3. 6. 18

MIRUH RAMAZANA (20)



MUKABELA I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 20. džuz
 
Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu. 
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo Hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
 Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
20. džuz
S početka sure El-Kasas nalazi se ajet koji opisuje faraona, ali i sve ostale silnike koji remete mir na zemlji. Nije slučajno da Allah toliko puta spominje i opisuje faraona, vladara s vojskom koji je činio zlo ljudima.
 U ovoj suri se opisuje rastanak Musa od majke. Saznavši da će iz naroda doći pravedna osoba koja će uništiti njegovu vlast, faraon je počeo klati svu mušku djecu. Majka Musaova je nadahnuta da stavi dijete u bešiku i pusti niz rijeku, koju kasnije spašava upravo žena faraonova. Ovaj opis, koji počinje od sedmog ajeta, zaista nudi niz slikovitih primjera kakva je majčina ljubav, ali i kakvu sigurnost osoba treba imati u Allahovo određenje.
 U ovoj suri se nalazi opis kada je Musa spasio čovjeka iz svog naroda ubivši drugog čovjeka koji se tukao s njim. Sutradan je opet naišao na istog čovjeka koji se tukao. Ovaj primjer nam ukazuje da čovjek ne treba da staje pristrasno u nečiju odbranu, bez obzira što ga poznaje, što je njegov ,,zemljak'', čak i njegova krv.
 Nastavak sure govori o dolasku Musaa u Medjen i njegovom susretu s kćerkama Šuajba, poslanika koji će mu kasnije postati punac. Ovdje treba naglasiti jednu činjenicu, a to jeste da je Musa dobio posao, smještaj i ruku njegove kćerke zbog plemenitosti. Naime, pomogao je djevojkama da napoje stoku i bio je čedan, kulturan, pri ovoj pomoći. Uradio je to iz dobre namjere, plemenitosti i želje da nekome pomogne, bez očekivanja naknade. Nije bio lijen da učini dobro djelo. Zbog ovakvog odnosa ove djevojke su ga hvalile ocu, koji ga je pozvao sebi, nahranio, dao mu posao i ruku svoje kćerke. Mladić, koji je u potrazi za stabilnim bračnim životom, treba da uzme pouku iz Musaovog primjera. Ne nalazi se čedna djevojka za brak ni posao ili povjerenje drugih ljudi grubim ponašanjem, koje je danas često slika ,,muškosti“, nekulturnim udvaranjem čednim djevojkama (znamo da je čedna jer mu je ,,stidljivo prišla“ kako se kaže u 25. ajetu), gordošću ili lijenošću. 
 U suri El-Ankebut se nalazi opis onih koji kažu vjernicima da griješe, a oni će preuzeti grijeh na sebe. Mnogi vjernici u Bosni su mogli često čuti u djetinjstvu kako ljudi koji piju, bludniče i slično govore mlađim generacijama da se provode, čine grijeh dok su mladi, a oni će odgovarati za njih. ,,...a ne bi ponijeli nijedan grijeh njihov, samo lažu“. (12-13)
 Sura El-Ankebut, u prijevodu Pauk, dobila je ime po primjeru iz ove sure. Naime, Allah upoređuje zaštitu onih koji uzimaju druge bogove umjesto Njega s paukovom kućom - mrežom, koja je inače najslabija u životinjskom svijetu, i koja se na običnom vjetru može pokidati. Upravo prije ovog, 41. ajeta, Allah kaže da je narode uništavao, njihove kuće i imanja, vjetrom ili strašnim glasom. Sve što čovjek ima na ovom svijetu, sve sigurnosne mjere, kuće i zaštite, bunkeri i skloništa nije dostojno jednog vjetra kojeg Allah može poslati. (Preporod)

Ni komentarjev:

Objavite komentar