11. 9. 11

DOBROČINSTVO


Nijaz SALKIĆ


وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ ۖ وَسَتُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ  „I reci : „Trudite se! Allah će trud vaš vidjeti, a i Poslanik Njegov i vjernici, i vi ćete biti vraćeni onome koji zna nevidljivi i vidljivi svijet, pa će vas o onome što ste radili obavijestiti." (Et- Tevba, 105)

Dobročinstvo je djelo koje se čini u ime Boga Dragoga a iz ljubavi prema bližnjemu, prema siromahu, na Božijem putu pomaganjem ljudi ili održavanjem Njegovih hramova. Uvijek je bilo dobričina, pomagača, ljudi koji ni sami nisu dovoljno imali ali su dijelili ono što si sami voljeli pojesti, pronosati, obući ili novac koji su teško zaradili, potrošiti.
Čovjek dobročinitelj je poseban čovjek. Njegova načela dobrote su blizu idealnog poimanja. On kada uvidi nečiju nevolju ili sagleda da je nekome pomoć potrebna, svoje želje ograniči i vlastitim potrebama zatvori vrata. Dobročinitelji su svjesni svoje prolaznosti i da svojim dijelenjem i pomaganjem ustvari kupuju prijelo potrebnu ulaznicu za vječni život i ulazak u društvo odabranih na Ahiretu.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ  „O vjernici, molitvu obavljajte i Gospodaru svome se klanjajte, i dobra djela činite da biste postigli ono što želite." (El- Hadžž, 77)
Eto, dobročinstvo je najveći brend u rukama onih koji znaju ko su, odakle dolaze i gdje idu. Dobročinstava ime više vrsta. Jedno od njih je i ljubav u ime Allaha. Ebu-Hurejre, radijallahu 'anhu, prenosi da je Allahov poslanik, sallallahu 'alejhi ve sellem, rekao: „Uistinu će Allah na Sudnjem danu reći: 'Gdje su oni koji su se voljeli radi Mene? Danas ću ih staviti pod Svoj hlad (hlad Arša), danas kada osim Moga hlada neće biti drugog.'“ (Muslim)
Šta god radili i koliko god dugo živjeli, znajmo da se dobročinstvo isplati. Upamtio sam da neka dobra djela koja sam radio prije samo 10 godina već mi se vraćaju istom ili uvećanom mjerom a da sam bio i zaboravio da sam nešto nekome učinio pa me drugi na to podsjetio. Ako sam na ovom kratkom svijetu doživio neku vrstu satisfakcije za pozitivu i učinjeno dobro djelo, šta će nam tek biti plaćeno na Ahiretu gdje će vrednovanje inšaAllah biti izvagano na najpreciznijoj vagi, Mizanu.
Upamet!

Ni komentarjev:

Objavite komentar