20. 10. 11

MIMBERA-DRAGOCJENI NAMAZ



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون. قال الله تعالى فى كتابه الكريم: ..
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ
 صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
    Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od mahana i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može izvesti.
Allah, dž.š., u  29. suri ( El-Ankebut / Pauk) u  45. ajetu kaže:
  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ  “Uistinu, namaz odvraća od razvrata i ružnog” (El-Ankebut 45.)
       A zatim, danas je petak, 21. oktobar 2011., ili  24. Zu-l-ka'de 1432. hidžretske godine. Ovo je četrdeseta peta džuma u novoj hidžretskoj godini.
       Cijenjeni džemaate!
Namaz je vrijeme za razgovor i dunjalučki predah. Oni koji se odluče za namaz neka dobro znaju da su u Njegovoj audijenciji, i jošte treba da znaju da je namaz trenutak dunjalučkog predaha i razgovora sa Allahom subhanehu ve teala.  Namaz jeste najveća dragocjenost onima koji su dostigli deredžu, da im se otkrilo svjetlo namaza, kojeg su zavoljeli i potom odlučili da u namazu ćejfe i uživaju. Nasuprot deredželi muslimana ima na svijetu muslimana kojima je namaz običan jeftini broš, okače po potrebi i skinu kad im zasmeta. Kada ih dunjaluk udari po glavi, život krene nizbrdo, oni uzmu abdest, prostru postekiju i klanjaju (po)neki namaz. Ima nas takvih što namaz tretiramo kao lutriju. Zato su džamije punije uz ramazan, a lejletu-l- kadr se dočekuje objeručke iščekujući jednom u godini glavni dobitak-Džennet. Nije takvo razmišljanje pojedinih muslimana o ramazanu i najvećoj noći u islamu pogrešno, samo kad bi oni nastavili klanjati i poslije ramazana.
Cijenjeni džemaate!
Nikada se od početka svijeta nije više pisalo, govorilo, vazilo, slušalo, čitalo, štampalo, priređivalo i uređivalo, a manje primjenjivalo sve to poslušano, napisano i viđeno. Hoću kazati nikad se nije više govorilo o namazu a manje klanjalo, nikad se više nije teorisalo a manje u vjeri živjelo. Pored svega onog što radimo i puno onih što se trude(imo) da namaz predstavimo na najbolji način, velikoj većini muslimana je namaz nešto posve beznačajno a i da ne bih pretjerao većini je namaz nepoznanica u životu. Čitava armija radnih ljudi govore da je namaz dobar, jako koristan i veoma bitan u životu ali oni trenutno nemaju vremena za namaz već kazuju da će početi klanjati kada budu imali vremena, kada odu u penziju i sa štapom budu išli na sve vaktove u neku od svojih ‘džamija’. Znači li to da namaz velikoj većini muslimana predstavlja teškoću i opterećenje? Ja bih kazao da je po srijedi neinformiranost o značenju namaza za  ovaj i budući svijet
Poštovane  sestre, draga braćo!
Uzvišeni Allah želi kroz namaz da Ga se stalno sjećamo. Kroz to sjećanje Uzvišeni nam daje relaksaciju, opuštanje, odmor, lijek, smirenje i samoanalizu.  Namaz je, zaista, jedan od najboljih oblika zikra (sjećanja). Uzvišeni Allah u jednom kudsi hadisu kaže: “Od svih stvari koje približuju Mog roba Meni, namaz Mi je najdraži.” (Buhari). Dakle, namaz je velika korist današnjem fizički i psihički opterećenom čovjeku. Nažalost, ‘moderni’ čovjek ne koristi dovoljno ovaj poklon.
Namaz u džematu nije samo 'preporučljiva stvar’ nego obaveza za svakog muslimana-muškarca. Prema Poslaniku s.a.v.s., kada bismo znali dijamantnu vrijednost namaza u džematu, ne bismo propustili namaz u džamiji makar puzali do džamije!
Da bi namaz mogli klanjati smireno potrebno je ostaviti dunjaluk iza sebe baš kao što to simbolično činimo kada rukama nijetimo. To znači da namaz obavljamo kada nismo fizički i psihički iscrpljeni.
Poslije temeljitog i po svim propisima uzetog abdesta, razmišljajmo o predstojećem razgovoru sa Uzvišenim Allahom, subhanehu ve teala.  Razmislimo o sebi, o svojoj odanosti Allahu i predanosti vjeri.
Prije namaza treba obaviti svoje lične potrebe po hrani, tekućini i rasterećenju od velike i male potrebe.
Kontrolišimo svoju odjeću i unutrašnji veš da li je besprijekorno čist od najmanjeg traga mokraće, jer je to jedan od uslova tahareta-čistoće, važne pripreme za stupanje u namaz. Poznato je da je muslimanima cijela kugla zemaljska, čisto mjesto za namaz, ipak izaberimo u svom stanu ili kući posebno čisto i mjesto bez buke i drugih vizuelnih ometanja za mirno obavljanje namaza. Preispitujmo se tokom namaza koliko smo psihički u namazu i možemo li mirno nastaviti i dovršiti započeti namaz. Postoji trenuci dok klanjamo da smo psihički zaokupljeni nečim drugim, pa se treba zapitati ima li smisla nastaviti ili se malo pribrati pa dovršiti namaz. Klanjajmo u nadi u Allahov oprost uz svo divljenje do Gospodara svih svjetova.
Enes r.a. prenosi da je Poslanik rekao: “Dragi moj sine, izbjegavaj da te nešto ometa u namazu, zbog veće koncentracije i svijesti.”
Šapćimo da sami sebe čujemo dok klanjamo da bismo bili usredsređeni na o­no što govorimo, a u isto vrijeme da svojom glasnošću ne ometamo druge.
Naučimo suru El-Fatihu i bar 4 sure u prijevodu da možemo znati što učimo i o tome razmišljati tokom namaza. Budimo svjesni veličine i vrijednosti sedžde. Poslanik s.a.v.s., je rekao: “Allahov rob je najbliži Njemu kada je na sedždi.” (Muslim). Nemojmo oduljivati sa namazom pa da postanemo fizički i mentalno umorni, ali isto tako i ne  žurimo s namazom da ne bi ostali bez skrušenosti-bez hušua. Posebno je važno dosljedno i pravilno obavljanje rukua-pregibanja i sedžde-spuštanja lica na zemlju u namazu.
Volimo svaki dolazeći namaz u uvjerenju da nam je on možda posljednji. Zaista će jedan naš namaz biti zadnji. Allahov Poslanik s.a.v.s., je rekao: “Kada ustanete da klanjate, klanjajte ga kao da vam je posljednji…” (Ahmed).
Jerbo, ako budemo promijenili naš odnos do namaza, promijeniće se okolina i životne okolnosti do nas. Probajmo, pa ćemo se u to uvjeriti. Uzvišeni Allah s.v.t.a., u Kur’anu veli: إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ  “Uistinu, namaz odvraća od razvrata i ružnog” (El-Ankebut 45.) Ako počnemo pravilno klanjati osjetićemo poboljšan i discipliniraniji život a to je opet uzročno-posljedična veza. Poboljšan i disciplinovaniji život će zauzvrat omogućiti sve bolji kvalitet našeg namaza.
Na kraju, znajmo draga braćo i poštovane sestre,
namaz je obaveza bez obzira na to da li je u namazu naše srce pažljivo ili ne, namaz se mora obaviti. Postoji negativne posljedice za namaz koji se ne obavi pravilno. Znajmo da će namaz biti u tom slučaju svjedokom protiv, a ne svjedokom za nas na Sudnjem danu. Zato od danas napravimo plan pravilnog obavljanja namaza, zbog konačnice i našega cilja, a to je sjećanje i približavanje Allahu s.v.t.a. Na kraju se podsjetimo hadisa Poslanikovog s.a.v.s.: “Ko obavi namaz bez da ga ometa bilo kakva ovosvjetska misao, svi njegovi grijesi biće oprošteni.” (Buhari.)
Dova
      Svemogući Allahu, podari svakom džematu džometa i vakifa, muslimana i muslimanki pruženih ruku, koji će razumjeti važnost vjerskog odgoja, mekteba i vjeronaučnog odgoja naše djece i omladine, materijalnog pomaganja vjeronauke i koji su svjesni trenutka u kojem se nalazi naš ummet.
      Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم 

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari

Nijaz SALKIĆ

Ni komentarjev:

Objavite komentar