12. 7. 19

MIMBERA - GDJE JE MUSA GDJE ISA


الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ
وَيَبْقَىٰ وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ
 صدق الله العظيم
Uz ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 
Sva hvala pripada samo Uzvišenom Allahu, Salavat i selam na Njegovog Miljenika Muhammeda, a.s., vrle ashabe i njegovu časnu porodicu.
A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 09. zu-l-ka'de 1440. ili 12. juli 2019. godine. Ovo je 44. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Zadovoljstvo, a današnja je ,Gdje je Musa, gdje je Isa?'
Uzvišeni Allah kaže: ,,Sve što je na Zemlji prolazno je, ostaje Lice tvoga Gospodara, Veličanstveno i Plemenito.” (Er-Rahman, 26-27.)
Važno je često razmišljati o svom smiraju na zemljanom krevetu i crvima, mravima i miševima, kao svojim prvim komšijama u mezaru, te posjetiocima Munkiru i Nekiru, o Kijametu obećanom danu, Džennetu ili Džehennemu svom mjestu vječnog boravka.
Jeste li držali pješčani sahat u ruci i gledali kako se zrnca pijeska pretaču odozgo na dole. Ako je naš život pješčani sahat, onda svako zrnce pijeska koje iz gornjeg dijela Pješčanog sahata je dio nas, dio našeg tijela i duše nam, dio dunjaluka koja se osipa i topi. Onog trenutka kada i zadnje zrnce pijeska istekne, život će se ugasiti i duša tijelo nam napustiti. Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ,, ...Melek Džibril je dubinu moga srca nadahnuo, da niko od vas neće umrijeti sve dok u potpunosti ne iscrpi (ne pojede) svoju nafaku…''
Život bi mogli usporediti i sa jednim skijaškim spustom, jednom jedinom utakmicom svoga života. Pri tom spustu trebamo paziti na kapije i one štapove međaše, sa desne i lijeve strane, prilikom brzog spuštanja niz strminu života. Na svakoj kapiji vreba šejtan.
Prva kapija na kojoj šejtan svakodnevno vreba jeste adab-lijepo ponašanje. A adab podrazumijeva sve naše aktivnosti u oblasti našeg odgoja, npr. poštovanje prema starijim osobama i ulemi, milost prema djeci, briga o siromasima, pažnja prema prijateljima itd. Prokleti šejtan u vezi s tim nama došaptava: ,,Što će ti to, nije ni farz, ni vadžib, ni sunnet, niko ti to nije naredio, ni Allah ni Poslanik, pa što ćeš to raditi? To je samo lijepo, ostavi to, preskoči to!'', i tako sve dok se vjernik ne okani lijepog adaba, uz izgovore kako ne može stići to obaviti, kako je umoran, kako ne mora uvijek baš on to uraditi, itd. Nakon što šejtan uspješno zagospodari prvom kapijom u ljudskom srcu, on tu postavlja dva šejtana čuvara da stražare. A on ide dalje.
Druga kapija se zove sunnet. Nakon što je osvojio prvu kapiju, šejtan čovjeku sve češće došaptava kako ni sunnet nije farz, i da nema potrebe da ga obavlja, pa će jedan dan vjernik ostaviti sunnet od jacije, drugi dan od ikindije, treći dan od podne i tako će malo po malo ogresti u tome, lijenost će ga sve više obuzimati, dok na koncu ne ostavi sunnet u potpunosti. Onda šejtan postavlja dva nova čuvara na novu osvojenu kapiju i kreće dalje.
Treća kapija se zove vadžib. Nakon što je šejtan obezvrijedio sunnet u očima čovjeka, polako napada na vadžib, pa počinje dobacivati: ,,De ne moraš klanjati vitr, ne moraš klanjati bajrame, ne moraš klati kurban, vadžib nije farz.'' i tako sve dok čovjek ne popusti. Iman takvog čovjeka je već uveliko poljuljan, te on malo po malo ostavi i vadžibe. Šejtan ponovo postavlja dva čuvara i na ovoj kapiji. I ide dalje.
