebu Musa, radijallahu anhu, prenosi da je
Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: «Allah
odgađa kaznu nasilniku, ali kad mu kazna dođe, onda prema njemu nema milosti,
zatim je proučio ajet: Eto tako Gospodar tvoj kažnjava kad kažnjava sela i
gradove koji su nasilje učinili. Kažnjavanje Njegovo je zaista bolno i strašno.(Hud,
102.)
Prenosi Džabir, radijallahu anhu, da je Resulullah
s.a.v.s., kazao: «Bojte se nasilja, jer je nasilje tama-mrak i nevolja Sudnjeg dana. Čuvajte se škrtosti i pohlepe,
jer su škrtost i pohlepa, upropastile narode prije vas, one su ih natjerale na
međusobno krvoproliće i da halalom proglase i prakticiraju ono što im je bilo
haram.»
Bosna i Srebrenica kao opomena
Draga braćo, poštovane sestre, iz navedenog zaključiti
možemo da su zločini, zulum-nasilje prisutni u svim društvima, ne glede na rasu,
vjeru ili naciju. Za muslimana je važno da nikome ne čini zločin, nasilje i
nepravdu. Isto tako se svim sredstvima mora (iz)boriti da nikada i nikome ne
dozvoli da mu učini i ponovi genocid, zločin i nasilje, da nikada i nikome ne dopusti
da bude potlačen i ugnjetavan.
Dova
,,Uzvišeni
Bože, pomozi nas u borbi protiv svakog oblika nasilja i učini nas istinskim
sljedbenicima Poslanikovim. ’’
Amin!
Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas
vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi
namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!
ألا إن
أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و
تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله
الرحمن الرحيم: إِنَّ
الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات
و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام
علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه.
فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها
الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و
بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و
لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا
البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي
القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Zločini spomenuti u Kur'anu, Džemo Redžematović,
Ni komentarjev:
Objavite komentar