MUKABELA
I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 26. džuz
Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20
stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda,
iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno
učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji
znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu.
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo
Hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je
znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da
slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas
je malo na mukabelama?
Da bi mogli sebi
odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti
imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo'
vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa
nama nešto u redu nije.
26. džuz
Ajeti sura El-AHkaf, Muhammed, El-Feth, Al-Hudžurat,
Kaf, Az-Zarijat čine 26. džuz. S obzirom na značajan broj ajeta koji se odnosi
na ahlak, edeb, lijepo ponašanje i ophođenje u društvu, Kur'an je i kodeks
ponašanja vjernika u društvu. U tom kontekstu Sura Al-Hujurat/ El-Hudžurat/
Sobe u današnjem džuzu donosi niz poruka vjernicima.
Allah nam poručuje da provjeramo vijesti: „O
vjernici, ako vam nekakav nepošten čovjek donese kakvu vijest, dobro je
provjerite, da u nezananju nekome zlo ne učinite, pa da se zbog onoga što ste
učinili pokajete.“ Koliko puta smo pročitali i na facebooku šerovali ili u
društvu prepričali neku vijest, informaciju ne provjeravajući da li istina ili
ne.
Dalje, jedna od posebno važnih za današnjicu
jeste da vjernici mire zavađene vjernike, a ako ih ne mogu izmiriti da zauzmu
stranu onoga kome je učinjena nepravda. Stoga, ne može čovjek stati na stranu
svog brata, rođaka, supruga/e, „zemljaka“ ako su učinili nepravdu nekome.
„ O
vjernici, neka se muškarci jedni rugima ne rugaju, možda su oni bolji od njih,
a ni žene drugim ženama, možda su one bolje od njih. I ne kudite jedni druge i
ne zovite jedni druge ružnim nadimcima! O, kako je ružno da se vjernici
spominju podrugljivim nadimcima! A oni koji se ne pokaju - sami sebi čine
nepravdu.“
Koliko puta smo nazvali nekoga nadimkom
smatrajući to smiješnim, a njemu je to bilo podrugljivo? S druge strane kada
ljudi trebaju nekoga da zovu nadimkom: hafize, doktore, profesore... onda to ne
čine. Zašto se ne dozivamo lijepim nadimcima ili onima koje volimo i
zaslužujemo? Allah je objavio ajet o nadimcima, stoga obratimo pažnju na naše
međusobno dozivanje.
„O vjernici, klonite se mnogih sumnjičenja, neka sumnjičenja su, zaista, grijeh. I ne uhodite jedni druge i ne ogovarajte jedni druge! Zar bi nekome od vas bilo drago da jede meso umrloga brata svoga - a vama je to odvratno - zato se bojte Allaha, Allah, zaista, prima pokajanje i samilostan je.“
„O vjernici, klonite se mnogih sumnjičenja, neka sumnjičenja su, zaista, grijeh. I ne uhodite jedni druge i ne ogovarajte jedni druge! Zar bi nekome od vas bilo drago da jede meso umrloga brata svoga - a vama je to odvratno - zato se bojte Allaha, Allah, zaista, prima pokajanje i samilostan je.“
Ovaj ajet bismo trebali imati na levhama u
kućama, u autu, na poslu, na zaslonu naših telefona, jer vjernika zaista
najviše u toku dana griješi zbog svog jezika. Prvo Allah upozorava na sumnjičenja, što je
povezano s ajetom s početka sure da se vijesti provjeravaju. Svakodnevno kroz
medije, ali i u razgovorima čujemo niz vijesti koja su uglavnom sumnje,
nedokazane tvrdnje i dezinformacije. Dalje, ogovaranje je grijeh koji muškarci
pripisuju ženama, a zapravo oni više ogovaraju jer su svakodnevno izloženi
češćim kontaktima s ljudima, s većim brojem ljudi kominiciraju, uglavnom imaju
više poznanstva i razgovori počinju ili se završe s ogovaranjem. Ponekada
vjernici kažu: Ne ogovaramo, to je istina! Poslanik, a.s., je kazao da je
ogovaranje govor o nekome čak i ako je istina, ali njemu nije drago, dok je
kleveta govor o nekome koji nije istinit.
Jedne je prilike putovala grupa ashaba i sa
njima Selman el-Farisi. Odsjeli su, napravili šatore i spremili hranu, a Selman
je od umora zaspao. Neki od njih su između sebe počeli govoriti o Selmanu: ,,Ovaj
rob hoće samo da uđe u već postavljene šatore i da jede već spremljenu hranu”.
Zatim su Selmana poslali Poslaniku, a.s. da za njih zatraži malo hrane i kad
zatraži hranu, Poslanik, a.s. mu reče: ,,Kaži im da su oni već jeli”!
Kad im je Selman prenio Poslanikove riječi,
oni s nevjericom krenuše da uvjere Poslanika kako stvarno nisu jeli, ali im
Poslanik ponovo reče: “Da. Da. Vi ste jeli meso svoga brata kad ste o njemu
govorili to što ste govorili dok je spavao”! Zatim je Poslanik proučio ajet: ,,O
vjernici, čuvajte se mnogih sumnji, jer su neke od njih grijeh, ne uhodite i ne
ogovarajte jedni druge. Zar bi neko od vas mogao jesti mrtvo meso svoga brata?
Zar to nije odvratno? Bojte se Allaha, Allah zaista oprašta i milostiv je”!
(el-Hudžurat, 12. ajet).
Od
Ebu Umameta el-Bahilija se prenosi da je objašnjavao: ,,Na Sudnjem danu ce
čovjek dobiti svoju knjigu i vidjeti neka dobra djela za koja zna da ih nije
radio, pa će upitati Allaha: ,,Gospodaru, odakle mi ova djela”?! Allah će mu
odgovoriti: ,,To je ono što su te ljudi ogovarali, a ti nisi znao”!
Ni komentarjev:
Objavite komentar