1. 4. 10

MIMBERA-ŠTA ĆE NAS PRIBLIŽITI ALLAHU


 Nijaz SALKIĆ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صَلَّى اللهُ تَعَالىَ عَلَيْهِ وَ عَلَى آلِهِ الطَّيِّبيِنَ الطَّاهِرِينَ، وَ أصْحَابِهِ الْكِرَامِ الْهُدَاةِ الْمُهْتَدِينَ، وَ سَلَّمَ تَسْلِيمًا كَثِيرًا. نَسْأَلُ اللَّهَ رَبَّنَا أَنْ يَجْعَلَنَا مِمَّنْ يُطِيعُهُ وَيُطِيعُ رَسُولَهُ وَيَتَّبِعُ رِضْوَانَهُ وَيَجْتَنِبُ سَخَطَهُ. يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِينَ.

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
''Hvala Allahu dželle ša'nuhu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo. Njemu se utječemo od poroka i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi niko ga na pravi put ne može uputiti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas. Onaj ko se pokorava Allahu i Njegovom Poslaniku na pravom je putu, a onaj ko se Njemu i Njegovom Poslaniku ne pokorava u velikoj je zabludi. Molimo Allaha, našeg Gospodara, da nas uvrsti među one koji se Njemu i Njegovom Poslaniku pokoravaju, koji slijede Njegovo zadovoljstvo i koji se čuvaju Njegove srdžbe. Mi smo Allahovi i Njemu pripadamo.

Allah, s.v.t.a., u suri El-Maida/Trpeza-Sofra u 35. ajetu kaže:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ  "O vjernici, Allaha se bojte i tražite ono što će vas Njemu približiti, i na putu Njegovu se borite da biste postigli što želite."/35

 A zatim, danas je petak, 02. april 2010., ili  17. rebiu-l-ahir, 1431. hidžretske godine. Ovo je petnaesta džuma u novoj 1431. hidžretskoj godini.  Cijenjeni džemaate, draga braćo i sestre, esselamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuh!

Uzvišeni Allah govori naređujući Svojim robovima da Ga se boje, a pod bogobojaznošću (takva), podrazumijeva se ustezanje i napuštanje zabranjenih stvari. Poslije toga Uzvišeni Allah kaže:  "... i tražite ono što će vas Njemu približiti". Ibn-Abbas kaže: "El-vesile" "jeste bliskost". Katade kaže: "Približujte Mu se pokoravajući Mu se i čineći ono što će Ga zadovoljiti."
U vezi rečenog uobičavao bi Muhammed, a.s., prije nego ustane između svojih ashaba, kada bi se negdje našli, da kaže sto puta: Rabbigfir li ve tub alejje inneke ente-ttewabu- rrahim. "Gospodaru, oprosti mi i primi moje pokajanje. Ti si Onaj koji pokajanja prima i oprašta".
Ni jedan namaz nije klanjao nakon što mu je objavljena sura En-Nasr, a da u njemu nije rekao: "Subhaneke-l-lahumme, Rabbena, vebi ha-mdike-l-lahumme-gfir li" "Slava Tebi Bože moj, Gospodaru naš, hvaljen neka si; Bože moj, oprosti mi".
Vjerodostojna je predaja od njega da je rekao: "Ni jednog od vas neće spasiti njegova djela", "Zar ni tebe, Božiji Poslaniče?" - začudiše se ashabi. "Ni mene, sem ako mi se Allah ne smiluje i obaspe me Svojom dobrotom".
Znamo da je  je tevba povratak roba Allahu, dž.š i silazak sa staze onih na koje se Allah rasrdio i onih koji su zalutali, stoga se tevba postiže samo uputom od Allaha, dž.š., a uputa se ostvaruje Allahovom pažnjom i uvjerenjem u Njegovu jedinost. To je najbolje prikazano i potpuno obuhvaćeno u suri El-Fatihi, pa ko joj da njena prava u pogledu znanja, svjedočenja, stanja, spoznaje, uvidjeće da ju je ispravno učiti tvrdeći da mu ibadet čini samo s učinjenom potpunom tevbom. Potpuna uputa na pravi put je nemoguća bez poznavanja i spoznavanja grijeha i ustezanja od činjenja. Stoga je tevba ispravna tek kada se spozna i prizna grijeh, te počne tražiti spas od lošeg konca i završetka života.

El-Buhari i Muslim sa lancima prenosilaca od Aiše, radijallahu anha, prenose da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nekoga čovjeka postavio na čelo izvidnice, a taj čovjek bi svojim saputnicima učio na namazu i završavao ga sa: „Kul hu vallahu ehad“. Kada su se vratili, spomenuli su to Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, koji je rekao: „Upitaj te ga zašto to čini!“ Upitali su ga, pa je odgovorio: „Zato što je ova sura osobina Milostivog, a ja volim da je učim.“ Tada je Vjerovjesnik,sallallahu alejhi ve sellem, rekao: „Obavijestite ga da ga Allah voli.“ (Buhari, Kitabut-tevhid, 140/9 ; Muslim, Kitabu salatil- musafirin, 1/557)
Poslanik je zatim rekao: "Tri su vrste džennetlija; vladar koji je pravedan prema podanicima, (koji) dijeli sadaku i na pravom je putu; milostiva osoba koja je blaga prema svoj rodbini i prema svim muslimanima uopće; častan čovjek koji takav nastoji i ostati, uprkos brojnoj porodici.
Petorica su stanovnici Džehennema; slabić koji nema pameti koja bi ga vodila ka dobru, to su oni među vama koji lutaju bez želje za potomstvom i imetkom; pronevjeritelj, kome kada se otkrije i neznatna i zanemariva želja on je pronevjeri, osoba koja neće ni osvanuti ni omrknuti, a da ti ne nanese štetu bilo u porodici ili imetku". Muhammed, a.s. je spomenuo škrtice i loše odgojene, a nakon toga dodao: "Allah, dž.š. je objavio da budemo ponizni sve dok se i posljednji od nas ne bude prestao uzdizati i uznositi nad drugima",
"El-vesile" /riječ spomenuta o ajetu na početku hutbe sredstvo je pomoću kojeg stižemo do postizanja cilja. "El-vesile", takođe je vlastito ime za najviši stepen u Džennetu, koji pripada isključivo Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., i koji je mjesto njegova boravka u Džennetu; ona je najbliže dženetsko mjesto do Arša. Utvrđeno je u Buharijinom Sahihu putem Muhammeda ibn El-Munkedira, od Džabira ibn Abdullaha da je rekao: Kazao je Allahov Poslanik, s.a.v.s: /99/ "Ko bude učio, kada čuje poziv na namaz: Allahu moj, Gospodaru ovog savršenog poziva i nastupajućeg namaza, podari Muhammedu ′vesilu′ i prednost i proživi ga na hvale vrijednom položaju /mekamen mahmuden/ koje si mu Ti obećao, bit će mu dostupno moje zauzimanje na Sudnjem danu." U Muslimovom Sahihu je predanje od Abdullaha ibn 'Amra, ibn 'Asa, koji kaže da je čuo Vjerovjesnika, s.a.v.s., da kaže: /100/ "Kada čujete mujezina, izgovarajte ono što i on izgovara, a zatim donesite blagoslov /salavat/ na mene, jer, uistinu, onaj ko donese jedan salavat na mene, Allah donese na njega deset, i tražite meni "vesilu", a ona je položaj u Džennetu koji će biti samo za jednog među Allahovim robovima i ja se nadam da ću biti taj rob, a onom ko bude meni tražio "vesilu" biće dostupno moje zagovaranje."

Prenosi Ibn-Merdevejh od Ebu-Se'ida El-Hizrija da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: /101/ "Uistinu, vesila je jedan stepen kod Allaha iznad kojeg nema stepena pa tražite od Uzvišenog Allaha da mi da vesilu iznad Njegovih stvorenja."

Ebu-Hurejre, r.a., prenosi ove riječi Allahova Poslanika, sallallahu ‘alejhi ve selleme: "Kada bi ljudi znali vrijednost ezana i prvog safa, a zatim morali kockom odredivati ko će ezaniti, ili u prvi saf stati, oni bi to činili; kada bi znali vrijednost ranjenja (ranijeg dolaska u džamiju) na namaz, oni bi se u tome takmičili, a kada bi znali vrijednost jacije i sabah - namaza, oni bi na njih dolazili, pa makar pužući" (Muttefekun alejhi)

Mu'avija, r.a., pripovijeda da je Allahov Poslanik, sallallahu ‘alejhi ve selleme, rekao: "Mujezini će biti najdužih vratova na Sudnjem danu (s najvećom nadom će isčekivati Allahovu milost)." (Muslim)

  El- Berra b. Azib r.a. veli da je Vjerovjesnik s.a.v.s rekao:“ Mujezinu će biti oprošteno sve dokle mu dopire glas; svjedočit će mu sve što ga je čulo, živa i neživa priroda, a imaće nagradu kao i svi koji budu klanjali s njim.“ ( Ahmed i Nesai)

Ponavljati ono što kaže mujezin, a kada kaže:“ HAJE ALESSALAH I HAJE ALEL FELAH“ reći:“ LA HAVLE VE LA KUVVETE ILLA BILLAH.“ (Nema snage ni moći bez Allaha)
 ( Mutefekun alejhi)

Nakon završetka ezana proučiti:“ VE ENE EŠHEDU EN LA ILAHE ILLALLAHU VAHDEHU LA ŠERIKE LEH. VE ENNE MUHAMMEDEN ABDUHU VE RESULUH. REDITU BILLAHI RABBA, VE BI MUHAMEDIN RESULA, VE BIL ISLAMI DINA.“
( I ja svjedočim da nema boga sem Allaha Jedinog, koji nema ortaka i da je Muhammed s.a.v.s Njegov rob i Njegov Poslanik – zadovoljan sam Allahom Gospodarom, Muhamedom Poslanikom i islamom vjerom.“ (Muslim, Ibn Huzejme)

Zatim proučiti dovu poslije ezana.
Džabir b. Abdullah r.a. veli da je Allahov Poslanik s.a.v.s rekao:“ Ko rekne,kada čuje ezan: “Allahumme rabe hazihid-davetit-tammeti ves-salatil-kaimeti ati Muhammedinil- vesilete vel fadilete veb'ashu mekamen mahmudenil-lezi veadethu ( Bože, Gospodaru ovog savršenog poziva i nastupajućeg namaza, podari Muhamedu „vesilu“ i Svoju blagodat i proživi ga na počasnom mjestu koje su mu obećao) zaslužio je šefaat na Sudnjem danu.“ (Buharija i četvorica autora Sunena).

Enes, r.a., kaže da je Allahov Poslanik, sallallahu 'alejhi ve selleme, rekao: "Primljena je dova koja se prouči izmedu ezana i ikameta." (Ebu-Davud, Tirmizi, hasen)

Sehl b. Sad prenosi da je Allahov Poslanik s.a.v.s rekao:“ Dva su trenutka kada se molitelju dova ne odbija: kada ustane da klanja i u safu na Allahovom putu.“ (Ibn Hiban)

Ense b. Malik r.a. veli da je Allahov Poslanik s.a.v.s rekao:“ Dova između ezana i ikameta ne odbija se“ (Autori Sunena). U predaji Tirmizija stoji:“ Upitali li:“ Koju dovu da učimo, Allahov Poslaniče?“ Odogovorio je:“ Tražite od Allaha spas (afije) i na ovom i na onom svijetu.“

Bože, pomozi mi da Te spominjem, da Ti zahvaljujem i da Ti obadet činim".

U Musnedu imami Ahmeda i u Tirmizijinom Džami'u navodi se hadis od Ibn Abbasa, r.a, da je Božiji Poslanik, a.s, molio Gospodara ovim riječima: "Bože, pomozi mi, a ne odmaži mi. Pomozi mi u dobru, a ne u zlu. Kazni me ukoliko Te prevarim. Uputi me i olakšaj mi uputu, pomozi mi da pobijedim moje tlačitelje. Bože, učini me pokornim Tebi, zahvalnim, da Te spominjem često, da Te se bojim, da Ti budem pokoran, da Te često prizivam. Učini me milostivim prema nevoljnicima. Bože, primi moje pokajanje, očisti me od grijeha, primi moju dovu, učvrsti moje ubjeđenje, ojačaj moj govor i otkloni mi muku iz grudi".
Dova    
     »Molimo Te Uzvišeni Allahu da nas uputiš na pravi put i da nas na njemu održiš sve dok ne odemo sa dunjaluka. Molim Te Dragi Allahu, da ne dozvoliš našim srcima da skrenu nakon što Si nas uputio.
      Milostivi Gospodaru, usadi nam više ljubavi prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju, džemat i da jedva čekamo dolazak dana petka i džume u njemu. Ne daj nam da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Osvijesti nas, otrijezni nas, pa da shvatimo da bez jake i stabilne islamske zajednice, nema ni naše stabilnosti, i naše snage.  
      Molimo Te Gospodaru naš, zaštiti nas od loših vođa, od dušmanskih riječi i djela, od pokvarenosti u riječima postupcima i razmišljanju. Primi naše pokajanje, oprosti grijehe nama, roditeljima našim, našim umrlima i svim muslimanima,  i naša posljednja dova je:  الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ  Hvala Allahu gospodaru svih svjetova i neka je salavat i selam na Allahovog Poslanika Muhammeda, s.a.v.s.«

Literatura:  Prijevod Kur'ana od Besim Korkuta, Tefsir Ibni Kesir, Sahihul Buhari, "Džennetske blagodati  u Kur'anu i Sunnetu" Abdul-latif Asur

Ni komentarjev:

Objavite komentar