MUKABELA
I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 20. džuz
Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20
stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda,
iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno
učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji
znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu.
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo
Hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je
znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da
slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas
je malo na mukabelama?
Da bi mogli sebi
odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti
imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo'
vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa
nama nešto u redu nije.
20. džuz
S
početka sure El-Kasas nalazi se ajet koji opisuje faraona, ali i sve ostale
silnike koji remete mir na zemlji. Nije slučajno da Allah toliko puta spominje
i opisuje faraona, vladara s vojskom koji je činio zlo ljudima.
U ovoj suri se opisuje rastanak Musa od majke.
Saznavši da će iz naroda doći pravedna osoba koja će uništiti njegovu vlast,
faraon je počeo klati svu mušku djecu. Majka Musaova je nadahnuta da stavi
dijete u bešiku i pusti niz rijeku, koju kasnije spašava upravo žena faraonova.
Ovaj opis, koji počinje od sedmog ajeta, zaista nudi niz slikovitih primjera
kakva je majčina ljubav, ali i kakvu sigurnost osoba treba imati u Allahovo
određenje.
U ovoj suri se nalazi opis kada je Musa spasio
čovjeka iz svog naroda ubivši drugog čovjeka koji se tukao s njim. Sutradan je
opet naišao na istog čovjeka koji se tukao. Ovaj primjer nam ukazuje da čovjek
ne treba da staje pristrasno u nečiju odbranu, bez obzira što ga poznaje, što
je njegov ,,zemljak'', čak i njegova krv.
Nastavak sure govori o dolasku Musaa u Medjen
i njegovom susretu s kćerkama Šuajba, poslanika koji će mu kasnije postati
punac. Ovdje treba naglasiti jednu činjenicu, a to jeste da je Musa dobio
posao, smještaj i ruku njegove kćerke zbog plemenitosti. Naime, pomogao je
djevojkama da napoje stoku i bio je čedan, kulturan, pri ovoj pomoći. Uradio je
to iz dobre namjere, plemenitosti i želje da nekome pomogne, bez očekivanja
naknade. Nije bio lijen da učini dobro djelo. Zbog ovakvog odnosa ove djevojke
su ga hvalile ocu, koji ga je pozvao sebi, nahranio, dao mu posao i ruku svoje
kćerke. Mladić, koji je u potrazi za stabilnim bračnim životom, treba da uzme
pouku iz Musaovog primjera. Ne nalazi se čedna djevojka za brak ni posao ili
povjerenje drugih ljudi grubim ponašanjem, koje je danas često slika ,,muškosti“,
nekulturnim udvaranjem čednim djevojkama (znamo da je čedna jer mu je ,,stidljivo
prišla“ kako se kaže u 25. ajetu), gordošću ili lijenošću.
U suri El-Ankebut se nalazi opis onih koji
kažu vjernicima da griješe, a oni će preuzeti grijeh na sebe. Mnogi vjernici u
Bosni su mogli često čuti u djetinjstvu kako ljudi koji piju, bludniče i slično
govore mlađim generacijama da se provode, čine grijeh dok su mladi, a oni će
odgovarati za njih. ,,...a ne bi ponijeli nijedan grijeh njihov, samo lažu“.
(12-13)
Sura El-Ankebut, u prijevodu Pauk, dobila je ime po
primjeru iz ove sure. Naime, Allah upoređuje zaštitu onih koji uzimaju druge
bogove umjesto Njega s paukovom kućom - mrežom, koja je inače najslabija u
životinjskom svijetu, i koja se na običnom vjetru može pokidati. Upravo prije
ovog, 41. ajeta, Allah kaže da je narode uništavao, njihove kuće i imanja,
vjetrom ili strašnim glasom. Sve što čovjek ima na ovom svijetu, sve sigurnosne
mjere, kuće i zaštite, bunkeri i skloništa nije dostojno jednog vjetra kojeg
Allah može poslati. (Preporod)
Ni komentarjev:
Objavite komentar