18. 11. 10

MIMBERA-KAKO USPJETI NA OBA SVIJETA?


 Nijaz SALKIĆ

الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صَلَّى اللهُ تَعَالىَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبيِنَ الطَّاهِرِينَ، وَ أصْحَابِهِ الْكِرَامِ الْهُدَاةِ الْمُهْتَدِينَ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيمًا كَثِيرًا. نَسْأَلُ اللَّهَ رَبَّنَا أَنْ يَجْعَلَنَا مِمَّنْ يُطِيعُهُ وَيُطِيعُ رَسُولَهُ وَيَتَّبِعُ رِضْوَانَهُ وَيَجْتَنِبُ سَخَطَهُ. يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِينَ.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

    ''Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može izvesti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas. 

     Allah, dž.š., u 23. suri (El-Mu‘minun / Vjernici) u  1. ajetu kaže:  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ  - Ono što žele – vjernici će postići…

       A zatim, danas je petak, 19. novembar 2010., ili  13. zu-l-hidždže, 1431. hidžretske godine. Ovo je četrdeset šesta džuma u novoj hidžretskoj godini. Cijenjeni džemaate, draga braćo i sestre, esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh!

      Dok smo odrastali u hladu porodičnih halki pažljivo i pobožno slušajući blage besjede naših djedova i čestitih roditelja koji nam kazivahu hikaje i predaje o evlijama i dobrim ljudima, uzdisali smo i sanjali kako postići deredžu tih dječijih naših junaka. Evlije i dobri ljudi su živjeli, radili i postizali keramete na kojima su im zavidjeli savremenici i potonji nasljednici. I danas se priča o Hidru, Lukmanu i Šemuni gaziji, o pobožnim prednicima o prvacima i njihovoj čestitosti i pobožnosti. Bezbeli su dragi i popularni oni vaizi i hatibi koji kazuju kako postići deredžu i kako se uspeti po stepenicama kerameta. U 23. suri koja se zove el-Mu'minun-Vjernici, Uzvišeni daje odgovor na pitanje o tome kako postići uspjeh i duhovni uspon.

Poslanik je puno dovio, upućivao molbe Uzvišenom Allahu dž.š. i mnogo je klanjao i Kur'an učio:
       Imam Ahmed prenosi od Omera ibn el-Hattaba da je rekao: "Prilikom spuštanja Objave Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., čulo se, kod njegova lica, nešto poput zujanja pčela. Tako, jedne prilike ostali smo neko vrijeme, pa se on okrenuo Kibli, podigao svoje ruke i učio: ’Allahu moj, povećaj nam, a ne okrnji nas, ukaži nam počast, a ne ponizi nas, daj nam, a ne uskrati nam, daj prednost nama, a ne daji je nad nama, budi zadovoljan nama i učini nas zadovoljnim!’, a zatim rekao je: ’Allah mi je objavio deset ajeta koje ako neko primjeni - ući će u Džennet,

Vjernici su uspjeli
      Uzvišeni daje obećanje da će mu'mini postići svoj cilj. قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ  - "Uspjeli su vjernici". Nesai prenosi u svome "Tefsiru" od Jezida ibn Babinusa da rekao je: "Upitali smo Aišu, Majku pravovjernih: 'Kakve je ćudi i morala bio Allahov Poslanik, s.a.v.s.?' Odgovorila je: 'Kur'an je bio njegov moral.' Onda je proučila: "Uspjeli su vjernici", dok nije stigla do: وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ i koji namaze svoje na vrijeme obavljaju".

Kvalitetan namaz
الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ - "oni koji su u svojim namazima skrušeni", tj. poniznih srca, obarajući svoje poglede i spuštajući tako da im oči ne prelaze mjesta njihova obavaljanja namaza. Poniznost i skrušenost u namazu postići će Onaj Koji svoje srce usredsrijedi na njega i samo se njemu posveti, dajući mu prednost nad nečim drugim, i tada će mu on biti odmor i radost, kao što je rekao Vjerovjesnik, s.a.v.s., u hadisu kojeg su prenijeli imam Ahmed i Nesai od Enesa, a on od Allahova Poslanika, s.a.v.s. "Omiljen mi je miris i žene, a radost moga oka je u namazu." Ljubav do abdesta i namaza su pokazivali su i sljedbenici Poslanikovi s.a.v.s.: Imam Ahmed prenio je od Muhammeda ibn Hanefijja da rekao je "Otišao sam sa babom kod našeg zeta koji je bio ensarija. Nastupilo je namasko vrijeme, pa je on pozvao: ’Djevojčice, donesi mi vodu za abdeset da bih klanjao, pa da se odmorim! ’ Primijetio nas je da smo mu mi na to negodovali, pa rekao je: ’Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., da kaže: ’Bilale, ustani i okrijepi nas namazom!’"

Čuvanje od besmislenog govora i poslova od kojih nema koristi
      Allah Uzvišeni kaže: وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ  "...i koji se okreću od besmislica", tj. od laži i neistine, a to podrazumijeva idolopoklonstvo, neposlušnosti spram Stvoritelja i sve riječi i djela od kojih nema nikakve koristi. Vjernik treba da svaki tren iskoristi u učenju, radu i oplemenjivanju svoje duše znanjem i nadgradnjom.

