الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ،
وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ
وَنَعُوذُ بِاللَّهِ
مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ
سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ
فَلاَ هَادِيَ لَهُ
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ
أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه وخلفائه
الراشدين المرشدين المهديين من بعده ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا
أبي بكر وعمر وعثمان وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان
إلى يوم الدين
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله،
اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
قال الله تعالى فى كتابه الكريم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ
جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ أَوْ لَامَسْتُمُ النِّسَاءَ فَلَمْ
تَجِدُوا مَاءً فَتَيَمَّمُوا صَعِيدًا طَيِّبًا فَامْسَحُوا بِوُجُوهِكُمْ
وَأَيْدِيكُم مِّنْهُ
صدق الله العظيم
S
imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Allahu
moj, hvala Ti u broju onih koji Te hvale, i hvala Ti u broju onih koji Te ne
hvale, i hvala Ti onako kako voliš da budeš hvaljen! Allahu moj, blagoslovi
Muhammeda u broju onih koji donose salavate na njega, i blagoslovi Muhammeda u
broju onih koji ne donose salavate na njega, i blagoslovi Muhammeda onako kako
Ti voliš da se donose salavati na njega!
A
zatim, danas je petak, 25. oktobar 2019., ili 26. saffer, 1441. godine.
Ovo je 8. džuma u novoj hidžretskoj godini. Prošli petak
imasmo temu, ,Gusul‘, a današnja je, ,Tejemmum.'
Cijenjeni
džemaate!
Allah
dž.š. kaže: ,, … a ako ste bolesni ili na putu ili ako ste izvršili prirodnu
potrebu ili ako ste se sastajali sa ženama, a ne nađete vode, onda rukama
svojim čistu zemlju dotaknite i njima preko lica svojih i ruku svojih pređite.''
(El-Maide,6).
Mi se približavamo Stvoritelju
obavljanjem namaza, te najljepše trenutke dočekujemo očišćeni kupanjem i
abdestom, samo čist čovjek može stati pred Boga Uzvišenog. Čistoćom održavamo
zdravlje a prljavošću prizivamo bolest. Uzoran musliman se čisti radi Božijeg
zadovoljstva a korist od toga je fizičko i mentalno zdravlje. Nije lahko 5 puta
dnevno čuvati abdest i na vrijeme klanjati namaz. To je posebno teško labilnim
ljudima, nenaviknutim na urednost i disciplinu. Karakterno jakim jakim i vjernim,
čuvanje namaza je lahkoća i vrsta relaksacije. Život je nepredvidiv, nećemo uvijek
imati uslova za abdest i kupanje a namaz se ne smije ispustiti. Tada
koristimo tejemmum, zamjenu za abdest ili gusul.
Kome je propisan tejemmum?
1. Onome ko nema vode ili zbog
udaljenosti ne može doći do nje.
2. Onome ko se ne smije kvasiti zbog bolesti tijela ili zbog žestoke
hladnoće.
3. Onome ko ima vodu, ali mu je
potrebna za piće, ili je potrebna za piće nekom drugom.
Farzovi tejemmuma:
1.Nijjet, odlučiti ili naumiti nešto
učiniti, i to izvršiti.
2.Potiranje lica.
3.Potiranje ruku do iza laktova.
4.Vremenski kontinuitet u potiranju
lica i ruku.
Sunneti tejemmuma:
1.Proučiti Bismillu.
2.Redoslijed radnji pri potiranju
lica i ruku.
3.Raširiti prste pri doticanju
mjesta s kojega se uzima tejemmum.
4.Puhnuti u ruke ili ih otresti ako
se za njih nalijepi zemlje ili prašine.
Način uzimanja tejemmuma:
Prvo se odluči da će se uzeti
tejemmum (nijjet), potom se prouči Bismilla, a onda se dlanovima jedanput
dotakne čista zemlja te se potare po licu. Potom se jednom rukom potare druga
ruka i suprotno od vrhova prstiju do iza laktova.
Tejemmum kvari jedna od dvije
stvari:
1.Dolazak vode ili prestanak
postojanja uzroka zbog kojeg je propisan tejemmum.
2.Postojanje nekog od uzroka koji
kvari abdest ili nekog od uzroka koji kvari tejemmum, jer je tejemmum zamjena
za abdest i kupanje.
Općepoznato je pravilo da sve što
kvari osnovu, kvari i zamjenu osnove. Ako bi muslimanu nestalo vode ili ako
je ne bi mogao upotrijebiti, pa uzeo tejemmum i klanjao, a zatim došla voda
i on bio u mogućnosti da je upotrijebi nakon što je obavio namaz, neće
ponavljati namaz sve ako je i preostalo vremena od tog namaza. Ako bi pak došla
voda ili se stvorila mogućnost da je upotrijebi, a on se našao u sred namaza,
namaz bi mu bio pokvaren i bio bi obavezan da se očisti vodom.
Ako musliman ne bi imao ni vode ni
čiste zemlje niti
mogućnosti da dospije do njih, ili pak ako bi našao vodu i čistu zemlju, ali je
ne bi mogao upotrijebiti, on bi klanjao shodno stanju u kom se nalazi, kao onaj
ko je svezan i nije u mogućnosti uzeti ni abdest ni tejemmum.
S jednim se tejemmumom može klanjati
i više namaza, farzova ili nafila,
a može se uzeti i prije nastupa namaskog vremena. Čovjek čija je veća polovina
tijela ranjava ili samo polovina, uzeće tejemmum mjesto abdesta. Ako mu je
ranjavo manje od polovine tijela, zdrave će dijelove oprati a ranjave mesh
učiniti mokrom rukom neposredno po tijelu, a ako ne može, onda po zavojima. Ako
ni to ne može, onda će i to izostaviti. Pranje i tejemmum ne može se sastaviti.
Vjerovjesnik, a.s., je rekao:
,,Čista zemlja je muslimanu sredstvo za čišćenje, makar deset godina ne našao
vode. Onda kada nađe vodu, neka njome pokvasi svoju kožu, jer to je
bolje."
PRIČAO
NAM JE Abdan i kazao da mu je saopćio Abdullah (b. Mubarek),
njemu Avf prenoseći od Ebu-Redžaa koji je kazao da mu je pričao Imran b.
Husajn Huza'i, da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, vidio po
strani (izdvojenog) jednog čovjeka koji nije s ostalim svijetom klanjao, i da
ga je pitao:
-
Čovječe, šta te je spriječilo pa nisi klanjao s ovim narodom?
-
Allahov Poslaniče, zadesio me je dženabet, a nema vode - odgovorio je on.
-
Trebaš koristiti čistu površinu zemlje i to ti je dovoljno - rekao je (Alejhisselam).
PRIČAO NAM JE Zekerijja b. Jahja, njemu Abdullah
b. Numejr, a njemu Hišam b. Urve prenoseći od svoga oca, a on od Aiše, kako je
ona pozajmila od Esme đerdan i kako je bio zagubljen, pa je Allahov Poslanik,
sallallahu alejhi ve sellem, poslao jednog čovjeka i on ga je pronašao. Tada ih
je stiglo i vrijeme namaza, a nisu imali vode pa su klanjali (bez abdesta).
Kasnije su se požalili na to Allahovom Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem,
pa je Uzvišeni Allah objavio ajet о tejemmumu (fiktivnom pranju).
Kasnije je Usejd b. Hudajr Aiši
rekao: ,,Allah te nagradio (svakim) dobrom! Tako mi Allaha, nije ti se nikada
desilo ništa što ne voliš, a da Allah u tome nije dao i tebi i muslimanima neko
dobro.’'
Pričao
je jedan čovjek. Prije mnogo godina trebao sam na operaciju,
najveća mi briga bila, kako ću klanjati namaz. Pojedini namaski vaktovi mogu
proći u toku operacije ili u sobi za intenzivnu njegu. U Ilmihala sam obnovio
tekst o tejemmumu i obavljanju namaza u bolesti. U trenutku kada nisam mogao
uzeti abdest, uzevši tejemmum mogao sam klanjati namaz na mjestu na kojem sam
sjedio. Naručio sam jedan čist komad cigle. Uz tejemmum, nekoliko namaskih
vaktova klanjao sam u krevetu za intenzivnu njegu. Nisam osjetio nikakvu
tjeskobu i poteškoću. Rasteretile su me olakšice koje nudi naša vjera u abdestu
i namazu. Da nisam brinuo o namazu i da sam razmišljao ,,kako god da bude,
bolestan sam i operisan”, ušao bih u grijeh i bio bih odgovoran.
Spominjanje
Allaha, okretanje ka Njemu i održavanje veze sa Njim, predstavljaju srž namaza.
Ako nemamo snage da uzmemo abdest i klanjamo namaz kao zdravi muslimani, možemo
iskoristiti olakšice koje nam nudi naša vjera i postići isti cilj. Dovoljno je
da nikada ne zaboravimo našega Gospodara i da činimo ibadet.''
Dova
Gospodaru naš, učini nas od onih koji se kaju
zbog svojih grijeha, onih koji se čiste od nečistoća, onih koji su dobri i koji
na Sudnjem danu neće imati straha i ni za čim neće tugovati. Amin.
Molimo
Te Gospodaru, podari nam poštovanje do naših džamija i do onih koji nas pravim
putem vode. Volimo džamiju radujmo se petku i džumi namazu. Ne zaboravljajmo
svoju islamsku zajednicu.
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما
قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام و إذا
قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون
أعوذ بالله من
الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم : إِنَّ الدِّينَ
عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ
[جلوس]
بارك الله لنا
و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك
يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد
الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و
تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته
يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي
محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم بارك علي
محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم أصلح أحوالنا,
و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا
شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا
البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين
ان الله يأمر
بالعدل و الإحسان, و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي, يعظكم لعلكم
تذكرون
صدق الله
العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir,Sahihul Buhari, FIKH-UL-IBADAT, Muhamed Seid
Serdarević.
Nijaz Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar