الْحَمْدُ
لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ
الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ.
وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ
أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه
وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين
في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة
والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد،
فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ۞
قال
الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
أَيَوَدُّ أَحَدُكُمْ أَن تَكُونَ
لَهُ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَأَعْنَابٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ لَهُ
فِيهَا مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ وَأَصَابَهُ الْكِبَرُ وَلَهُ ذُرِّيَّةٌ ضُعَفَاءُ
فَأَصَابَهَا إِعْصَارٌ فِيهِ نَارٌ فَاحْتَرَقَتْ ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ
اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ [٢:٢٦٦]
صدق
الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog,
Samilosnog!
Hvala Allahu, dž.š., Gospodaru svih svjetova. Neka je salavat i selam
na Božijeg miljenika, Muhammeda s.a.v.s., na njegovu porodicu i sve ashabe.
Allahova milost i prefinjenost prati nas svakog momenta. Daje nam lijek za
svaku bolest, vidljivu i nevidljivu. Uči nas kako ćemo sačuvati i zaštititi svoja
dobra djela.
Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak, 08.
džumade-l-ula 1436. ili 27. februar 2015. godine. Ovo je 18. hutba u novoj
godini. Prošli petak imasmo temu, 'Hoćemo li u Džennet', a današnja tema je
'Čuvaj dobra djela'.
Čuvanje i štednja je odlika brižljivih i pametnih. Marljivi ljudi su
hairli, harni, samokritični i brižni do sebe. Čovjek može izgubiti imetak,
zdravlje i ugled ali nipošto svoja dobra djela, hrz i obraz. Naši vrli prethodnici
i uzornici, čuvali su dobra djela više od blaga svakoga.
Uzvišeni Allah s.v.t.a., veli: "Da li bi iko od vas volio da posjeduje bašču punu palmi i grožđa,
ispod koje rijeke teku i u kojoj ima svakojakih plodova, a da je ostario i da
ima nejaku djecu, a da je onda vatrena oluja zadesi preko nje i ona izgori?!
Tako vam Allah objašnjava Znamenja Svoja, da biste razmislili!" /266/
El-Buhari navodi predanje od Ubejda ibn
Umejra, koji kaže da je jednoga dana Omer ibn Hattab upitao ashabe Allahovog
Poslanika: - Šta mislite, povodom čega je objavljen ovaj ajet: "Da li bi
iko od vas volio da posjeduje bašču punu palmi I grožđa?"
Oni su kazali: "Allah to najbolje
zna!" Omer se, potom, naljutio i rekao: "Kažite, znamo ili ne znamo!?"
Ibn-Abbas, r.a., kazao je: "Vladaru vjernih, u vezi s tim imam jednu
ideju!" Omer je rekao: "Kaži i ne potcjenjuj sebe, bratiću
moj!", a Ibn- Abbas je rekao: "Navest ću primjer djela!"
"Kojeg djela?", upita Omer. Ibn-Abbas tada reče: "Bogatog
čovjeka koji radi pokoravajući se Allahu, zatim mu Allah pošalje šejtana, pa
počne grijehe činiti dok svoja djela ne upropasti!"
Ovaj hadis dovoljno objašnjava gornji ajet
ukazujući prvo na primjer dobrih djela, a zatim kako promjena ponašanja u
životu može sasvim poništiti prethodna dobra djela.
Draga braćo, važno je misliti i govoriti
dobro, dobra djela činiti i dobru se nadati. Koliko god dobra uradili znati
treba da nam djela mogu nestati i poništena biti. Danas je moguće napraviti
kuću, jer planova ima napretek. Međutim, malo ko ima program kojim bi sačuvao
porodicu i vlastitu kuću od neprijatelja koji žele razrušiti porodičnu
harmoniju i slogu. Zbog nemarnosti i dobrih programa porodice su nam načete drogom,
bludom, alkoholom i drugim šejtanlucima. Mukom sakupljana dobra djela nestaju
ako u srce upustimo: zavidnost, mržnju, pakost, zluradost, srdžbu, licemjerje,
tužakanje i lijenost.
Vjerniče, ti koji padaš na sedždu,
znaj da je zavidnost rezultat mržnje i pakosti prisutne u tebi, a mržnja i
pakost rezultat su srdžbe koja je temelj svakog zla i najjače šejtanovo oružje
kojim razara zajednicu.
– onaj kome zavidiš ima koristi od tvoje zavidnosti na dunjaluku – očistio
si ga od grijeha time što si učinio nepravdu prema njemu, a posebno ako
zavidnost izazove ogovaranje; na Ahiretu poklanjaš mu dobra djela i ostaješ
bijeda i fukara onda kad je dobro djelo najpotrebnije.
Prve generacije muslimana bile su
upućene u metode koje liječe i jačaju srca. Oni su krotili svoja srca i
obožavali samo Jednog. Liječili su svoja srca od svake bolesti i mahana, jer su
im namjere i srca bila čista.
Havarijuni su pitali Isaa, a.s.,
koje je to djelo iskreno? Isa, a.s., odgovara: – Ono koje uradiš samo radi
Allaha i ne želiš ni od koga zahvalu na to djelo. Bilo je ashaba koji su padali
u nesvjest kada bi čuli ajet : – Allah prima samo od onih koji su Ga svjesni. A
svjesnost, braćo i sestre, nije u glavi, u govoru, u parama, na papiru već u
srcu. To je rekao učitelj svijeta tri puta pokazavši rukom na srce.
Neki islamski mudraci su kazali: –
Ko bude radio sedam stvari bez drugih sedam od njegovog djela niko koristi neće
imati.
1. Kad bi radio sa strahom bez opreza. Naprimjer, nije dovoljno kazati bojim se kazne
Allahove, a ne biti oprezan na griješenje.
2. Kad bi radio sa nadom bez traženja. Naprimjer, ja želim nagradu, a ne
tražim je dobrim djelima.
3. Kad bi radio s nijetom bez kasde (ostvarenja nijeta). Naprimjer, srcem
je zanijetio da učini dobro, a volio bi da to neko drugi učini.
4. Kad bi učio dove bez truda. Naprimjer, probleme zajednice hoćemo da
riješimo dovama, a da ne napuštamo toplu sobu i krevet.
5. Kad bi tražio oprost istigfarom bez popravka i promjene. Naprimjer, na
iste greške se stalno vraćati.
6. Kad bi radio dobra djela u javnosti, ali ne i u tajnosti. Jedna od
definicija iskrenosti glasi: Istovjetnost čovjekovog djela u tajnosti i
javnosti.
7. Kad bi neumorno radio bez iskrenosti. Mnogi zaista danonoćno rade, i
redovno i honorarno, ali radi svojih interesa, ne radi Allaha, dž.š.
Kazuju da je živio čovjek sa svoja
tri brata. Iznenada dobi vijest da mora krenuti na težak put. Čovjek se zabrinu,
pa se obrati jednom bratu, da mu pomogne na tom putu, ali mu brat reče da mu ne
može pomoći, da on ima svoj život i svoje obaveze.
Čovjek se obrati drugom bratu, pa
mu ovaj reče da mu ni on ne može puno pomoći. Na kraju vidjevši da mu nema hasne
svoje braće, čovjek se obrati trećem bratu, sa istom molbom, on mu reče:
"Ja sam s tobom uvijek bio i nisam te napuštao, tako da ću i ovaj put
krenuti sa tobom".
Tada reče čovjek: "Ja sam od
sve braće najmanje mislio na tebe i najmanje sam ti pažnje poklanjao, a sad me
ova dva brata ostaviše. Eh, da sam bogdo ranije znao da si mi tako dobar
prijatelj, više bi se brinuo o tebi."
Ovome čovjeku je, ustvari, došla
smrt i to je taj teški i iznenadni put na koji je morao ići. Njegov prvi brat
je njegova familija, drugi brat je njegov imetak a posljednji brat su njegova
djela.
Rekao je Allahov Poslanik Muhammed
savs: "Umrlog (na dženazi) prate tri stvari: njegova porodica, njegov
imetak i njegova djela. Dvoje se vraća, a jedno ostaje sa njim, vraćaju se
porodica i imetak, a s njim ostaju njegova djela".
Dova
Molim
Allaha, dž.š., da iz naših srca izbaci mržnju, zavidnost, oholost i svaku dru gu
bolest i zamijeni ih plemenitim osobinama. Amin!
Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas
vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi
namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال
الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم
ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان
الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و
لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك
يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين.
و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما
لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون
علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و
علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و
علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و
أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ
اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا.
اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم
الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و
الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم
تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Zavidnost,
hafiz Sulejman Bugari.
Nijaz Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar