6. 1. 11

MIMBERA-NAFAKA RAD I ŠTEDNJA

Nijaz SALKIĆ
 
الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صَلَّى اللهُ تَعَالىَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبيِنَ الطَّاهِرِينَ، وَ أصْحَابِهِ الْكِرَامِ الْهُدَاةِ الْمُهْتَدِينَ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيمًا كَثِيرًا. نَسْأَلُ اللَّهَ رَبَّنَا أَنْ يَجْعَلَنَا مِمَّنْ يُطِيعُهُ وَيُطِيعُ رَسُولَهُ وَيَتَّبِعُ رِضْوَانَهُ وَيَجْتَنِبُ سَخَطَهُ. يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِينَ.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
''Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može izvesti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas''.
        
 Allah, dž.š., u 42. suri ( Eš-Šura-Dogovaranje ) u  20. ajetu kaže:
  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
مَن كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ ۖ وَمَن كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِن نَّصِيبٍ 
        " Onome ko bude želio nagradu na onom svijetu – umnogostručićemo mu je, a onome ko bude želio nagradu na ovom svijetu – daćemo mu je, ali mu na onom svijetu nema udjela."
          
        A zatim, danas je petak, 07. januar 2011., ili  03. safer, 1432. hidžretske godine. Ovo je peta džuma u novoj hidžretskoj godini. Cijenjeni džemaate, draga braćo i sestre, esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh!

Obznanjuje Uzvišeni o Svojoj dobroti spram onih koje je stvorio, te kaže da On nikog Svojom opskrbom nije zaboravio. U tome su izjednačeni dobri i loši, kao što Uzvišeni veli:
وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا ۚ كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ  " Na Zemlji nema nijednog živog bića, a da ga Allah ne hrani. On zna gdje će koje boraviti i gdje će sahranjeno biti. Sve to ima u jasnoj Knjizi." /11:6/  يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ   "On daje opskrbu kome hoće", وَهُوَ الْقَوِيُّ الْعَزِيزُ "i On je moćan i silan".  مَن كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِي حَرْثِهِ ۖ  "Onome ko bude želio  nagradu  na  onom svijetu", "Umnogostručit ćemo mu je", tako što ćemo ga ustabiliti u dobrim poslovima,  obasut  ćemo  ga berićetom. وَمَن كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِن نَّصِيبٍ  "a onome ko bude želio  nagradu  na  ovom svijetu - dat ćemo mu  je, ali mu na onom svijetu nema udjela."
     
      Očito je da onaj ko se trudi, da dobije samo ovosvjetsku korist ne  razmišlja o budućem svijetu. On se za ahiretsku nagradu, uopće, ne opterećuje. Zato mu Allah  uskraćuje  Ahiret  i Dunjaluk. Od svoje dobre volje  Allah  mu  nešto podari, ali ako Allah neće, on nikakvu korist ne može uživati.
Uzvišeni nas savjetuje da u dobru budemo pribrani a u oskudici sabrani pa veli:
وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا ۖ   Naredi porodici svojoj da obavljaju namaz i ustraj u tome! لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا ۖ  Mi ne tražimo od tebe opskrbu, نَّحْنُ نَرْزُقُكَ ۗ   Mi tebe opskrbljujemo!  وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَىٰ A samo one koji se budu Allaha bojali i grijeha klonili čeka lijep svršetak." (Taha 132.)

     Naš Poslanik s.a.v.s., nam preporučuje: Ko želi da mu se proširi nafaka i produži život neka sa svojom rodbinom održava dobre rodbinske odnose. (Mutefekun alejhi)

     Ovo nam je najbolja poruka da naša nafaka zavisi od nas samih, od odnosa prema Allahu dž.š.,prema svojim ibadetima i prema svojim dužnostima.  Možemo samo slutiti u kakvom strahu i nesigurnosti žive ljudi koji ne vjeruju u Allahovu pomoć i koji ne vjeruju da je Allah Vlasnik i Gospodar svih stvari i Izvor nafake. Milioni ljudi na zapadu strahuju kako će preživjeti, jer nemaju odgovor koji ima musliman u ovakvim situacijama. Teško je i zamisliti šta su sve spremni učiniti i u čemu potražiti pomoć. Nedavno se desio nemili (tragičan) događaj u SAD-u, u kojem je čovjek zbog otkaza koji je dobio na poslu i vjerovatno kredita koje je imao, iz straha od neimaštine ubio svoje petoro djece, suprugu i sebe, vidjevši jedini izlaz iz te situacije u tome. 

     Vjernik sebe nikada ne smije dovesti u situaciju da šejtan u njegovo srce unese strah, nesigurnost i pohlepu. Poslanik kaže: Onoga ko živi umjereno Allah će obogatiti, ko rasipa svoj imetak, Allah će ga osiromašiti ko bude skroman i ponizan, Allah će ga uzvisiti, a ko se oholi (i omalovažava druge ljude) Allah će ga poniziti. (Prenosi Ibn Madže od Ibn Amra)
A na drugom mjestu Poslanik kaže: Džibril mi je u srce stavio poruku da niko neće umrijeti dok ne ispuni rok svoga življenja i ne iscrpi svoju nafaku. Bojite se Allaha i nafaku na dozvoljen način trošite. Nemojte da vas zastoj nafake navede da je tražite grijehom (haramom) budući da se ono što je od Allaha ne može dobiti, osim pokornošću Njemu. (Od Ibn Umame)

      Zato za muslimana nema straha od neimaštine, Allah će dati nafaku svima koji je budu zaslužili. Za nafakom ne trebamo trčati jer se može desiti da je iz te pohlepe nikada ne stignemo, u nafaku treba vjerovati i ona će sama nas pronaći. shodno sljedećem hadisu: Uistinu nafaka traži čovjeka više nego što ga traži smrt. (Prenosi Taberani od Ebu Derdaa).
  
       Iz prethodnih ajeta i hadisa jasno se vidi da i od nas mnogo zavisi kakva će nam biti nafaka, da li čvrsto vjerujemo da je Allah dž. š., izvor nafake, jesmo li mu na tome zahvalni ili činimo grijehe i rasipamo i na taj se način svrstavamo u kako Kur'an kaže šejtanovu braću. Zato Pravi muslimani u nafaku (Er-Rizk) vjeruju, a Kesb-rad, privređivanje, posao i štednja su im: farz, dužnost i obaveza.
Iskreni vjernici su svjesni da je Allah dž.š. vlasnik svih stvari, da nam on daje sve što imamo i da nam to može uzeti kada hoće isto kako nam je i dao. Samo pohlepni i sebični misle za ono što posjeduju da su to oni ostvarili (stvorili), ne znaju da tako misleći i govoreći samo čine grijeh i svoju nafaku tjeraju od sebe. 

      Evo nekoliko osobina onih koji će ući u Džennet kako najavljuje Poslanik, a.s.:
·       Učenje nauke radi Allaha
·       Uzimanje abdesta
·       Iskreno izgovaranje la ilahe illellah
·       Građenje i pomaganje izgradnje džamija
·       Klanjanje sunneta
·       Post ramazana
·       Obavljanje hadždža i umre
·       Lijepo ponašanje
  
      Zato Uzvišeni za one koji su razumjeli pravilno život veli: ذَٰلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِيرُ "Bit će to blagodat velika", tj. veličanstvena pobjeda, sveopšte veselje i svako blagostanje.

      Svima će nam se vremenom život istaljizati i izlizati poput kajša u pantolonama ili poput hlača na koljenima. U djelu Zuher’ur-Rijâd je navedeno da se Jakub, a.s., pobratimio sa Melekom smrti. Tako ga je Melek smrti jedne prilike obišao, a Jakub, a.s., ga je upitao: „Meleku smrti, jesi li mi došao u zijeret ili si došao da mi uzmeš dušu?“ „Došao sam da te zijeretim“, odgovorio je. Jakub, a.s., reče: „Pitat ću te za jednu potrebu.“ „Koju?“, upita melek. „Da me obavjestiš kada se približi moj edžel, kad htjedneš da mi uzmeš dušu.“, reče Jakub, a.s. „Može, poslat ću ti dva ili tri izaslanika.“, odgovori Melek smrti. Pa kada mu se primakao edžel, došao mu je Melek smrti, a Jakub, a.s., ga upita: „Jesi li mi došao u zijeret ili si došao da mi uzmeš dušu?“ „Da ti uzmem dušu!“, odgovori. „Zar mi nisi obećao da ćeš mi poslati dva ili tri izaslanika?“ „Jakube, već sam to uradio! Kosa ti je posjedila nakon što je bila crna. Tijelo ti je onemoćalo nakon što je bilo jako. Leđa su ti se povila nakon što su uspravna bila. Ovo su moji izaslanici ljudima prije smrti!“

      Poštovani brate i sestro, budimo oprezni šta i kako radimo, kako mislimo i šta govorimo. Odlika vjernika je da izbjegavaju ono što ih se ne tiče – Zbog jezika će ljudi najviše u Džehennem, zato kaže Poslanik, a.s.: “Ko mi garantuje da će sačuvati ono što je među vilicama i ono što je među nogama, ja mu garantujem Džennet.”( Buharija )  Pa, ko smije garantovati, bujrum, eto mu Džennet. Samo zbog jedne nepromišljene riječi može se zglajzati na dno Džehennema. U grijehe jezika spada laganje, psovanje, ogovaranje, omalovažavanje i prenošenje tuđih riječi. Zato je bolje da Allaha spominjemo i nego ljude, mrtvace, jer samo je Allah živ i vječan, čuvajmo jezik od grijeha da bismo zaradili Džennet.

Dova
         Allahu Gospodaru naš, kod Tebe utočište tražimo; da na dunjaluku izgubljeni ne budemo i da na Tebe ne zaboravimo. Utječemo Ti se od našeg zaborava.
        Gospodaru naš, podari nam iskrenost i učini da svaka naša riječ i svako naše djelo bude samo radi Tebe i približavanja Tebi. Ostavi nas u životu dok je on bolji za nas od naše smrti. A uzmi nas Sebi kada nas Ahiret bude za nas bolji od našeg dunjaluka. Sačuvaj nas teške bolesti i duge starosti. Usmrti nas na našim najboljim djelima u trenutku najvećeg imana i pokornosti Tebi...
       Milostivi i Samilosni, popravi naše stanje i sa nama popravljaj druge. Sačuvaj nas, i druge sačuvaj sa nama. Opskrbi nas ustrajnošću u Tvojoj vjeri i postupanju po sunnetu Tvoga Poslanika sallallahu alejhi ve sellem...
       Milostivi Gospodaru, usadi nam više ljubavi prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju, džemat i da jedva čekamo dolazak dana petka i džume u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu.
        Primi naše pokajanje, oprosti grijehe nama, roditeljima našim, našim umrlima i svim muslimanima, i naša posljednja dova je:الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ  Hvala Allahu gospodaru svih svjetova i neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika Muhammeda, s.a.v.s.

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Muamer Tinjak,-Kakva nam je nafaka, mirisljiljana.blogger.ba.


Ni komentarjev:

Objavite komentar