12. 2. 15

MIMBERA - SVIJEST I SAVJEST



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ۞
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُم بِالْغَيْبِ لَهُم مَّغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ [٦٧:١٢]
صدق الله العظ
    U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

  Sve hvale i zahvale pripadaju Allahu dž.š.! Svjedočim da je Muhammed a.s, Allahov rob i Poslanik, neka je salavat i selam na njega, na njegovu časnu porodicu, na njegove plemenite ashabe, i na sve one koji slijede njegov put i njegov sunnet, do Dana Sudnjega.

  Draga braćo, danas je petak 23. rebiu-l-ahir 1436. ili 13. februar 2015. godine. Ovo je 16. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Usjevi' a današnja tema je ,Svijest i savjest'.

  Uzvišeni Allah s.v.t.a., veli: "Onima koji se Gospodara svoga boje i kad ih niko ne vidi - oprost i nagrada velika! Govorili vi tiho ili glasno - pa, On sigurno zna šta grudi kriju! (El-Mulk, 12-13)

 Svijest je znak života i odlikovanosti. Čovjek može biti svjestan, a životinjama to nedostaje. Ako čovjek nije ideološki, nacionalno, emotivno, rasno, klasno, politički, historijski i negativistički ,nadrogiran', on je svakako svjestan čovjek. A tako je malo svjesnih ljudi.

  Svjestan čovjek je svakako onaj ko je dokučio zašto svako jutro ustaje, jede, hoda, sjeda, gleda, sluša, zašto proba i kuša. Svjestan je onaj koji zna da svaka stvar i biće rok trajanja ima. Svjestan nije umišljen i raskalašen već je brižan i zamišljen. Osviješćeni voli bogobojazne autoritete i preda se postavlja prioritete. Kod svjesnog je prvo vjera koja za sve mjera, zatim odgoj djece i porodice.   

  Kada čovjek izgubi svijest, vele da se onesvijetio,pa je hitne pomoći potreban. Milijarde ljudi misle da ako imaju što jesti, u što sjesti i svoju kuću i avliju pomesti, da su baš oni svjesni. Istina je da se nikada nisu više (zlo)upotrebljavale riječi svijest i savjest a više klalo, ubijalo, rušilo, palilo silovalo, otimalo, iskorištavalo, lagalo i varalo. ,Važni' ljudi' u mikrofon i kameru govore o poštenju, svijesti i savjesti a znaju i oni što pitaju i oni što odgovaraju da has lažu. Da savjesti imaju, Boga bi se bojali.

 Poštovane sestre, draga braćo, zaista je savjest „nepotkupljivi" moralni sud u nama samima, koji bdije nad mogućim slabostima našega razuma i naše volje, nadzire ih i ispravlja. Savjest je istodobno tužioc i istražioc, svjedok, sudija i branioc moralnosti naših postupaka. Vazda se naime pitamo: Što trebam činiti? Djelujem li ispravno? Jesam li postupio valjano? S jedne nam je strane onda „savjest mirna", osjećamo moralnu spokojnost i vlastito dostojanstvo. S druge strane pokatkad osjećamo nesigurnost, nedoumicu, neodlučnost, nedostatak samopouzdanja, ili kolebljivost i popustljivost vlastite savjesti (slabost vlastitog karaktera).

  Nije čudo što se svjestan nadograđuje. Trudeći se prolazi kroz vlastitu katarzu-preobražaj. Takvog prepoznajemo po altruizmu, otvorenosti, druženju i solidarnosti. Imam Ibn el-Dževzije kaže: ″Većina ljudi se danas poznaje, a među njima je vrlo malo pravih prijatelja, dok je istinsko bratstvo i međusobna iskrenost prošlost i tome se ne teži.″

  Kako su se svjesni i savjesni nekada voljeli, vidimo u primjerima ashaba.   

  Neki su primijetili da Alija, r.a., jednu odjeću oblači češće od druge pa su ga upitali zašto, a on je rekao: ″Ovo mi je dao moj prisni prijatelj Omer ibn Hattab.″
  Poslije tragične smrti Zubejr, r.a., sreo je ashab Hakim ibn Hizam, r.a., njegovog sina Abdullaha i pitao ga: ″Koliko je moj brat ostao dužan?″ Abdullah je rekao: ″Dva miliona.″ Tada je Hakim rekao: ″Ja ću vratiti za njega milion.″

  Pošto je danas malo svjesnih i savjesnih, oni koji to jesu, velimo da su pravi muslimani. Zato što je musliman svjestan i savjestan, dobar, sladak i korektan. U muslimanu je srce čisto, lice vedro, odjeća pristojna, kuća i avlija uredna, porodica primjerna, ruka i noga poštena a riječ i eglena, medena.

  Nije čudo što svjesni i savjesni imaju šest Bajrama:

- Ramazanski bajram

- Kurbanski bajram,

- Ako sa ovog svijeta odu sa šehadetom,

- Ako pred Munkirom i Nekirom u kaburu odgovore da im je Bog Jedan Jedini Allah, da im je Knjiga-Kur'an, da im je Poslanik-Muhammed a.s., da im je Kibla-Kaba (Bejtullah), da su im po vjeri braća i sestre muslimani i muslimanke i da su izvršavali pet farz namaza: sabah, podne, ikindiju, akšam i jaciju, to im je četvrti bajram,

 - Ako na Sudnjem danu - Danu istine, pravde, vjere i svođenja i polaganja računa pred Svevišnjim Allahom uspješno ispit polože to im je peti, najznačajniji bajram,

 - Ako uspješno pređu preko Sirat-ćuprije u Džennet i budu spašeni od Džehennema to im je šesti, završni, bajram.

   Svjesni i savjesni orijentire svoje imaju:

  Među knjigama Kur'an, među poslanicima i vjerovjesnicima Muhammed, a.s., među melekima Džibril-i-emin, među danima petak, među ženama h. Merjema, među mjesecima mubarek ramazan-i šerif.

 Svjesni i savjesni nose navigaciju. Kur'an je Uputa i Putokaz ljudima – Huden Li-n-nasi, razmeđe između dobra i zla i dokaz pravog puta.  

  Svjestan i savjestan redovno klanja,

  zato što se:

- namaz sastoji od pokreta tijela i koncentracije misli. Da bi čovjek obavio jedan namaz, on treba u prosjeku obaviti 25 raznovrsnih, precizno ustanovljenih i sistematizovanih pokreta, a za obavljanje svih dnevnih namaza (sabah, podne, ikindija, akšam i jacija) potrebno je, otprilike, oko sahat i po vremena, ukoliko se propisno klanjaju svi rekati (farzi i sunneti). To znači  sahat i po osobite fizičke aktivnosti, koja uz umni angažman i koncentraciju misli, što je sastavni dio namaza, klanjaču pribavlja istinsko duhovno i tjelesno blagostanje;

 Namaz uzdiže svijest, ojačava savjest, bistri um, neutralizira unutarnje konflikte, motiviše na dobra i pozitivna djela, daje snagu da se vlada stvarima i situacijama, čisti i oslobađa ljudsku psihu od svih faktora koji sprečavaju da se ispolje i razviju zdravi kvaliteti ličnosti. 

  Dova

  Allaha molimo da se okoristimo uputom iz Njegove Knjige i sunnetom Njegovog poslanika Muhammeda, s.a.v.s.. Od Allaha oprosta tražim za sebe i za vas i za sve druge muslimane od svih grijeha, a tražite oprosta i vi, jer On grijehe oprašta i milostiv je.

 Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin! 

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Mustafa Spahić, PRAKTIČNE FILOZOFSKE DISCIPLINE – ETIKA, Dr. Safvet Halilović.

Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar