Priredio: Nijaz SALKIĆ
Prenosi se da je Alejhisselama upitao neki čovjek: «Obavijsti me o djelu koje ako budem radio uči ću u Džennet!» Poslanik mu odogovori: «Budi mueezin (tj. oglašavaj vaktove putem ezana) svome narodu kako bi ljudi mogli sa tobom zajednički klanjati namaz.» Čovjek reče: «Šta ako nisam to u stanju ( u mogućnosti)?» «Onda budi imam svome narodu (tj. predvodi džemat).» - reče Poslanik. «A šta ako nisam ni to u mogućnosti?» - ponovo ovaj čovjek priupita, a Poslanik odgovori: «Drži se prvog safa.»
Aiša r.a. veli da se u ajetu u kome se kaže Imali ljepšeg govora od onoga kojim sa poziva Allahu misli na mueezina koji poziva ljude na namaz.
U jednom hadisu stoji ovako: «Mueezinu će biti oprošteno koliko mu je dug glas i imaće nagradu onih što klanjaju s njime bez da će se njima oduzeti njihova nagrada.»
«Ko bude mujezinio sedam godina neprestano Allah će ga osloboditi sedam kata džehennema, i to ako mu bude ispravan nijjet.»
Fekih Semerkandi navodi da i imam i muezzin imaju po deset svojstava po kojima se prepoznaju od ostalih ljudi i koje bi trebali ispuniti.
Svojstva muezzina su:
- Precizno poznavanje početka svakog namaskog vakta da bi mogao pravilno ljudima oglasiti namaz putem ezana;
- Da čuva svoje grlo i ga ne ezijjeti radi ezana;
- U otsutnosti da se ne srdi kada neko drugi ezani u njegovom mesdžidu;
- Da uljepšava lijepim glasom ezan kako bi što više privukao na namaz;
- Da traži nagradu od Allaha dž.š., a ne od ljudi;
- Da naređuje dobro, a odvraća od zla, i da uvijek govori istinu, i siromahu i bogatašu;
- Da pričeka imama u slučaju da kasni i to toliko koliko neće ostalim džematlijama poteškoću pričiniti;
- Da se ne srdi ako neko njegovo mjesto zauzme u mesdžidu;
- Da ne dulji previše između ezana i ikameta i
- Da nadzire mesdžid tj. da ga čisti od prljavštine i od nečistoće djece.
I imam ima deset svojstava:
- Da pravilno uči Kur'an tj. da ne pravi velike greške tako da mu namaz ne bi bio ispravan;
- Da mu tekbiri budu jasni i glasni;
- Da upotpunjuje ruku'e i sedžde;
- Da se čuva od sumnjivih i zabranjenih stvari;
- Da čuvo svoju odjeću i svoje tijelo od nečistoće ili slično;
- Da ne dulji previše na kijamu sa učenjem osim onoliko koliko to neće biti teško džematlijama s obzirom da ima i starijih i iznemoglih;
- Da se oslobodi umišljenosti;
- Da prilikom otpočinjanja namaza prouči riječi istigfara;
- Kada preda selam da ne moli u dovi samo za sebe nego za cijeli džemat jer bi ih na taj način sve prevario i
- Kada dođe stranac (tj. neki musafir sa strane) da ga priupita za njegovu potrebu.
Ni komentarjev:
Objavite komentar