Četvrta kapija se zove farz. Nakon što čovjek ostavi prethodno navedeno, šejtanu je već lakše da upravlja njime i da ga navodi na loše, pa će prvo propustiti jedan farz, pa će drugi dan dva farza, i tako redom sve dok u potpunosti ne ostavi namaz, pa će onda isto uraditi i sa postom, zekatom, hadždžom i ostalim farzovima. Nakon osvojenja ove kapije, ostaju još tri, koje su dalji cilj šejtana. Pitamo se kakve tri kapije? Šta ima još kad insan ostavi farzove?!
Peta kapija jeste haram. Nakon što čovjek toliko popusti da ostavi farzove, šejtan ga počinje nagovarati da prihvati neke od harama, pa mu šapuće da alkohol nije haram ako se popije čašica ili dvije, da kocka nije opasna ako se igra ,,umjereno', da je zinaluk (blud) lijep i moderan, i tako redom sve dok čovjek ne zavoli Dunjaluk a zamrzi Ahiret, i tada šejtan osvaja i ovu kapiju i postavlja svoje čuvare. A onda ide dalje.
Šesta kapija jeste halal zarada. Nakon što čovjek zglajza u haramu, ni od njegove halal zarade neće ostati mnogo. Sve više će na haram način sticati i trošiti nafaku, a šejtan će zadovoljno trljati ruke. Tu se kod čovjeka već nazire gašenje njegovog imana. Pa kad osvoji i ovu kapiju, onda prokleti šejtan ide i na zadnju.
Sedma kapija jeste kelime-i šehadet. Nakon svega navedenog, šejtan ide do samog kraja. Dovodi čovjeka u poziciju da sam sebe pita: ,,Pa stvarno, da li postoji taj drugi svijet? Da li ćemo baš biti proživljeni pošto umremo? Da li ćemo odgovarati za svoja (ne)djela?'' I tako ide sve dok se čovjek ne osili toliko da poput faraona kaže za sebe da je, neuzu billah, on bog i da mu nema ravna na svijetu. I tada je šejtan završio svoju misiju sa tim čovjekom.
Draga braćo, sa svakom novom izgubljenom kapijom, sve je teže i teže vratiti se u normalu. Brzo se spustimo niz strminu životu, poput onog spusta-slaloma u sportskoj utakmici. Razlika je je u tome da sportista na dunjaluku možda dobije još jednu utakmicu a čovjek kad se jednom spusti niz strminu svoga života, šanse nema više.
U Bosni s munara često slušamo Salle-obavijesti o smrti: Kullu nefsin zaikatul mevti, summe ilejna terdžeune! Svaka će duša smrt okusiti, zatim ce te se Nama vratiti. Adždžilu bis salati kablel fevti, ve adždžilu bit tevbeti kablel mevti! Požurite sa namazom i s pokajanjem, prije nego vas smrt zadesi. El mevtu šerabun ve kullu nasin šaribune! Smrt je piće koje će ispiti svaki čovjek.
El kefenu libasun kullu nasin labisune! Smrtničko odijelo je odjeća koju će svaki čovjek obući. Et tabutu merkebun ve kullu nasin rakibune! Tabut je nosilo na kome će svaki čovjek nošen biti. El kabru babun ve kullu nasin dahilune! Grob je kapija na koju će svaki covjek ući. Ejne Musa, ejne Isa, ejne Jahja, ejne Nuh, ejne Muhammedun hatemul enbijai vel murselin vel hamdu lillahi rabil alemin! Gdje je Musa, gdje Isa, gdje je Jahja, a gdje Nuh, gdje je Muhammed, pečat vjerovjesnistva i poslanstva, pa neka je hvala Allahu, Gospodaru svjetova.
Malik b. Dinar, rahimehullahu te‘ala, je govorio: ,,Ko zaprosi dunjaluk, neka zna da će dunjaluk tražiti od njega kao vjenčani dar njegovu vjeru u potpunosti, neće se zadovoljiti osim da uzme cijelu njegovu vjeru!”
