5. 6. 18

MIRUH RAMAZANA (22)



MUKABELA I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 22. džuz
 
Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu. 
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo Hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
 Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
22. džuz
 Sura Sebe' na jednostavan način ukazuje svim ljudima da džini ne poznaju budućnost niti imaju neko skriveno znanje koje nam može pomoći, stoga odlazak sihirbazima, raznim proročicama i ljudima koji komuniciraju s džinskim svijetom je samo zabluda.
 Zapisi i vjerovanje da ljudima mogu pomoći džinni staro je koliko i svijet. Nažalost, ova pojava je prisutna i kod nas. Proricanje budućnosti, horoskop bliži su nekim ljudima nego vjera, odnosno lakše povjeruju u nevidljive lažne stvari nego u istinu koja se objavljuje kroz Kur'an.
 Umjesto knjiga o džinnskom svijetu, koje opterećuju muslimane i koje su, nažalost, među najčitanijim kod muslimana trebamo se prisjetiti kako je Allah objasnio ljudima da su džinni obična bića koja ne znaju ništa više od ljudi i to onoliko koliko im Allah daje znanja i informacija. Allah je ponizio džinne u vrijeme poslanika Sulejmana, a.s., i pokazao ljudima da ne trebaju smatrati džinne bićima kojima treba izražavati poštovanje.
 Naime, kada je poslanik Sulejman, a.s., umro bio je naslonjen na štap dugo vremena i niko nije znao za njegovu smrt iako su ga svakodnevno viđali naslonjenog na štap. Uzvišeni Gospodar je poslao crva koji je rastočio štap i poslanik je napokon pao što je bio znak svima da je umro, ali i dokaz ljudima da za smrt Sulejmana nisu znali ni džinni koji su uvjeravali ljude da znaju više od njih o gajbu, budućnosti i nepoznatim stvarima.
 Tada, kao i sada, ljudi su vjerovali da džinni imaju posebne moći pa poznaju stvari koje ljudi ne poznaju, poput budućnosti. S tim u vezi Allah, dž. š., kaže u suri Sebe (14): ,,i kad se on srušio, džinni shvatiše da ne bi na muci sramnoj ostali da su gajb znali'', to jest ne bi se osramotili da poznaju gajb. Slava Gospodaru koji nam je dao razum i argumente da shvatimo šta je ispravno, a šta ne.
 Fatir u jednom prijevodu znači Onaj koji stvara bez prethodnog primjera. Samo Allah može stvarati iz ničega, to jest stvoriti materiju, česticu, i samo je On stvorio stvari koje nikada prije nisu postojale. Čovjek može uz nauku napraviti različite stvari na Ovom svijetu, ali za njih će uvijek trebati materiju iz čega će praviti, kao što pokušavaju napraviti česticu u poznatom eksperimentu u Švicarskoj, i ta stvar će uvijek biti unaprijeđenje nečega već postojećeg.
 U ovoj suri, El-Fatir, nalazi se ajet koji ukazuje na stanje ljudi na ovom svijetu: „Da Allah kažnjava ljude prema onome što zasluže, ništa živo na površini Zemljinoj ne bi ostavio; ali, On ih ostavlja do roka određenog...“
Iako se Ja'Sin često prouči i predaje uz dovu za umrlog, vjerodostojno se prenosi od prvih generacija muslimana jeste da se ova sura uči kada se boravi pored osobe koja će ubrzo preseliti na Ahiret i to zbog sadržaja sure koji govori o Budućem svijetu i nagradi za vjernike i kazni za nevjernike. U njoj se nalazi predivan ajet kojim Allah obećava da će nas i naše porodice spojiti u Džennetu. (Preporod)

Ni komentarjev:

Objavite komentar