Puno dijeljenja imetka, ponajprije čišćenje zekatom
       Allah Uzvišeni kaže: وَالَّذِينَ هُمْ لِلزَّكَاةِ فَاعِلُونَ - "...i koji zekat udjeljuju". Allah Uzvišeni kaže u suri "El-En’am": وَآتُوا حَقَّهُ يَوْمَ حَصَادِهِ - "...i podajte na dan žetve i berbe ono na što drugi pravo imaju." Potpuni vjernik je Onaj Koji očisti svoju dušu materijalno i moralno.

Čuvanje od nemorala prvo svojih očiju a onda i ostalih dijelova svoga tijela
     Allah Uzvišeni kaže: وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ - "...i koji stidna mjesta svoja čuvaju, إِلَّا عَلَىٰ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ - osim od žena svojih ili onih koje su u posjedu njihovu, oni, doista, prijekor ne zaslužuju; a oni koji i pored toga traže, oni u zlu sasvim pretjeruju", tj. oni koji čuvaju svoja stidna mjesta od onoga što je zabranjeno, tj. prostitucije i homoseksualizma i ne približavaju se osim svojim ženama i svojim posteljama. Onaj ko prihvati ono što mu je Allah dozvolio nema nikakva prijekora niti grijeha, a oni koji traže nešto pored (svojih) žena pretjeruju.

Ispunjavanje povjerenih zadataka-emaneta
      Uzvišeni kaže: وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ -"i koji o povjerenim im amanetima i obavezama svojim brigu brinu", tj. kada im se povjeri ne pronevjere, kada nešto rade, to rade pošteno i kvalitetno a povjerene stvari predaju onima kojima pripadaju, a kada se na nešto obavežu ili nešto ugovore to ispune; ne kao licemjeri koji su opisani njegovim, s.a.v.s., riječima: "Munafik (licemjer) ima tri obilježja: kada govori laže, kada obeća ne ispuni i kada mu se povjeri pronevjeri."

Redovnost i pravovremeno obavljanje namaza-molitve
      Allah Uzvišeni kaže: وَالَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ -"i koji namaze svoje na vrijeme obavljaju", tj. redovno ih obavljaju u njihovim vaktovima, kao što kaže Ibni Mes’ud r.a.: "Upitao sam Allahova Poslanika, s.a.v.s.: ’Allahov Poslaniče, koje je djelo najvrednije?’ Odgovorio je: ’Namaz u njegovu vremenu.’ Upitao sam: ’A koje zatim?’ Odgovorio je: ’Dobročinstvo roditeljima.’ Upitao sam: ’A koje zatim?’ Odgovorio je: ’Borba na Allahovom putu.'" Prenose ga Buharija i Muslim. Allah Uzvišeni počeo je nabrajati ove pohvalne osobine sa namazom, a i završio ih je sa namazom ukazujući kako je namaz najvredniji.

Svi koji se nađu u pobrojanim kategorijama će uspjeti i Džennet naslijediti
أُولَٰئِكَ هُمُ الْوَارِثُونَ - "oni su dostojni nasljednici, الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ - koji će Džennet naslijediti, oni će u njemu vječno boraviti..." Utvrđeno je kod Buharije i Muslima da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Kada tražite od Allaha Džennet, tražite Firdevs, jer je on najuzvišeniji i on je centralni Džennet, iz njega izviru dženetske rijeke, a iznad njega je Arš (prijesto) Milostivog Allaha."
     Zabilježio je Ibn Ebi-Hatim od Ebu-Hurejrea, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Svako od vas ima dva odredišta, dva mjesta: jedno u Džennetu, jedno u Vatri. Ako umre pa uđe u Vatru, stanovnici Dženneta naslijede njegov položaj u Dženetu." Zato su riječi Uzvišenoga: "oni su dostojni nasljednici", pošto će vjernici naslijediti položaje onih koji su odbili da budu vjernici i sami svojojom voljom postali i ostali nevjernici, jer su oni stvoreni poradi robovanja isključivo Uzvišenom Allahu, Koji nema sudruga, a vjernici nakon što su izvršili ibadet (robovanje) koje im je bilo obaveza, a oni (nevjernici) napustili ono što im je bilo naređeno radi čega su i stvoreni, ovi (vjernici) dobili su njihov udio koji bi oni imali, da su bili pokorni svome Uzvišenom Gospodaru. Još sadržajnija je predaja u Muslimovom "Sahihu" od Ebu-Burde, od Ebu-Musaa, od njegovog babe, od Vjerovjesnika, s.a.v.s., koji rekao je /261/: "Pojavit će se na Sudnjem danu neki muslimani sa grijesima veličine brda, pa će im ih Allah oprostiti i staviti ih na one koji su svjesno izabrali da dobiju čin nevjernika ."

Dova     
              Gospodaru naš, podari nam ljubavi prema abdestu, namazu i džematu! Sačuvaj nas dedžalovog iskušenja, društva licemjera i formalnog obavljanja namaza.
              Milostivi Gospodaru, usadi nam više ljubavi prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju, džemat i da jedva čekamo dolazak dana petka i džume u njemu.
            Primi naše pokajanje, oprosti grijehe nama, roditeljima našim, našim umrlima i svim muslimanima, i naša posljednja dova je:   Hvala Allahu gospodaru svih svjetova i neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika Muhammeda, s.a.v.s.

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.

Ni komentarjev:

Objavite komentar