Prenosi se da je jedan jevrej tražio od Isaa, a.s., da zajedno s njim putuje kako bi se uvjerio u njegove mu'džize i poslanstvo te postao vjernik i njegov sljedbenik. Isa, a.s., mu dozvoli pa krenuše na put. Nakon izvjesnog vremena sjeli su na jednom mjestu da se odmore. Isa, a.s., je abdestio i ustao klanjati namaz, a svom saputniku je dao novac da ode kupiti tri somuna za ručak. On je to prihvatio, otišao je i kupio somune, ali kad se vratio Isa, a.s., je još uvijek klanjao. Jevrej je bio jako gladan, nije mogao čekati da Isa, a.s., klanja namaz, pa je pojeo jedan somun. Nakon što je Allahov poslanik Isa, a.s., klanjao, sjeli su da jedu. U toku jela Isa, a.s., je upitao jevreja za treći somun, a on mu je rekao da je kupio samo dva. Nedugo zatim naišla je gazela i stala je pred Isaa, a.s. On ju je oborio na zemlju i zaklao, a zatim uputio dovu Allahu, dž.š., da je oživi i ona je oživjela. Misleći da će ga mu'džiza koju je vidio svojim očima natjerati da bude iskren, Isa, a.s., je ponovo upitao jevreja za treći somun, a on je odgovorio: ,,Tako mi Allaha, bila su samo dva somuna.” Zatim su naišli pored rijeke i tu se odmorili. Dok su sjedili na obali rijeke Isa, a.s., je napravio tri mala brežuljka od pijeska, a onda je uputio dovu Allahu, dž.š., i brežuljci su se pretvorili u zlato. Nakon toga ih je podijelio i rekao jevreju: ,,Jedan zlatni brežuljak meni, jedan tebi, a jedan vlasniku trećeg somuna.”
 Tada je jevrej uzviknuo: ,,Tako mi Allaha, ja sam vlasnik trećeg somuna!” Pošto se uvjerio u njegovo nevjerstvo, tvrdoglavost i opijenost dunjalukom, Isa, a.s., mu je rekao: ,,Nema problema, tebi pripadaju sva tri zlatna brežuljka, ali ja te napuštam i ne želim da s tobom nastavim putovanje.” Isa, a.s., je otišao svojim putem, a jevrej je, sav ushićen od sreće, prebacivao hrpe zlata preko svojih ruku: ,,Ovo je nevjerovatno, ovo je istinska sreća, postao sam bogat čovjek!” Dok se on radovao svom bogatstvu, naišla su trojica drumskih razbojnika i ubili ga, a zlato podijelili na tri jednaka dijela. Bili su umorni i gladni i odlučili su na tom mjestu odmoriti se i ručati. Jednog su poslali po hranu, a druga dvojica su naložili vatru i čekali da se treći vrati sa hranom. Nakon toga je jedan od one dvojice rekao: ,,Mislim da bi bilo najbolje da ubijemo našeg druga kad se vrati sa hranom i da njegov dio zlata međusobno podijelimo.” To je drugi razbojnik sa zadovoljstvom prihvatio. Što se tiče trećeg razbojnika koji je otišao po hranu, on je, razmišljajući kako da se domogne cijelog bogatstva, odlučio da u hranu stavi otrov i tako se riješi svojih saputnika. Kada je donio hranu ona dvojica su odmah skočili i ubili ga. Nakon toga su podijelili njegov dio i sjeli da ručaju. Pošto je hrana bila otrovana obojica su, nakon što su se najeli, umrli.”
U čemu ćemo potražiti spas? Pa zar na ovom dunjaluku išta može smiriti, osim vjere nam u Jedinog Boga, kojemu je poznato svačije stanje? Poslanik sallallahu alejhi we sellem, rekao je: ,,Dunjaluk je u poređenju s ahiretom poput umakanja prsta nekog od vas u more, pa neka pogleda koliko vode izađe za prstom kada ga izvadi iz vode.”
Dova                               
 Uzvišenog Allaha molim da nas učvrsti u imanu i dobrim djelima sve dok Ga, Svevišnjeg, ne sretnemo, zadovoljni Njime kao svojim Gospodarom i On zadovoljan nama!  Amin.
Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema džamijama i onima koji nam o vjeri govore i pravim putem nas predvode. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne udaljavajmo se od svoje islamske zajednice.

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون
 صدق الله العظيم

Literatura:Tefsir ibni Kesir,Sahihul Buhari,H.Sulejman Bugari.


Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar