Prenosim
ushićenu poruku jednog hairli insana na kraju ramazana. ,,O plemenite duše,
lako je izgovoriti šehadet, svjedočiti da nema drugog boga osim Allaha, ali je
teško biti svjedok protiv sebe i svoga ega. Lako je klanjati, ali je teško
ružne misli i navike od sebe i drugog otklanjati.
Lahko je postiti, ali je teško od loše akcije
i reakcije, uvreda, pesimizma, sebičnosti, hvale i od dominacije zapostiti. Lahko
je zekat davati i pomagati, ali je teško time ne zarobljavati, ne prigovarati i
drugom ne odmagati. Lahko je na hadždž otići, ali je teško otići onom ko tebi
ne dolazi, oprostiti onom ko tebi uvrijedi i svima dobro poželjeti.
Lahko
je vjerovati, ali je teško ljubav, brak, rodbinu, bratstvo i povjerenje
sačuvati. Lahko je govoriti ja sam dobar čovjek, ali je teško slušati Dobrog,
biti, ostati i širiti dobro. Lahko je braćo i sestre, brinuti se za sebe i
svoju ponutricu, ali je zločin zaboravljati, ne popravljati i ne podržavati
svoju zajednicu".
"Imali smo priliku fizički se viđati na teravijama, mukabelama, iftarima i predavanjima jer mimo ramazana se ne čujemo i ne vidimo osim ponekad i osim virtuelno.
"Imali smo priliku fizički se viđati na teravijama, mukabelama, iftarima i predavanjima jer mimo ramazana se ne čujemo i ne vidimo osim ponekad i osim virtuelno.
Drage i plemenite duše, evo još jedan sajam
Allahove milosti prođe, a pred nama su dani Bajrama, dani radosti, dani sreće.
Nemojmo olahko shvatati odnos prema drugom i drugačijem jer se kroz njega odslikava
naša originalnost kojoj svakodnevno težimo. Molim Gospodara da nam ovaj ramazan
bude uzrok lakšeg postizanja originalnosti i sreće na oba svijetu".
Na bajramsko jutro običaj je da svi članovi
porodice rano ustanu i pripremaju se za odlazak u džamiju. Slijedeći
Poslanikovu, a.s., tradiciju prije odlaska na bajram-namaz nešto se pojede.
Burejde, r.a., kaže: „Prvog
dana Ramazanskog bajrama Allahov Poslanik nije izlazio (na bajram-namaz) dok ne
bi nešto pojeo, a na Hadžijski bajram ne bi ništa jeo dok se ne bi vratio s
(bajram-namaza).“ (Hakim, sahih).
Božiji
Poslanik, a.s., je imao običaj pojesti neparan broj hurmi (Hakim, sahih), dok
je kod nas običaj da se uz bajramske kolače popije kahva.
Prije
odlaska u džamiju običaj je okupati se, namirisati i obući najljepše i
najsvečanije odijelo. Ženski članovi porodice pomažu muškarcima da se što
ljepše i svečanije odjenu za bajram-namaz. Već je u vrijeme Allahovog
Poslanika, a.s., bio raširen običaj da se na bajram-namaz izlazi u najljepšoj
odjeći. (Buharija) Poslanikov, a.s., unuk Hasan, r.a., kaže: „Allahov Poslanik, a.s., naredio nam je
da na dva Bajrama oblačimo najbolju odjeću koju imamo, da se mirišemo najljepšim
mirisom koji imamo i da kao kurban žrtvujemo najdeblju životinju koju imamo.” (Hakim,
daif)
Prema Poslanikovoj, a.s., tradiciji na
bajram-namaz se odlazi jednim, a vraća drugim putem da bi što više meleka koji
stoje pokraj puta tražilo oprosta za klanjače. Ibn Omer, r.a., kaže: „Allahov Poslanik, a.s., bi na
bajram-namaz išao jednim, a vraćao se drugim putem.“ (Hakim)
U skladu s materijalnim mogućnostima domaćina
priprema se bajramski ručak. Pošto se bajram-namaz obavlja samo u džamijama u
nekim mjestima običaj je da stanovnici naselja u kojem se nalazi džamija na
bajramski ručak pozovu džematlije iz okolnih mjesta koji u njihovoj džamiji
klanjaju bajram-namaz. Pozivaju se bliži
i dalji rođaci, prijatelji i poznanici, tako da se niko od njih ne vraća svojim
kućama gladan. Na taj način se među muslimanima učvršćuju veze, pazi rodbina i
prijatelji, te je suvišno i govoriti o tome da se to temelji na islamskim
propisima.
Prvi dan Bajrama djeca posjećuju roditelje.
Zavisno od mjesta do mjesta djeca roditelje ljube u ruku ili u lice. Prilikom
čestitanja Bajrama zaziva se Božiji bereket i blagoslov riječima: „Bajram šerif mubarek olsun.”
To je običaj koji smo naslijedili od Osmanlija. Inače, Poslanik, a.s., je
prilikom čestitanja Bajrama činio dovu za prisutnog riječima: „Tekabbelellahu minna ve minke”,
što znači: Neka Allaha primi
naša i tvoja dobra djela!”
Nezaobilazan dio bajramskog slavlja su
bajramluci, prigodni pokloni za roditelje, rodbinu i djecu. Ženski članovi
porodice nekada su se darivali katom, ili nekim drugim odjevnim predmetom, dok
se muškarcima darovalo ono što im je milo.
Maloljetna djeca se uglavnom daruju
slatikišima i novcem uz obavezno pitanje o tome da li je dijete postilo i
koliko dana. Od odgovora na to pitanje zavisila je veličina nagrade, jer je
dijete koje je postilo više dana ramazana izdašnije nagrađivano. (Preporod)
Ni komentarjev:
Objavite komentar