10. 6. 18

MIRUH RAMAZANA (27)


MUKABELA I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 27. džuz
 
Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu. 
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo Hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
 Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
27. džuz
Sastoji se od ajeta sura; Ez-Zarijat, Et-Tur, En-Nedžm, Er-Rahman, El-Vakia, i El-Hadid.
,,Zato požurite Allahu“, poručuje nam se u suri Ez-Zarijat, stoga šta čekaju ljudi koji kažu da će klanjati kada ostare, da će hadž obaviti kasnije… Naravno, i vjernici koji obavljaju sve dužnosti znaju reći: kasnije. U stvarima vjere ne postoji kasnije: kada se čuje ezan klanja se, kada dijete bude dovoljno odraslo podučava se arapskom pismu, kada čovjek dobije platu odvaja za sadaku odmah… Ovodunjalučke želje mogu sačekati, a Allahu treba da žurimo. Ko nam garantuje da ćemo nakon posla sata moći klanjati? Vidimo li budućnost pa smo sigurni da nam neće uzeti dušu, a obavezu nismo izvršili?
 Sura Et-Tur nosi naziv po Gori, na kojoj je poslanik Musa, a.s., razgovarao s Allahom. Spomenimo ovdje, u kontekstu posta kada osjetimo da nam je zadah iz usta drukčiji pa nam Allah kaže da mu je taj miris draži od mirisa miska, da je Musa trebao razgovarati s Allahom nakon 30 dana tj. noći koje je proveo u postu.  
 Prije dolaska na mjesto za razgovor s Allahom oprao je usta pa ga je On upitao zašto je to učinio, na što je Musa kazao, što nam se čini logičnim, da je postio i njegov zadah je drukčiji. Allah mu je kazao da mu je zadah postača draži od mirisa miska/ mošusa i neka se vrati i posti još deset dana i tek onda dođe na razgovor. Stoga se u Kur'anu kaže: ,,Mi odredismo da čas susreta sa Musaom bude kad se napuni trideset noći, i dopunismo ih još sa deset, pa se vrijeme koje je odredio Gospodar njegov ispuni za četrdeset noći“. (Al-'Araf, 142.)
 Sura En-Nedžm  govori o putovanju Muhammeda, a.s., do Allaha. Uzdajmo se u svoja djela. Nijedna dova drugoga, hatma, Ja-Sin i slično ne može nam pomoći kao naša djela. Allah nam kaže “A, koliko na nebesima ima meleka čije posredovanje nikome neće od koristi biti, sve dok Allah to ne dozvoli onome kome On hoće i u korist onog kojim je zadovoljan“. U nastavku sure nam govori o onome što je bilo objavljeno i ranijim narodima: da nijedan griješnih tuđe grijehe neće nositi, i da je čovjekovo samo ono što sam uradi i da će se trud njegov  sigurno iskazati, i da će prema njemu u potpunosti nagrađen ili kažnjen biti… Stoga, bit će nagrađen ili kažnjen “što sam uradi“, a ne da se osloni na to što će mu neko hatmu, ja-sin pokloniti ili neki “evlija“doviti.
 Sura El-Kamer  nosi naziv po Mjesecu kojeg je Allah raspolutio, ali ne razdvojio, prije Poslanikove, a.s., hidžre kao dokaz poslanstva Muhammedovog, a.s.
 Sura Er-Rahman je prelijepa sura koju mnogi vjernici vole učiti kako zbog njene kompozicije tako i značenja. Ovo je jedina sura čiji cijeli (prvi) ajet čini jedno Allahovo ime: Er-Rahman, u prijevodu Milostivi. Njen početak nam govori da je Objava koju čitamo kao i naš život Njegova milost prema nama.
 Značenje sure  El-Vakia čovjeka podstiče na razmišljanje o blagodatima dženneta i strahotama džehennema. Ovo je jedina sura u kojoj se, prema određenim mišljenjima, spominju banane u džennetu.  
 Suru El-Vakia mnogi uče radi povećanja nafake iako nema za to uporište u islamskoj tradiciji, ali što je vrlo interesantno Allah nam upravo u narednoj suri, El-Hadid, kaže kako ćemo povećati sebi nafaku: ,,Ko će Allahu drage volje zajam dati da bi mu ga On mnogostruko vratio, a uz to i nagradu plemenitu dobio…“ ili ,,Onima koji sadaku budu udjeljivali i onima koje je budu udjeljivale, i koji drage volje Allahu zajam budu davali – mnogostruko će se vratiti i njih čeka nagrada plemenita“.
Udjeljuj, daji sadaku, pomaži drugima… to je ono što će ti sigurno povećati nafaku, a ne jednostavno učenje sure.

Ni komentarjev:

Objavite komentar