16. 8. 10

BISERJE RAMAZANA


 Nijaz SALKIĆ

Ovogodišnji ramazan je dobrano zašehatio 2/3 ljetnjeg mjeseca avgusta. U avgustu su i godišnji odmori, narod je u Bosni  a jacijsko vrijeme pokasno. Bože na hajr, kazali bi naši stari. Koliko će nas na teraviji biti iduće godine kada smo ove godine uređali i prorijedili dolaske na ovogodišnjoj teraviji. Za peti ramazanski dan je karakteristično da se u vrijeme iftara više oblaka sručilo na naš grad. Kiša je lila baš k’o iz kabla. Poslije klanjanja akšam namaza zaputio sam se na Korošku koja je udaljena kakvih 27 kilometara. Vozio sam uglavno drugom i trećom brzinom a da nije bilo one bijele crte na polovici kolovoza ne znam dokle bih stigao. Vodu je bilo teško skloniti sa šoferšajbe iako sam šalter za brisače dao na najbrži stupanj. Nije bilo lahko stići na cilj od grmljavine, vjetra i kiše koja se izlivala na pokrajinu u valovima. U prostorima nas je dočekao mrak jer je od grmljavine izgleda otišao osigurač. Vozeći se vidio sam da je cijelu Korošku zahvatilo nevrijeme. Bilo je malo klanjača na teraviji.


ČETVRTI  BISER-MUKABELA

Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji ili na mjestu gdje se klanja teravija. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda i to iza sabaha, iza podne ili iza ikindije. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno učiti i izgovarati Allahovu knjigu. Prva mukabela se počinje učiti dan prije ramazana a završava se Hatma dovom uoči Bajrama ili Hatma dovom u džamiji prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,. a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama, mada je malo onih koji hoće doći da slušaju učenje Kur’ana a.š.

Kako onda postići da nam Kur'an bude stvarna opomena za naše devijantno ponašanje, uputstvo za ispravno djelovanje i stvarna pomoć u bezizlaznim situacijama?!



Rješenje je post!
Da bismo mogli shvatiti šta je, uistinu, Kur'an i kao takvog ga prihvatiti moramo se osloboditi naših niskih prohtjeva, nezajažljivih želja, nemarnosti, predrasuda i uvriježenih stereotipa koji nam to onemogućavaju, a to postižemo postom. Kao što abdest uzimamo da bi se očistili i da bi tako čisti mogli dohvatiti i uzeti Božiju Riječ koja se nalazi u Mushafu, na isti način moramo postom očistiti cijelo naše biće od svega gore navedenog da bismo mogli prihvatiti i pravilno razumjeti Allahove, dž.š., Riječi. Prisjetimo se pojma رمضاء kojim se u arapskom jeziku označava osušeno, zagrijano, ispucalo tlo od žege, koji je od istog korijena kao i riječ رمضان (ramadan), pa što je tlo suše i više ispucalo to će više i upiti kiše (za koju se u Kur'anu koristi termin rahmet - milost). Na isti način što je postač više tjelesno iscrpljen postom, to je više sputao svoje strasti i jače će doživjeti Allahov rahmet - milost iskazanu u Kur'anu. Pa zar i sam Poslanik, s.a.v.s., nije mjesecima postio na brdu Hira, prije nego je primio prvu Objavu?!

Za učenje Kur'ana obećane su višestruke nagrade
Koliko je Allahu, tebareke ve te'ala, drago da učimo Njegove ajete, razumijemo iz poznatog hadisa koji prenosi Abdullah bin Mes'ud, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: „Ko prouči samo jedan harf (slovo) iz Kur'ana učinio je dobro djelo, a za dobro djelo nagrada je deseterostruka. Ja ne kažem da je ELIF-LAM-MIM jedan harf, nego je ELIF harf, LAM je harf i MIM je harf.“
Od Abdullah bin Mes'uda, r.a., također se prenosi hadis da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: „Učite Kur'an, jer Uzvišeni Allah neće kazniti srce u kojem je Kur'an. Kur'an je Allahova gozba, siguran je onaj ko joj prisustvuje, i neka se raduje nagradi onaj ko voli Kur'an.“

Blago li se jezicima koji izgovaraju Kur'an
Ko uči Kur'an u Allahovoj je zaštiti i milosti. Svaki Allahov rob počašćen je izgovaranjem njegovih uzvišenih ajeta.
Imam Darimi bilježi hadis od Ebu-Hurejre da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: „Allah, dž.š., učio je sure Ta-Ha i Ja-Sin na hiljadu godina prije nego što je svijet stvorio, pa kada su meleki čuli Kur'an, rekli su: 'Blago li se ummetu kojem je ovo objavljeno, blago li se grudima koje će ovo nositi, blago li se jezicima koji će ovo izgovarati'.“
Učenjem Kur'ana najlakše se postiže blizina Stvoritelja svjetova. Imam Gazali, rahimehullahu, navodi da je Ahmed bin Hanbel usnio Allaha Uzvišenog i tom prilikom Ga upitao: „Šta je najvrednije, Gospodaru, čime Ti se bliski približavaju?“ A On mi reče: „Mojim govorom Ahmede!“ Dalje pitah: „Gospodaru moj, uz njegovo razumijevanje ili bez njega?“ Odgovori mi: I uz razumijevanje i bez njega.

Meleki su prisutni na mjestima gdje se uči Kur'an
Meleki su se zadivili kada su ga prvi put čuli Kur'an i oni to čine i okupljaju se kada god se pojedinac ili grupa odluči na učenje Kur'ana. Melodično i pravilno učenje Kur'ana privlači meleke kao što mirisni cvijet i med privlače pčele.
Od Šedad bin Evsa, r.a., prenosi se da je Alejhisselam kazao: „Kad god jedan musliman legne u postelju pa prouči neku suru iz Allahove Knjige, Allah mu odredi meleka koji ga čuva kako mu se ne bi desilo ništa neugodno, sve dok se ne probudi.“
Usejd bin Hudajr, r.a., pripovjeda da je jedne noći učio suru „El-Bekare“ dok mu je konj bio svezan nedaleko od njega, ali jako uzrujan. Kada bi prestao učiti i on bi se smirio. Ponovo je započinjao učiti i on bi se ponovo usplahirio. Njegov sin Jahja je bio blizu, iza njega, i u jednom trenu pogledao je u nebo i vidio nešto poput sjene ili oblaka sa dosta svjetiljki. Kada je osvanuo otišao je i ispričao Vjerovjesniku, s.a.v.s., šta se desilo, pa ga je Vjerovjesnik upitao: „Znaš li šta je to bilo?“ „Ne znam“, rekao je. „To su bili meleki koji su se približili radi tvoga glasa. Da si nastavio mogli su ih i ostali ljudi gledati i oni se ne bi sakrivali od njih.“ U predaji koju bilježi Hakim kaže se: „To su meleki koji su se spustili radi tvoga učenja i da si nastavio svoje učenje, vidio bi čudesa.“
Od El-Berra'a, r.a., prenosi se slična predaja da je neki čovjek učio suru „El-Kehf“, a pored njega bio je njegov konj svezan s dva užeta. U jednom trenutku jedan oblačić se počeo spuštati prema učaču sve bliže i bliže, a konj je počeo da bježi. Sutradan je otišao Vjerovjesniku, s.a.v.s., i ispričao šta mu se dogodilo, pa mu je Alejhisselam rekao: „To je smirenost (sekina) koja se spušta radi Kur'ana, a u drugim verzijama hadisa kaže se: „To je smirenost koja se spušta s Kur'anom, odnosno na Kur'an.“

Smirenost (sekina) koja prati učenje Kur'ana posebno je izražena kada se okupi grupa vjernika da uči Kur'an u nekoj džamiji.
Alejhisselam je rekao: „Kada god se okupi grupa ljudi u nekoj Allahovoj kući radi učenja i proučavanja Kur'ana na njih se spusti smirenost, obaspe ih milost, okruže ih meleki i Allah ih spomene kod onih koji su kod njega.“ 'Oni koji su kod Njega', je sintagma za najodabranije meleke koji kruže i uzdržavaju 'Aršur-Rahman, prijesto Svemilosnog.
U drugoj predaji prenosi se od Muavije da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., jednom prilikom zatekao grupu ashaba koji su bili okupljeni u halki pa ih je upitao: „Što ste se okupili?“ „Okupili smo se da spominjemo Allaha i da Mu zahvaljujemo na blagodati upute, islamu i imanu“ odgovoriše. Alejhisselam reče: „Sada mi dođe Džibril, alejhisselam, i reče mi da se Allah Uzvišeni s vama ponosi pred melekima.“

Koga raduje da voli Allaha i Njegovog Poslanika, neka uči Kur’ an!
Onome ko nekog nauči jedan ajet iz Kur ‘ ana, ili dio korisnog znanja, teći će Allahova nagrada do Sudnjeg dana.
Osvjetlite vaše domove obavljanjem salata / namaza/ i učenjem Kur’ ana.
Ko sluša jedan ajet iz Allahove knjige, Allah će mu udvostručiti nagradu za to. Međutim, ko prouči jedan ajet iz Allahove knjige biće mu to svjetlo na Sudnjem danu.
Molimo Te Gospodaru da nas učiniš od onih koji će voljeti Kur’ an i život usmjeriti po njegovim smjernicama, amin!
Literatura:  ”Kiraet,net”, Sahihul Buhari

Ni komentarjev:

Objavite komentar