الْحَمْدُ
لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ،
نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ
الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ
أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ
لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ
إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ
وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا
لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى
آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده
. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي.
وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم
وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه . إن الله مع الذين
اتقوا والذين هم محسنون .
قال الله تعالى فى كتابه
الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ
الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
لَن
تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّىٰ تُنفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ ۚ وَمَا تُنفِقُوا
مِن شَيْءٍ فَإِنَّ اللَّهَ بِهِ عَلِيمٌ [٣:٩٢]
صدق الله العظيم
U
ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Hvala
i zahvala pripada Gospodaru Jedinom, Koji nas časti Svojom milošću i oprostom i
oslobađa nas od Džehennemske vatre. A neka je salavat i selam na Njegovog
miljenika, Muhammeda s.a.v.s., našeg učitelja, na njegovu porodicu, časne
ashabe i na sve njegove sljedbenike do dana Sudnjeg.
A zatim: Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 11. saffer 1438. ili 11.
novembar 2016. godine. Ovo je 6. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo
temu, ,Kur'an a.š.', a današnja je, ,Žrtva i nagrada'.
Allah dž.š. kaže: ,,Nećete zaslužiti nagradu
sve dok ne udijelite od onoga što vam je najdraže…'' (Ali Imran, 92.)
Cijenjeni džemaate!
Danas govorimo o žrtvi koja
je ugrađena u čovječije biće. Da bi čovjek uspio i da bi se uspješno penjao stepenicima uspjeha mora ulagati u sebe i oko sebe. Vremenom može pridobiti stepen požrtvovanog čovjeka. Bez (po)žrtvovanosti nema napretka, samo po uspješno iznesenoj žrtvi može se (pri)dobiti i ovaj i onaj svijet.
Pojam žrtve i žrtvovanja
počinje od Adema, a.s., a žrtvovale su se domaće
životinje. Tada je stoka je predstavljala prestiž i bogatstvo,
pa su imućni ljudi za Allahovo zadovoljstvo žrtvovali stoku.
Ademova a.s. dobrovoljna žrtva
U tekstu ,,Istorijat kurbana'' autora rahmetli
Rešada Bilalića, nalazimo zanimljivu i prenesenu predaju po kojoj tradicija
obrezivanja koja simboliše žrtvovanje, vodi porijeklo još od Adema, a.s.. Naime
u Barnabinu evanđelju se navodi da je povod obrezivanju Ademov grijeh. Kaže se
da se Adem zavjetovao da će pošto je zgriješio, usliša li mu Bog pokajanje,
odsjeći jedan dio sebe. I kad mu je pokajanje uslišano na Džibrilovu uputu Adem
se obrezao i ispunio svoje obećanje.
Historijat žrtve
Kod Ibrahimovih a.s. potomaka po lozi njegova
starijeg, prvorođenog sina Ismaila, a.s., kurban (žrtvovanje stoke) se veže za
obred hodočašća Svetog Hrama – Kabe, koju je Ibrahim, a.s., zajedno sa Ismailom,
a.s., po Allahovoj zapovijedi obnovili i podigli u dolini Bekke-Mekke.
Poznato je da je Ibrahim, a.s., došao iz Mekke u dolinu
Mina zajedno sa Ismailom, a.s., gdje ga je upravo namjeravao žrtvovati za
Allahovu ljubav i zadovoljstvo, kada mu je bilo objavljeno da je ispunio na
najljepši način tu veliku kušnju i da treba žrtvovati sa neba mu poslatog ovna
umjesto voljenog sina. Kao nagradu za takvu odanost i pokornost Allah je
Ibrahima, a.s., počastio deredžom Njegova ličnog prijatelja. To je bila
najljepša nagrada za Ibrahimovu veličanstvenu žrtvu.
Iskušenja i iskušavani
Poznato je da Allah Svoje posebno
voljene i odabrane robove stavlja na iskušenja u svrhu učvršćivanja i pročišćavanja i potrvrđivanja njihove iskrenosti i odanosti Njemu, Jednom i
Jedinom. Resulullah, s.a.v.s., je često
govorio da što je deredža (stepen odabranosti kod Allaha) nekog roba veća, to
su veća i ozbiljnija iskušnja koje ovaj podnosi, pa ako ih podnese on bude darovan posebnim statusom bliskosti.
Najviše su iskušavani Allahovi poslanici
(resuli i nebijji), nešto manje, Allahovi miljenici
(evlije), a još manje iskreni i čvrsti vjernici (mu'mini) a zatim svi muslimani sa kušnjama koje odgovaraju njihovim pojedinačnim stepenima imana.
Zaista Allah nikoga ne opterećuje preko njegovih mogućnosti (...la
jukellifullahu nefsen illa vus'aha....) . Jedino oni koji su do te mjere
ogrezli u grijehu i poroku da nema nikakve šanse za njihov popravak mogu biti
oslobođeni iskušenja na dunjaluku i oni žive mirnim i slatkim životom.
Ebu Hurejre prenosi haadis koji bilježi
Buhari gdje se navodi da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: ''Kome Allah želi
dobro, stavi ga na kušnju (belaj).''
Svako se
žrtvuje na svoj način
Iza
svake vrijedne i značajne ljudske aktivnosti stoji neki napor odnosno gubitak
neke ugodnosti i užitka a to nije ništa drugo nego žrtva. Žrtvuje se slobodno
vrijeme da bi se uradio vrijedan posao. Žrtvuje se dio imetka da bi se pomoglo nekome u nevolji.
Žrtvuju se roditelji za za sadašnjost i budućnost
svoje djece, žrtvuju se hairli djeca za svoje bolesne i ostarjele roditelje. Zaista, se ništa vrijedno, značajno i plemenito
ne može postići bez nekog odricanja i žrtve.
Dijeleći imetak na ime zekata i sadake možemo se nadati
Allahovoj nagradi koja se u ovom slučaju javlja u čak tri nivoa: prvo – time je naš cjelokupan imetak
očišćen i njegovo posjedovanje nam neće nauditi na Sudnjem danu (haram imetak
je izuzetno veliki problem na Sudnjem danu za onoga ko ga posjeduje); drugo – time se upisuju sevapi u knjigu
naših djela; treće – time se naš
imetak uvećava, jer Uzvišeni Allah uvećava imetak iz kojeg se dijele zekat i
sadaka, a upropaštava imetak koji je stečen uzimanjem kamate.
Drugima
pomagati a sebi pribaviti nagradu
Vjernik je dužan svakom dobrom čovjeku
pružiti ruku, pomoći. Pružati pomoć, pomagati uporno, to je prava vjera. Ako
mu’min vidi potrebnog komšiju, on će mu pomoći, pomagaće svoju Zajednicu, slijepcu će na ulici pružiti ruku, granu će sa puta, da ne smeta ukloniti, ranjenu i gladnu životinju će nahraniti i zaliječiti, baš kao što će ubogog i siromaha nahrani itd.
Ne očekuj
zahvalnost
Ma koliko radili i dobro činili ne očekujmo pohvale i pri(znanje). Ljudi su često pristrasni podložni trenutnoj emociji i sebični. Na ovome svijetu postoji dunjalučka pravila u pohvali, zahvali i nagradi po formuli; pohvali me, pohvaliću te, učini mi, učiniću
ti...
Tražimo Božije zadovoljstvo jer će jedino Uzvišeni Allah pravilno vrednovati
svačije djelo i nijet kod djela i podijeliti pohvale, prava i vrijedna
certificirana priznanja, poslije detaljnog polaganja ispita na Sudnjem danu.
Dova
Molimo
Allaha da nam istinu pokaže istinom i pomogne nas da je slijedimo, a zabludu nam
pokaže stranputicom i pomogne nas da je se klonimo. Amin!
Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas
vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi
namazu u njemu. Ne zaboravljajmo svoju islamsku zajednicu. Amin!
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله
الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ
القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله
الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ
اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و
المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام
علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه.
فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها
الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و
بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و
لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا
البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي
القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
صدق
الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari,Esad Bajić, „Kurban i hadž“.
Nijaz Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar