21. 2. 20

MIMBERA - GREŠKE U NAMAZU



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
قال الله تعالى فى كتابه الكريم:
 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَقُومُوا لِلَّهِ قَانِتِينَ
وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا
 صدق الله العظيم
S imenom Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
Hvala Allahu, dž.š., Gospodaru svih svjetova. Salavat i selam na Poslanika Muhammeda, a.s., i njegovu časnu porodicu.
A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak, 21. februar 2020., ili  27. džumade-l-uhra 1441. godine. Ovo je 25. džuma u novoj hidžretskoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Moja duša', a današnja je, ,Greške u namazu.'
Kaže Allah dž.š. u Kur´anu: ,,I pred Allahom ponizno stojte....” ( El- Bekare, 238)
,,Izgovaraj Kur’an pažljivo” (El-Muzemmil, 4)
Namaz je voće (ukras) univerzuma, istinska dužnost insana. Možemo reći da je naš Gospodar stvorio univerzum radi nas. Stvorio je kosmos i u njemu 100 milijardi galaksija i u svakoj od njih oko 200 milijardi zvijezda, zatim Sunčev sistem i Zemlju. Zemlja je vremenom poput bešike ukrašavana, stvoreno je na milione različitih životinja i biljaka i na kraju došao je insan, najčasniji gost univerzuma.
Zašto je naš Gospodar čovjeku podredio sve?
Sva stvorenja imaju svoje dužnosti. Krave daju mlijeko, kokoška nosi jaja, ribe nam daju meso. Štaviše, služe nam i pojedina stvorenja za koje smo mislili da su nepotrebna. Od zmijskog otrova pravi se lijek, gas kojeg proizvode mravi ojačava ozonski omotač, kišne gliste snabdijevaju zemlju fosforom. Ne postoji niti jedno nepotrebno i štetno stvorenje. Sve ovo radi za čovjeka. On također ima koristi od svih stvorenja: koristi ih kao prijevoz i jede im meso.
Međutim, niti jednom stvorenju nije data dozvola da jede ljudsko meso, da mu pije mlijeko ili da ga jaše. Pojedina prava koja su data ljudima ne mogu se sresti kod nijednog drugog bića. Zašto je stvoren insan koji je snabdjeven ovakvim pravima, oko kojeg je uloženo toliko truda, troška i pažnje? Meso mu nije jestivo, mlijeko mu se ne pije, koža mu je neupotebljiva a mrtav se što prije zakopava. Naš će Gospodar podariti neku mudrost u stvaranju jedne gliste a zar će insana ostaviti u prazno i stvoriti ga da 60-70 godina jede, pije i leži i na kraju umire ?
Ako nismo prepušteni sami sebi, zašto nas je Gospodar stvorio? Zar da bismo radili, jeli i pili? Eto Kur'anskih ajeta koji nam lijepo daju odgovor: Džinne i ljude sam stvorio samo zato da Mi se klanjaju, Ja ne tražim od njih opskrbu niti želim da Me hrane. (Ez-Zarijat: 56.-57.)
Onima koji misle da su na dunjaluk došli da bi radili i zarađivali opskrbu, prenose ovu poruku: ,,Uzvišeni Allah je Rezzak, On daje opskrbu. Vaš trud, koji ulažete kako biste dobili opskrbu koje On daje, nemojte pokazivati kao izgovor za neobavljanje namaza."
Potrebno je ukazati na neke greške klanjača:
·  Nerazmišljanje u namazu o onome što se uči i lutanje mislima, a čovjeku se upisuje od njegovog namaza onoliko koliko je prisutan mislima u njemu.
· Brzo klanjanje i nezadržavanje na ruku’u i sedždi, te između njih čime se ne uspostavlja teadili erkan tj. smirenost, što je rukn – jedan od temelja namaza, te se ne ostvaruje skrušenost u namazu.
·  Svođenje namaza na formalnost i nemarnost u pogledu načina i kvaliteta klanjanja tako da se uče uvijek jedne te iste sure i ajeti i uopšte se ne vodi računa o duhu namaza i osjećaju da čovjek stoji pred Gospodarem svih svjetova i da se Njemu Uzvišenom obraća.
·  Namještanje odjeće prilikom klanjanja ili češanje i nepotrebne i suvišne radnje koje smanjuju skrušenost.
·   Odgađanje klanjanja namaza do pred kraj njegovog isteka, a potrebno ga je odmah klanjati kada on nastupi.
·  Klanjanje pod pritiskom prirodne potrebe; prije namaza treba promijeniti abdest ukoliko je to potrebno.
·    Razgledanje oko sebe, a treba gledati u mjesto sedžde.
·   Nepregibanje dovoljno na ruku’u kao i pretjeran pregibanje držeći se za cjevanice; ispravno je da leđa budu poravnata, a glava u visini leđa i da se rukama drži za koljena.
·    Spuštanje laktova na zemlju prilikom sedžde, a oni moraju biti podignuti.
·    Nespuštanje nosa zajedno sa čelom na sedždi, a treba spustiti oboje.
·   Nespuštanje dlanova ruku u potpunosti na zemlju prilikom sedžde, a potrebno ih je spustiti zajedno sa prstima ruku.
·   Nesavijanje prstiju nogu prilikom sedžde ili njihovo podizanje, a potrebno je saviti ih okrenute u pravcu kible i ne podizati ih sa zemlje.
·  Prilikom sjedenja stavljanje jedne noge preko druge ili sjedanje izmedju nogu na zemlji; potrebno je sjesti na lijevu nogu, a prste desne noge podviti okrenute prema kibli.
·   Zatvorenih očiju klanjati, a potrebno je da budu otvorene.
·  Raditi bilo koju radnju prije imama nije dozvoljeno, a raditi je u isto vrijeme sa imamom je pokuđeno. Potrebno je sve radnje u namazu vršiti iza imama nakon što ih on uradi.
·   Izgovaranje i muktedije (klanjača) iza imama (semiallahu limen hamideh) nakon što to imam izgovori, a potrebno je reći iza izgovaranja imama (rabbena lekel hamd).
·   Uljepšavanje svog namaza radi ljudi i njihove pohvale nije dozvoljeno i poništava sevab za dotično djelo. Namaz mora biti samo u ime i radi Uzvišenog Allaha želeći i nadajući se Njegovoj nagradi i zadovoljstvu.
·   Nepoznavanje propisa u vezi s namazom, kao što je sehvi sedžda i kada i kako se ona čini, prispijevanje u džemat i kako naklanjati propuštene rekate nakon što imam preda selam, koji su namaski ruknovi, šartovi, vadžibi, sunneti i sl.
Jedan mladić, musliman, oženio se nekom Njemicom koja je prihvatila islam. Naravno, žena Njemica naučila je sve o islamu, naučila dove i počela klanjati. Pogledala je svog muža i vidjela da kod njega nema ni namaza, ni dove. Jednog dana se plaho razljuti: ,,Kakav si ti to musliman? Uopće ne vidim da obavljaš namaz. Ne ideš u džamiju! Jesi li ti vjernik, šta si?"
Dešava se da pojedinci nakon namaza izostavljaju tesbih i dovu i tako napuštaju audijenciju kod Allaha. Tesbih i dova, veoma su bitni. Zamisli da radiš na nekom mjestu za nadnicu cijeli dan i to mukotrpno, do crnoga mraka. Umoriš se pošteno, pa u trenutku kada poslodavac hoće da ti plati, da li bi otišao a da ne uzmeš dnevnicu?"
Sigurno ne bi uradio tako nešto. Tako je isto: ,,Kad, si obavio namaz, ispunio svoju obavezu a onda prije tespiha i dove izašao. Poslanik, s.a.v.s., kaže da će onome ko obavi tesbih biti oprošteni svi grijesi.(Tirmizi, Dua.).
Dova    
Molimo Te Uzvišeni Allahu da nas uputiš na pravi put i da nas na njemu održiš sve dok ne odemo sa dunjaluka. Molimo Te Dragi Allahu, da ne dozvoliš našim srcima da skrenu nakon što Si nas uputio.
Milostivi Allahu, daj nam svijest da volimo džamiju i one koji nas vode na pravi put. Daj nam da ustreptimo kada se približi petak i džuma namaz i da pohrlimo u džamiju. Oživi naša srca da ne zaboravljamo svoju islamsku zajednicu ma gdje bili i živjeli. Amin!

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا.  اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون
 صدق الله العظيم
Literatura:  Prijevod Kur'ana, Besim Korkuta, Tefsir Ibni Kesir, Sahihul-Buhari,,,Kako ustati na Sabah namaz.

Nijaz SALKIĆ

Ni komentarjev:

Objavite komentar