الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ،
وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ
وَنَعُوذُ بِاللَّهِ
مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ
سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ
فَلاَ هَادِيَ لَهُ
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ
أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه وخلفائه
الراشدين المرشدين المهديين من بعده ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا
أبي بكر وعمر وعثمان وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان
إلى يوم الدين
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله،
اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
قال الله تعالى فى كتابه الكريم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ
الْمُتَطَهِّرِينَ
صدق الله العظيم
S imenom
Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Neizmjerna
hvala i zahvala pripadaju Allahu, dž.š., koji je Lijep i voli ljepotu, i sve
što je Allah, dž.š. stvorio znak je ljepote Njegovog stvaranja. Donosimo
salavat i selam na našeg Poslanika koji je kazao: ,,Islam je čista vjera, pa
budite i vi čisti. U Džennet neće ući osim ko je čist.''
A
zatim, danas je petak, 11. oktobar 2019., ili 12. saffer, 1441. godine.
Ovo je 6. džuma u novoj hidžretskoj godini. Prošli
petak imasmo temu, ,Nafile‘, a današnja je, ,Čistoća.'
Cijenjeni
džemaate!
Allah
dž.š. kaže: ,, Allah zaista voli one koji se često kaju i voli one koji se mnogo
čiste.'' (El-Bekare,222).
Čistoća
je uzrok ozarenosti i bjeline lica vjernika na Sudnjem danu.
Allahov Poslanik a.s., je rekao: „Moji sljedbenici će biti pozvani na Sudnjem
danu blještavih čela, udova od tragova abdesta, pa ko od vas može da uveća tu
blještavost neka to i učini.“ (Buhari i Muslim)
Čistoća se u Kur'anu spominje na 28
mjesta kroz 24 ajeta u
kojima se pojašnjava materijalno i duhovno značenje čistoće.
Baš
zato, musliman treba da zadivi svakoga čistoćom i urednošću svoga tijela,
odijela i mjesta gdje obitava. Naši dobri preci su nam čistoću ostavili u
amanet jer su i oni itekako vodili računa o čistoći tijela, odjeće, kuća, avlija
i puteva koji su mirisali i blistali od čistoće.
A tek
naše dobre nane i majke kakve su samo čistunice bile. One nisu imale mašine za
pranje i sušenje veša, one su haljine otkuhavale u loncima sa pepelom-lugom,
ali je opet sve blistalo. Njihove kuće su blistale, ,meda si s poda mogao
laznuti' a nisu najjače usisivače imale. Iako nisu imale strojeve za pranje
suđa, neoprano suđe nije smjelo prenoćiti. Pragovi su im bili blistaviji i čistiji
od skupih stolova nekih današnjih domaćica.
Islam traži od muslimana da paze na
svoj izgled, da
budu pristojno odjeveni, da drže do svoga dostojanstva i da uživaju u odjeći i
ukrasima koje im je dao Allah. Rekao je Poslanik s.a.v.s. „Čistoća
poziva u vjeru, a vjera vjernika vodi u Džennet" (Et-Taberani).
Resulullahu, alejhi's-selam, jedne
prilike dođe nekakav čovjek u pohabanoj odjeći: „Imaš li ti ikakva imetka?,
upita ga Resulullah, alejhi's-selam.
Imam – odgovori čovjek.
„Kakva?", opet će Resulullah.
„Svake vrste, koje mi je podario Allah“ – odgovori čovjek.
Onda mu Poslanik, alejhi's-selam,
reče: „Kad ti je Allah dao imetka, neka se onda i vidi trag Allahove milosti i
darežljivosti prema tebi.“ (En-Nesai).
Muhammed a.s. je insistirao da ljudi
na džume ili Bajrame, dolaze lijepo obučeni i uredni. On je rekao: „Svako od
vas je dužan – ukoliko mu to dozvoljavaju materijalne mogućnosti – da za džumu
ima posebno odijelo“ (Ebu Davud).
Islam insistira na čistoći i
prijatnosti i da ljudi jedni druge ne uznemiravaju. Tako je, naprimjer, zabranjeno ići
u džamiju ako smo prije toga jeli crveni ili bijeli luk, jer neugodan miris
uznemirava druge. Inače, nije zabranjeno jedenje bijelog i crvenog luka, ali
ako ćemo ići na mjesto gde ćemo time uznemiriti druge, onda jeste. Isto tako,
ako je čovjek u situaciji da treba ući u džamiju, a čarape mu šire neugodan
miris, to također spada u uznemiravanje. Sve to u cilju očuvanja čistoće i
prijatnog osjećaja među ljudima. Iz ovog razloga je propisano i čišćenje zuba
prije namaza i odlaska u džamiju, da nam zadah ne zaudara u razgovoru s ljudima.
Za
čistoću će čovjek koje se čovjek biti pitan poslije pitanja o svome vjerovanju. Od Ibn Abbasa se prenosi
da je rekao: „Prošao je Vjerovjesnik a.s. pored dva kabura, pa rekao: „Doista
se kažnjavaju, ali ne zbog nečeg što smatrate, jedan od njih nije se čuvao svoje
mokraće, a drugi je prenosio tuđe riječi.“(Buhari)
Biti
musliman znači, pored brige za siromašnog, voditi računa o očuvanju tekućih i
stajaćih voda. Bitno je da ne budemo dio grupacije onih koji
ostavljaju smeće pored rijeka, jezera ili vreće smeća ostavljaju u šumama i
dolinama. Vjera nas uči da se tako ne ponašaju istinski muslimani. Zastidimo se
onih koji u toku vožnje kroz prozor iz svog auta izbacuju opuške, papire,
piksle ili flaše. Zapamtimo da će priroda i životinje svjedočiti na Sudnjem
danu o tome, imajmo to na umu.
Veliki
učenjak Muhammed Asad, prije nego je primio Islam, je jednom prilikom u susretu
s nekim muslimanima u Pakistanu rekao: ,,Zbog vas (nekih) muslimana nikad ne
bih primio islam. Vama Allah, dž.š., naređuje da učite – a vi ste nepismeni,
naređuje vam da radite – a vi ste neradnici, i da pazite na čistoću – a vi ste
neuredni.”
Sestre
i braćo, podučavajmo svoju djecu čistoći i urednosti. Naučimo ih da gledaju na
javne površine kao na svoju avliju, kako tamo ne bi ostavljali smeće iza sebe.
Jedan
dobri prethodnik je zaslužio Džennet time što nije dozvolio da se
bilo šta iz njegove kuće ili njegovog dvorišta prosipa na put, pa čak ni
kišnica da teče iz njegovog dvorišta na put. Neki čovjek ga je vidio da uživa u
džennetskim ljepotama u snu, pa ga je upitao čime je to zaslužio, a on je
odgovorio: ,,Zato što nisam ničim uznemiravao ljude.”
Poslanik, s.a.v.s. je jednom kazao: „Čuvajte
se dviju kletvi!“ A kome su namijenjene te dvije kletve, o Allahov poslaniče?
„Onome ko vrši nuždu po putevima i u hladovima!'' Svi su ljudi
ravnopravni u korištenju javnog puta i javnog prostora.
Od svih dunjalučkih ukrasa, Muhammed
a.s. je volio mirise.
Miris je simbol nečeg lijepog i prijatnog. Također, uvijek je praktikovao
pranje ruku prije i poslije jela i održavanje kose. Kada bi zijevao stavio bi
svoju ruku na usta i to tako da sebi ne okreće dlan, nego gornji dio šake, jer
je gornji dio ruke čistiji i ne zadržava bakcile kao dlanovi.
Deset stvari je
od fitreta (iskonske prirode:
1) skraćivanje brkova, 2) puštanje brade, 3) upotreba četkice za
zube 4) ispiranje nosa vodom, 5) rezanje noktiju, 6) pranje ruku
među prstima i zglobovima, 7) uklanjanje dlaka ispod pazuha ,
8) brijanje oko stidnih mjesta, 9) pranje nakon obavljene
nužde (velike i male), 10) ispiranje usta i grla vodom.
Islam naređuje potpuno čišćenje
(gusul – kupanje) u određenim prilikama, kao što su: kupanje od džunupluka i
hajza i nifasa, a za džumu i bajrame kupanje je sunnet, a po nekoj ulemi i
vadžib.
Vodimo računa o pranju nakon
obavljenje nužde. Vjerodostojni
hadisi nam govore da je obavezno pranje stidnih mjesta nakon obavljene nužde,
bilo da se radi o maloj ili velikoj potrebi. Danas ljudi priznavaju da
malo vode računa o pranju poslije male nužde, jer su nam wc- papiri zamijenili
vodu, a ništa nije kao voda…
Završićemo hadisom kojeg prenosi
Alija, r.a.: O Alija, rezanje noktiju, uklanjanje dlaka ispod pazuha i
brijanje oko stidnih mjesta četvrtkom je najpodesnije, a kupanje, stavljanje
mirisa i oblačenje (lijepe) odjeće ide petkom.
Dova
Molimo
Uzvišenog da budemo od onih koji se mnogo kaju i mnogo čiste, koje On voli. Amin!
Molimo
Te Gospodaru, podari nam poštovanje do naših džamija i do onih koji nas pravim
putem vode. Volimo džamiju radujmo se petku i džumi namazu. Ne zaboravljajmo
svoju islamsku zajednicu.
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما
قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام و إذا
قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون
أعوذ بالله من
الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم : إِنَّ الدِّينَ
عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ
[جلوس]
بارك الله لنا
و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك
يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد
الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و
تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته
يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي
محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم بارك علي
محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم أصلح أحوالنا,
و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا
شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا
البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين
ان الله يأمر
بالعدل و الإحسان, و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي, يعظكم لعلكم
تذكرون
صدق الله
العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir,Sahihul Buhari.
Nijaz Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar