الْحَمْدُ
لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ
الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ.
وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ
يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ
أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه
وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين
في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة
والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد،
فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ۞
قال
الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
خُذْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ صَدَقَةً
تُطَهِّرُهُمْ وَتُزَكِّيهِم بِهَا وَصَلِّ عَلَيْهِمْ ۖ [٩:١٠٣]
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Hvala
Allahu Gospodaru Zemlje i neba, noći i dana,
šehadeta, namaza, zekata, hadža i posta mjeseca ramazana. Salavat i
selam najodabranijem stvorenju, Allahovom miljeniku, od svih poslanika
odabraniku, najboljem zagovorniku na suda Danu. Selam Ahmedu, Mustafi,
Muhammedu, najboljeg ummeta predvodniku.
Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak
09. ramazan 1436. ili 26. juni 2015. godine. Ovo je 35. hutba u novoj godini.
Prošli petak imasmo temu, ,Poredajmo se', a današnja je ,Zekat i nifak'.
Još od starih dobrih dana, ostala je u Bošnjana,
tradicija i obaveza dijeljenja Zekata, u toku ramazana. To je logika zdrava,
jer je u ramazanu spuštena prva objava, i sa njom rijeka darovana blagoslova. Muslimanske
duše opijene šehri ramazanom često puta zamijene vrijednosti farza sa sunetom,
nafilom ili mustehabom. Dešava se da se obična sadaka više uvažava, od
dijeljenja sadekatu-l-fitra i zekata. Ima muslimana u kojih je obična sadaka,
donacija isto što i dijeljenje sadekatu-l- fitra i zekata.
Nije rijetka pojava da se u zekat računa i
ono što ostane kao kusur od novčanice pri plaćanju sadekatu-l-fitra. Vrlo često
ljudi na ovaj način ,daju' zekat i bar se tako osjećaju, ali bi ih morali bolje
informisati oni što o zekatu više znaju. Jerbo, kod dijeljenja zekata je važno
poznavanje visine nisaba i pri udjeljivanju potreba, donošena nijeta. Isto tako
treba znati, da se imetak očišćen zekatom, neće umanjiti. Čak šta više, dok
dijelimo osjećajmo slast, jer zekat oplođuje imetak i potiče njegov rast.
Zaista
kod naših ljudi u poimanju zekata i sadekatu-l-fitra vlada zbunjenost i zbrka. Neki
ljudi daju sebi pravo da tumače vjerske propise, pa presuđuju koliko i kome da
daju, a svoju zajednicu i vjerske autoritete o tome ništa ne pitaju. Pa kad se
ne pita i kad se daje onako ,od oka' novac za vitre i zekat, njega često primi
nedostojna i zekatu i vitrama, pogrešna osoba. Ko je svjestan i poštuje red i
autoritet, on se pokorava instituciji fetve, pa svoje vitre i dobro izračunan
zekat odvoji, kao ušur poslije žetve. Kod nas je stoljećima autoritet
Reisu-l-ulema i muftija, i njihova se riječ uvažava i sluša.
Ima
grupacija koje osporavaju pravo da se pitanje vitara i zekata institucionalno
uredi, kod tih grupacija se naša ulema ne sluša i ne slijedi. Videći uređenu zajednicu (Islamska zajednica)
pojedinci i grupe bi pred ramazan da preuzmu inicijativu, pa vode žuste rasprave,
da u svoje fondove i projekte, novce od zekata i sadekatu-l-fitra, stave. Treba
još jednom ponoviti i zapamtiti, Islamska zajednica na Balkanu je opstala, zato
što je pitanje zekata i sadekatu-l-fitra šerijatski protumačila i za dobro i
opstanak ovdašnjih muslimana riješila.
Proučavajući
formulaciju ajeta u kojem se naređuje davanje zekata ”Uzmi
od dobara njihovih zekat da ih njime očistiš i blagoslovljenim učiniš…” (Et-Tevbe 103), vidi se jasno ko uzima i prikuplja zekat, kao što je u vrijeme Muhammeda alejhi selam, pravednih halifa i tabiina, bila praksa. Kada su muslimani slijedili praksu organizovanog prikupljanja zekata i vitara, bilo je svakojakog napretka zajednice muslimana. Jedan od uzroka današnjeg nazatka i muslimanskog siromaštva, je ta, što je napuštena praksa organizovanog i osmišljenog raspodjeljivanja zekata i sadekatu-l-fitra. Između bolje uređenih država muslimana je Malezija, u kojoj se na ime zekata i vitara godišnje prikupi 300 miliona evra. Naravno da se ti ubrani novci pravilno raspodijele, to najbolje muslimani Malezije na svom standardu osjete.
od dobara njihovih zekat da ih njime očistiš i blagoslovljenim učiniš…” (Et-Tevbe 103), vidi se jasno ko uzima i prikuplja zekat, kao što je u vrijeme Muhammeda alejhi selam, pravednih halifa i tabiina, bila praksa. Kada su muslimani slijedili praksu organizovanog prikupljanja zekata i vitara, bilo je svakojakog napretka zajednice muslimana. Jedan od uzroka današnjeg nazatka i muslimanskog siromaštva, je ta, što je napuštena praksa organizovanog i osmišljenog raspodjeljivanja zekata i sadekatu-l-fitra. Između bolje uređenih država muslimana je Malezija, u kojoj se na ime zekata i vitara godišnje prikupi 300 miliona evra. Naravno da se ti ubrani novci pravilno raspodijele, to najbolje muslimani Malezije na svom standardu osjete.
Što se tiče
naše domovine Bosne u njoj ima bogatih koji kolo vode, i siromašnih kojima
sadaka dobro dođe. Islamska zajednica u BiH ima sistem organizovanog
prikupljanja i raspodjele sadekatu-l-fitra i zekata, preko džemata, a veliki je broj potencijalnih obveznika koji
zaobilaze obavezu sadekatu-l-fitra i zekata. U Bosni našoj se organizovano na
ime zekata i sadekatu-l fitra prikupi 3 miliona konvertibilnih maraka. Na
depozitnoj štednji u Centralnoj banci BiH leži 4,5 milijardi maraka, kada bi na
samo jednu trećinu tog iznosa napravili izračun na ime zekata, dobili bi cifru
od 40 milona maraka. Isti je slučaj u
džematima Dijaspore koji muku muče da opstanu i prežive. Kada bi i u Dijaspori svi
dobrostojeći muslimani zekat izdvojili, doprinijeli bi da se nijedan džemat ne
zatvori.
Da kažemo
koju o duplim standardima kojih itekako među nama ima. Licemjeri se takmiče u
izrugivanju, dodvoravanju i ogovaranju. Ako smo obaveznici zekata, neka nas ne
odvrate i preobrate zli jezici munafika. Kada neko izdvoji (kao
zekat) lijep imetak, oni govore: "Ovo je dvoličnjak", a ako dođe sa
nečim malim, opet govore: "Zaista Allahu nije potreban zekat ovog
čovjeka." Kao što prenosi El-Buhari od Ebu-Mes'uda, r.a., da je rekao:
"Kada je objavljen ajet o zekatu, nosili smo teret na našim leđima (i tako
zarađivali i davali zekat), pa je došao čovjek i udijelio nešto mnogo, pa su
rekli: 'Dvoličnjak', a došao je čovjek i udijelio jedan sa' (mjera za žito), pa
su rekli: 'Zaista, Allah nije zavisan od ove sadake', pa je objavljeno: '…one koji vjernike ogovaraju...'" (Muslim).
Prenosi El-Imam Ahmed od Ebi es-Selila da je
rekao: "Došao nam je čovjek na naš
skup u Beki'i (mjesto) i rekao: 'Pričao mi je moj otac ili moj amidža da je
vidio Allahova Poslanika u Beki'i gdje kaže: Ko će udjeliti milostinju (zekat)
pa da mu za to budem svjedok na Sudnjem danu?'" Ovaj čovjek dalje priča:
"Odmotao sam sa svog turbana jedan ili dva omota i htio sam ih udijeliti,
pa me je snašlo što snalazi čovjeka, pa sam to i ostalo ponovo vratio na
turban. Zatim je došao čovjek, nisam vidio u Beki'i crnjeg čovjeka od njega,
niti manjeg i ružnijeg od njega, sa devom - nisam vidio u Beki'i ljepšu devu od
nje - pa je rekao: 'O Allahov Poslaniče, da li ona može biti zekat?' Odgovorio
je: 'Da.' Rekao je: 'Uzmi ovu devu', pa mu je prigovorio neki čovjek i rekao:
'Ovaj udjeli devu; tako mi Allaha, ona je bolja od njega. 'Čuo ga je Allahov
Poslanik, s.a.v.s., zatim je rekao: 'Slagao
si, on je bolji od tebe i od nje', tri puta, zatim je rekao: 'Teško vlasnicima
stotina deva', tri puta. Upitali su: 'O Allahov Poslaniče, osim kojih
vlasnika?' Rekao je: 'Samo za onog koji kaže imetku ovako i onako', sastavio je
ruke zdesna i slijeva, zatim rekao: 'Spašen je onaj koji je u oskudici, a koji
obavlja puno ibadet', tri puta."
Dova
Bože naš,
kada ožednimo, Ti nas napoj! Kada onemoćamo, Ti nas ojačaj! Kada skrenemo, Ti
nas na pravi put vrati! Kada obolimo, Ti nas ozdravi i izliječi! Kada te
zaboravimo, Ti nas podsjeti! Kada nas neznanje o Tebi zadesi, Ti nas pouči!
Kada nam oteža put ka Tebi, Ti nam olakšaj! Kada osiromašimo, Ti nas učini
imućnima! A kada se udaljimo od Tebe, Ti nas približi Sebi, o, Najmilostiviji.
Podari nam znanje koje je korisno, opskrbu koja je halal i djelo koje će
primljeno biti. Olakšaj nam, nemoj nam otežavati i podari nam svoj oprost, jer
Tebi se mi vratiti!
Milostivi Allahu, podari nam osjećaj poštovanja prema našim džamijama i onima
koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i
džumi namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!
ألا إن
أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و
تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله
الرحمن الرحيم: إِنَّ
الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و
المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام
علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه.
فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها
الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و
بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و
لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا
البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي
القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir
Ni komentarjev:
Objavite komentar