8. 11. 19

MIMBERA - PODNE NAMAZ



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ
 مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
قال الله تعالى فى كتابه الكريم
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
أَقِمِ الصَّلَاةَ لِدُلُوكِ الشَّمْسِ إِلَىٰ غَسَقِ اللَّيْلِ وَقُرْآنَ الْفَجْرِ 
إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ كَانَ مَشْهُودًا
صدق الله العظيم
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
Allahu moj, hvala Ti u broju onih koji Te hvale, i hvala Ti u broju onih koji Te ne hvale, i hvala Ti onako kako voliš da budeš hvaljen! Allahu moj, blagoslovi Muhammeda u broju onih koji donose salavate na njega, i blagoslovi Muhammeda u broju onih koji ne donose salavate na njega, i blagoslovi Muhammeda onako kako Ti voliš da se donose salavati na njega!
A zatim, danas je petak, 08. novembar 2019., ili  11. rebiu-l-evvel, 1441. godine. Ovo je 10. džuma u novoj hidžretskoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Sabah namaz', a današnja je, ,Podne namaz.'
Cijenjeni džemaate!
Allah dž.š. kaže: „Obavljaj propisane namaze kad sunce s polovine neba krene, pa do noćne tmine i namaz u zoru, jer namazu u zoru mnogi prisustvuju.“ (El-Isra’, 78)
Pet dnevnih namaza, kakve ih i danas klanjamo, naređeni su u noći Miradža, godinu i po prije hidžre. Međutim, namaz je bio prisutan još od početka objave, i kako se prenosi klanjala su se samo dva namaza u danu; sabah i akšam. Džebrail a.s. je još prilikom prenošenja prvih ajeta objave, odveo Poslanika s.a.v.s. u jednu dolinu gdje je na jednom mjestu udario nogom od tlo usljed čega je potekla voda kojom je prvo on, a.s. uzeo abdest a zatim rekao Poslaniku s.a.v.s. da to isto učini. Nakon toga je klanjao dva rekata namaza pokazavši Poslaniku s.a.v.s. kako se klanja namaz.  (Ibn Hišam, Siretu'n Nebi)
Znajmo ništa nije korisnije nego namaz na vrijeme klanjati. Neklanjanje namaza u njegovo propisano vrijeme, svodi ovu predivnu i korisnu vjersku aktivnost na puku formalnost. Čuvajmo se formalnosti, jer ko poslije namaza ne izađe bolji, kao da ga nije ni klanjao, rekao je Muhammed, a.s.
Zašto nam je namaz potreban i zašto ga svaki dan ponavljamo?  Ako je namaz stub vjere, a vjera stub života, onda zaključujemo, da je i namaz stub života.
Podne namaz ima deset rekata i klanjamo ga u tri dijela: sunnet ima četiri rekata, farz, četiri rekata i sunsunnet, dva rekata.
Sunnet zanijetimo: Nevejtu en usallije lillāhi te’ālā salāte suneti-z-zuhri, edāen mustakbilel-kibleti, Allāhu ekber. Na stajanju prvog rekata učimo: Subhāneke, Euzu, Bismillu, Fatihu i sūru. Na stajanju drugog rekata učimo: Bismillu, Fatihu i sūru. Nakon drugog rekata sjednemo i proučimo Et-tehijjātu, pa ustanemo na treći rekat. Na stajanju trećeg i četvrtog rekata učimo: Bismillu, Fatihu i sūru. Nakon četvrtog rekata sjednemo se i proučimo: Et-tehijjatu, salavate i dovu, te predamo selam. Između sunneta i farza napravimo pauzu u kojoj proučimo 3x kulhuvallahu.
Farz zanijetimo: Nevejtu en usallije lillāhi te’ālā salāte fardi-z-zuhri, edāen mustakbilel-kibleti Allāhu ekber. Na stajanju prvog rekata učimo: Subhaneke, Eūzu, Bismillu, Fatihu i sūru. Na stajanju drugog rekata učimo: Bismillu, Fatihu i sūru. Nakon drugog rekata sjednemo i proučimo Et-tehijjatu pa ustanemo na treći rekat. Na stajanju trećeg i četvrtog rekata proučimo bismillu i Fatihu. Nakon četvrtog rekata sjednemo i proučimo: Et-tehijjātu, salavate i dovu, te predamo selam.
Sunsunnet zanijjetimo: Nevejtu en usallije lillāhi te’ālā salāte sunsunneti-z-zuhri, edāen mustakbilel-kibleti, Allāhu ekber. Na stajanju prvog rekata učimo: Subhaneke, Euzu, Bismillu, Fatihu i sūru. Na stajanju drugog rekata učimo: Bismillu, Fatihu i sūru. Nakon drugog rekata sjednemo i proučimo: Et- tehijjātu, salavate i dovu, te predamo selam. Poslije učimo zikr.
U vrijeme 60 tih godina uveliko se govorilo o evoluciji, jedna grupa turista je posjetila džamiju Sulejmaniju i tadašnjem Imamu Nafizu Čelebiju su postavljali pitanja. Neki su ga ispitivali šta misli o teoriji evolucije, da je čovjek postao od majmuna, a drugi su opet željeli znati zbog čega se u namazu stoji na kijamu, savija na ruku, pada na sedždu i slično.
Hadži Nazif Čelebi im odgovori ovako:
Mi u namazu prvo stojimo na nogama zatim se savijamo na ruku a potom padamo na sedždu a značenje toga je slijedeće:
Dok stojimo na kijamu pišemo harf elif prvo slovo imena prvog čovjeka Adema od kojeg smo svi postali.
Poslije se spuštamo na ruku, i time pišemo harf dal – drugo slovo imena našeg oca Adema a.s. I ostaje još mim, njega slikamo kada se spustimo na sedždu. Time svakim namazom tvrdimo da smo postali od Adema a.s. a ne od majmuna.
A ako pitate zbog čega glavu stavljamo na sedždu razlog je slijedeći: glava je najvredniji organ i ujedno organ koji upravlja cijelim tijelom, stavljajući je na tlo pred Gospodarem mi želimo reći: ,,Gospodaru naš, naš najvrjedniji dio tijela je naša glava. Pred tobom i glavu stavljamo na zemlju i time ti izražavamo zahvalnost i poštovanje. Da imamo išta vrjednije od glave, i to bi pred Tobom s ponosom spustili na zemlju. ''
Čuvši ovo vodič grupe reče: ,,U redu, u redu, dovoljno ste rekli..., ako nastaviš objašnjavati ubrzo ćemo svi stati na namaz.'' U tom trenutku jedan od turista se približi Hadži Nazifu Ćelebiju i upita ga: ,,Kada je slijedeći namaz? I ja želim klanjati sa vama, jer ibadet je upravo ovo što ste objasnili'' reče, izgovori šehadet i postade musliman.
Poslanik s.a.v.s. je rekao: ,,Uzvišeni Allah je robovima propisao pet dnevnih namaza i obećao da će svako onaj ko ih bude klanjao svaki dan, pridajući im potrebnu pažnju i obavljajući u potpunosti namaske ruknove, ući u džennet...'' (Nesai, Ebu Davud)
Na Sudnjem danu rob će prvo polagati račun za namaz. Ako taj račun lahko položi sve ostalo će biti lahko. I suprotno tome, ko u tome bude imao teškoća, sve će biti teško. Ostavljanje jednog namaza se ubraja u velike grijehe.
U jednom sohbetu Gavsi Sani k.s. kaže: ,,Biti sebeb da čovjek klanja barem jedan namaz znači izvaditi ga iz vatre. Koliko god je važno i veliko pružiti ruku i izvaditi iz vatre onog ko gori, isto toliko i još važnije je nekoga navesti da klanja namaz. Jer ko svjesno, zbog ljenosti propusti jedan namaz, ako mu Allah ne oprosti, kazna za to je, prema jednom rivajetu pet stotina godina a prema drugom sedamdeset hiljada godina džehennemske patnje.''
Veliki alim Abdullah Dehlevi u svom djelu Mekatibi šerife ovako kaže: ,,U namazu; na stajanju, na rukuu, sedždi i svim dijelovima namaza su sadržana razna stanja i duhovne ljepote. Svi ibadeti su sakupljeni u namazu. Učenje Kur'ana, tespih, salavati, istigfar i dova.
Drveće i biljke stoje na kijamu. Životinje su na rukuu. A nežive stvari na sjedenju. Onaj ko klanja namaz čini ibadet svega navedenog. ''
Isto tako na svakom nebeskom svodu se nalaze meleki koji klanjaju namaz. Jedni su na stajanju, jedni na rukuu jedni na sedždi. A Allah je ibadete svih tih meleka sakupio u jednom ibadetu čovjeka – u namazu.
Namaz je hedija noći miradža i ujedno miradž vjernika. Namaz je jedna vrsta lifta koja čovjeka podiže do visokih svjetova. Ko ne klanja namaz ostat će na najnižem dnu.
Ebu Zerr El-Gifari, r.a prenosi: U jednom od jesenskih dana izašli smo na ulicu sa Božijim Poslanikom sallallahu alejhi ve sellem kada je lišće opadalo. Sa jednog drveta su pale dvije grane. Lišće sa njih se odmah prosulo. ,,O Ebu Zerr! Kada rob iskreno obavlja namaz, grijesi mu spadaju kao lišće sa ovog drveta”. (Imam Ahmed). 
Dova
Molimo Te Gospodaru daj nam da dođemo na duhovni nivo dostojan iskrenog mu’mina. Daj nam snagu, upornost i neophodni sabur na putu do dženneta. Amin!
Molimo Te Gospodaru, podari nam poštovanje do naših džamija i do onih koji nas pravim putem vode. Volimo džamiju radujmo se petku i džumi namazu. Ne zaboravljajmo svoju islamsku zajednicu.

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام  و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم : إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان, و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي, يعظكم لعلكم تذكرون
 صدق الله العظيم 
Literatura: Tefsir ibni Kesir,Sahihul Buhari, Fikhul Ibadat, Muhamed Seid Serdarević, Psihologija namaza,Elharun Selimović,Elvir Duranović.

Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar