الْحَمْدُ
لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ
الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ.
وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ
أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه
وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين
في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة
والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد،
فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ۞
قال
الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَاللَّهُ
يَدْعُو إِلَىٰ دَارِ السَّلَامِ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ إِلَىٰ صِرَاطٍ
مُّسْتَقِيمٍ [١٠:٢٥]
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Sve
hvale i zahvale pripadaju Allahu dž.š., Gospodaru svih svjetova; dobar svršetak
i kraj pripada samo bogobojaznima. Svjedočim da je Muhammed a.s, Allahov rob i
Poslanik, neka je salavat i selam na njega, na njegovu časnu porodicu, na
njegove plemenite ashabe, i na sve one koji slijede njegov put i njegov sunnet,
do Sudnjega Dana.
Dragi
brate i poštovana sestro, danas je petak 25. rebiu-l-evvel 1436. ili 16. januar
2015. godine. Ovo je 12. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Muhammed
je resulullah' a današnja tema je ,Poređenja i primjeri'.
Čovjek se zamori, izmori i umori. Vrijeme ga
nosi, vodi, ustavlja i pokreće. Oni koji drže do sebe, oni stalno uče, čitaju,
iščitavaju razmišljaju, misaono dokučuju i traže smisao života i poruka koje otkrivaju i prepoznaju. Naravno, najmudriji su oni što mudrost i uputstva crpe iz Allahove Knjige. Kur'an je duboko more znanja i spoznanja, u njemu su primjeri i
poređenja koja treba prepoznati.
″Život
na ovom svijetu sličan je bilju zemaljskom na koje Mi spustimo s neba kišu
s kojim se ona izmiješa, kojim se onda hrane ljudi i stoka. Pa kad se Zemlja
ukrasi svojim ruhom i okiti, i kad stanovnici njezini pomisle da su oni toga
gospodari, dođe zapovijed Naša, noću ili danju, i Mi to pokosimo kao da prije
niče ga nije ni bilo. ″ (Junus,25)
Allah navodi primjer ljepote u životu na
ovome svijetu i brzinu njegovog prolaska, poput bilja koje izvodi iz Zemlje
pomoću kiše koju spušta s neba, kojim se onda hrane ljudi, od usjeva i različitih plodova, i što jede stoka od trave i zelja. ″ Kaže Uzvišeni: ″Allah poziva u kuću mira i ukazuje na pravi put onome kome On hoće.
″ U hadisu koji prenosi El-Lejs od Džabira bin Abdullaha, r.a., stoji da je
rekao: ″Izašao nam je Allahov Poslanik, s.a.v.s., jednog dana, zatim je rekao:
′Vidio sam u snu kao da je Džibril kod moje glave a Mikail kod mojih nogu, pa
je jedan od njih dvojice govorio svome drugu: Navest ću primjer: Slušaj, čule
ti uši, i poimaj, srce ti poimalo! Primjer tog i tog naroda jeste kao primjer
vladara koji je uzeo predio zatim sagradio u njemu kuću i priredio u njoj gozbu,
zatim poslao izaslanika da pozove ljude na ručak, pa su se neki odazvali, a
neki nisu. Allah je Vladar, predio je islam, kuća je Džennet, a ti, o
Muhammede, poslanik si; ko ti se odazove ući će u islam, a ko uđe u islam ući će
u Džennet, a ko uđe u Džennet jest će iz njega.′″ Prenosi ga Ibn-Džerir.
Primjeri i
poređenja
Vi imate
pouku u stoci. Mi vam dajemo da iz utroba njihovih mlijeko čisto
pijete, koje nastaje od grizina u buragu i od krvi – ukusno onima koji ga piju
(En-Nahl,66). Životinje se smatraju
jednim od znakova Allahovog postojanja i Njegove jednosti. Uzvišeni Allah nas
napaja mlijekom, koje se smatra uistinu dobrom hranom, izvlačeći ga iz grizina
i krvi u stomacima stoke. Naučno je utvrđeno da se hrana koju uzima stoka
probavlja u njihovom buragu i crijevima, da otpadne materije čekaju neko
vrijeme da budu izbačene vani te da krv, koja sadrži hranljive sastojke, upija
sastojke iz nekih žlijezda i šalje ih u krvne sudove. Tako se vrši prvo
pročišćavanje. Nakon toga, dio te krvi ide u mliječne žlijezde i pretvara se u
hranu za ćelije žlijezda, a drugi dio se pretvara u mlijeko.
Onome
koga Allah želi da uputi – on srce prema islamu raspoloži, a onome koga
želi da u zabludi ostavi – On srce njegovo stegne i umornim učini kao kad čini
napor da na nebo uzleti. Eto, tako Allah one koji ne vjeruju bez podrške ostavi
(El-An‘am,125).
Mi
šaljemo vjetrove da oplođuju, a iz neba spuštamo kišu da imate šta piti –
vi time ne možete raspolagati El-Hidžr,22). Ibn Džerir et-Taberi, koji je
živio prije jedanaest stoljeća (umro 923./311.), komentariše ovaj ajet, spominje
nešto slično čudotvorstvu. On navodi, najprije, ono što je rekao Ibn Abas kad
je bio upitan na šta se želi ukazati riječima Uzvišenoga: Mi šaljemo vjetrove
da oplođuju (El-Hidžr,22). Ibn Abas je odgovorio: “Vjetrovi oplođuju,
najprije, svijet biljaka, zatim oplođuju i oblake.”
Isaov slučaj
je u Allaha isti kao i slučaj Ademov: od zemlje ga je stvorio, a zatim rekao: “Budi” – i
on bi (Alu `Imran, 59). Kad su ljudi počeli zapadati u sumnju oko stvaranja
Isaa, a.s., i njegovog rođenja bez oca, Kur’an je to pitanje objasnio.
Istovremeno je otvorio prozor koji omogućuje pogled i na stvaranje prvog
čovjeka. Dakle, iako nije bilo objašnjeno rođenje velikana Isaa, a.s., koji
nije na svijet došao na uobičajen način, odn. po zakonitostima koje su važile
za sve, već je na nadnaravan način došao bez oca, to nikoga ne treba iznenaditi
budući da je Adem, a.s., također na svijet došao na nadnaravan način. Uz to
treba znati da Adem, a.s., nije imao ni majku.
Kur’an
često iznosi uvjerljive primjere i poređenja za činjenice koje je nekada
teško razumjeti. Prilikom poređenja, treba postojati sličnost između onoga što
se upoređuje i onoga sa čim se upoređuje, kako bi se moglo jedno uzeti kao
primjer sličan drugome.
Allahov
Poslanik, s.a.v.s., je rekao: “Savjetujte se sa ženama, jer žena je stvorena iz
rebra! Ako se savije ono što je u rebru,
uzdići će se; ako kreneš da ga ispraviš, slomit ćeš ga; a ako ga ostaviš, ostat
će savijeno. Zato se savjetujte sa ženama!”
Dug dan je pred nama kada ujutro ustanemo iz
kreveta. Većinu vremena nismo ni umorni, ni pospani,već smo spremni sa svime
krenuti iz početka. Kada ovako razmišljamo, sjetimo se Allahova ajeta koji
kaže: On vam je noć učinio pokrivačem, san počinkom, a dan da se krećete. (El-Furqan,47)
Dova
Allâhumme musarrife-l-kulubi sarrif kulûbenâ ‘alâ tâ‘átike. Allahu moj,
Ti okrećeš srca kako Ti hoćeš, okreni naša srca da Ti budu pokorna!
Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema
našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa
da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju
islamsku zajednicu. Amin!
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ
النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم
الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله
الرحمن الرحيم: إِنَّ
الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و
المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام
علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه.
فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها
الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا
مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا
تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا
البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي
القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.
Nijaz
Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar