الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ
وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ
لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ
سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ
فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ
أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا
وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه.
وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا
منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة
والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا
أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا
والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
لَّقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ
حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ
كَثِيرًا [٣٣:٢١]
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Hvala
Allahu, Gospodaru svjetova! Salavat i selam neka je na posljednjeg Allahovog
poslanika, Muhammeda, a.s., njegovu porodicu, ashabe i sve one koji ga slijede
na putu islama!
Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 13.
zu-l-ka'de 1436. ili 28. avgust 2015. godine. Ovo je 44. hutba u novoj godini.
Prošli petak imasmo temu, ,Mekteb pred vratima', a današnja je, , Faktori
uspjeha u mektebu'.
Kada vjeroučitelj prvi put uđe u mekteb
osjeti strah od tereta odgovornosti koju uprti na leđa i strahopoštovanje prema
instituciji poučavanja. Učionica je
vaktile uglavnom bila džamija, kasnije se mjesto poučavanja preselilo u
predprostor džamije, u novije doba poznajemo posebnu zgradu zvanu mekteb.
Velike ambicije
pred sebe postavi svaki vjeroučitelj. Prvi mjesec proučava povjerene učenike i kritički
vrednuje ono što je vidio i čuo. Često potcjenjivački gleda na rad svog kolege
prethodnika, kao mogao je bolje i mogao je više uraditi sa ovim učenicima, gdje
mu prođoše godine. Vremenom počinje dodavati i svoju notu u poučavanju, ponekad
postavljajući preambiciozne planove. U tom opažanju i proučavanju povjerenih
učenika završi prvu godinu u mektebu.
Drugu godinu započinje
oprezno jer uviđa da je poučavanje nauka, strpljivost, trud, rad, zalaganje i ljubav
do povjernog zadatka. Uviđa da njegovom kolegi prethodniku i nije bilo lahko. Shvati
da, kao učitelj mora imati samomotivaciju koja izvire iz opredijeljenosti
pozivu za kojeg se odlučio. U toj motivaciji mora postojati želja za
samopromociju i nastojanje da njegovi učenici pokažu znanje na takmičenju
krajem mektepske godine.
Faktori uspjeha
Da bi učitelj
uspio mora uspostaviti zdrav odnos i saradnju sa učenicima, potražiti podršku i
saradnju njihovih roditelja, iskati podršku i razumijevanja od džematskog
odbora. Učitelj po svom poslanstvu je skroman i stidljiv, međutim dok motivira
i podiže radnu i produktivnu atmosferu u razredu, on je otvoren, komunikativan,
beskompromisan i čovjek koji zna šta hoće.
Teškoće
Vjeroučitelj može
imati samomotivaciju, želju za uspjehom, veliki
naučeni potencijal, mladost, strpljivost i inteligenciju a da ne dobije podršku
i motivaciju od onih od kojih je očekuje. Često puta pretpostavljeni ne
,prepoznaju' u vjeroučitelju radišu, trudbenika, inovatora i entuzijastu. Ako bi
vjeroučitelj svoj posao radio samo zato da se dokaže i da njegov rad prepoznaju,
pohvale i nagrade njegovi pretpostavljeni, brzo bi se ,slomio', izgubio
motivaciju i uklopio se u sivu prosječnost vjeroučiteljsku.
Plan rada
Da bi vjeroučitelj uspio i isplivao iz
prosječnosti mora sebi postaviti ciljeve i plan rada za najmanje 10 godina
rada. Dokazano je da se vjeroučiteljski rad počne prepoznavati u 10 godina
temeljitog i osmišljenog vjeronaučnog rada. Kada vjeroučitelj preuzme mekteb
jednu godinu će potrošiti u proučavanju učenika i njihovom razvrstavanju u
grupe, ponajprije po znanju, nadarenosti
i učenikovoj želji za napredovanje. Druge godine izvodi prvu grupu svršenika
sufare a naredne tri godine radi na prvoj generaciji svršenika Hatmi. U slijedećih
6 godina, svake godine izvodi jednu ili dvije grupe Sufare i bar dvije grupe
svršenika Hatmi. Uporedo radi i na poučavanju odraslih u namazu, sufari i
učenju u Kur'anu. U prvih 10 godina rada u džematu i mektebu bar dvije grupe
odraslih će završiti Hatmu.
Ambicioznost je ono što se prepoznaje kod
vjeroučitelja. Vjeroučitelj neće nikada pasti u depresiju zbog (malo)brojnosti
džemata i veličine mekteba u kojem živi i poučava. Pravi vjeroučitelj će
,jurišati' na prva mjesta u mektepskim takmičenjima na svim nivoima počev od
regionalnih pa do onih na nivou države.
Ponos
Vjeroučitelji su
po svom poslanstvu, uglavnom skromni ljudi. Neki su shvaćeni i motivirani a
neki neprepoznani i prepušteni sebi. Zato što radi najbolje djelo, učitelj je pozitivna
gromada i ponos od čovjeka. Ispod izboranog lica učiteljeve skromnosti krije se
bogatstvo naslaganih godina i uspjeha brojnih generacija njegovih učenika u
mektebu. Ponos vjeroučitelja je saznanje da je prvi vjeroučitelj bio najoodabranije
biće koje je ikada hodalo po Zemlji, Muhammed s.a.v.s.
Muhammed a.s. je odgojen od strane Allaha
dž.š. učenik je Njegov, a učitelj svojim ashabima. Muhammed a.s., učitelj
nemjerljivih kvaliteta, koji je kao blistava svjetlost osvjetlitio sve one koji
su u njegovoj blizini. Naš učitelj, naš Poslanik, naš Muhammed a.s. na najbolji
način podučio je svoje učenike, kako zaraditi poštivanje, autoritet i čast
učitelja, pa su kao takvi na sve strane svijeta uspješno prenijeli poruku koju
im je on prenio.
Dova
Allahu naš, molimo te na početku ove mektepske godine da
našoj djeci podariš upjeh u usvajanju kur'anskih harfova, lahkoću u pamćenju kur'anskih
sura, ponos u savladavanju ruku'a, rekata, sedžde i ljubav do svakog namaza.
Milostivi Allahu, podari nam poštovanje
prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo
džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da
zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
ألا إن أحسن
الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي
في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من
الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا
و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات
يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة
الثانية
الحمد لله حمد
الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و
تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و
ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي
محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك
علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح
أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و
لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن
علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك
يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir,
Sahihul Buhari,
Nijaz Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar