15. 5. 18

MIRUH RAMAZAN - MUKABELA



MIRUH RAMAZANA

 Nijaz Salkić

 MUKABELA I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG


Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu. Počinjemo sa prvom mukabelom dan prijeramazana a završavamo hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
 Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti gomilanje imetka, puna sofra raznovrsne hrane, ormari koji se prolamaju od odjeće i obuće a mi i pored toga govorimo da nemamo vremena zai abdest, namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, belćim sa nama u nešto redu nije.
Šta ćemo danas slušati iz 1. džuza?
 Prvi džuz sadrži suru El-Fatiha i jedan dio sure El-Bekare. Fatiha je sura koju vjernik uči svakodnevno i nažalost ponekada samo formalno, ne razmišljajući o njenim ajetima. To je sura koju čovjek najviše prouči u toku svog života, a muslimani je uče u prilikama, kada često zamjenjuje dovu, stoga je nezamislivo da ne poznaju njeno značenje, ajet po ajet. Da nije propisana za učenje na svakom rekatu namaza, vjernik bi je učio svakodnevno barem zbog njenog prvog ajeta, koji je, inače, najčešća kur'anska rečenica u dovama. Kako je prva sura u Kur'anu Fatiha, ona koja otvara Kur'an, tako njezin prvi ajet otvara skoro svaku našu dovu.
 U ovom džuzu se po prvi put u Kur'anu spominje slučaj protivljenja Iblisa Allahu, dž.š.,  (od 30. do 39. ajeta) koji se do danas ponavlja u različitim oblicima. To nam kazuje da se ljudi često protive svome Stvoritelju. Čak se i neki vjernici žele vrednovati jačim i boljim od drugih ljudi, kao što je i Iblis to uradio, smatrajući sebe boljim, pametnijim i cjenjenijim od Adema a.s.. Profesor sluša profesora, ali razmišlja kako je ipak on bolji retoričar. Čovjek čita knjigu i bez ikakve argumentacije misli da bi on bolje napisao, štaviše spreman je pričati u svom društvu o mahanama knjige. Stoga, čitajući o slučaju Iblisa čovjek treba uzeti pouku i doslovno vježbati da mu nikada ne dolaze misli da je bolji od drugih. Riječ ,Ja' otvara vrata šejtanu. Ljudi koji često koriste ,ja' u govoru nerijetko govore mnogo o sebi, stoga se već djeca podučavaju da formalno izbjegavaju ovu zamjenicu. ,Rekao sam mu...'  mnogo ljepše zvuči od ,Ja sam mu rekao.."
Komentar prvog džuza
 Slučaj Musaovog, a.s., naroda  (61. ajet ili od 57. do 61. ajeta) kada je tražio dodatnu hranu od onoga što je imao. Naime, Allah, dž.š., dao je ovom narodu prelijepu hranu, ali oni su tražili dodatno: luk, krastavice..., odnosno čak i goru hranu, kako kaže Kur'an. Nisu bili zadovoljni sofrom pred sobom pa su tražili novu. To pretjerivanje ih je dovelo do srama i poniženja i uskraćivanja Božijih blagodati.
 U ovom džuzu objašnjava se i drugi slučaj pretjerivanja (od 67. do 71. ajeta) i oholosti. To je slučaj kada je Musa, a.s., prema naredbi Allaha, dž.š., kazao svom narodu da zakolju kravu. Trebali su zaklati jednu običnu kravu, ali zbog svoje oholosti, bezobrazluka, igranja s vjerom i propisima, što je i danas prisutno čak i kod vjernika, morali su zaklati posebnu kravu, odnosno otežali su sebi.   
 Naime, postavljanjem mnoštva pitanja i podpitanja, odugovlačili su svoju obavezu te svaki put otežavali sebi zadatak. I danas ima ljudi koji sebi otežavaju vjeru često minornih od kojih su mnoga beznačajna. Štaviše svojim pitanjima otežavaju vjeru i drugima. Iščitavajući ,literaturu' o islamu postaju još zbunjeniji te svojim stanjem zbunjuju i otežavaju i drugima.


Literatura: Tefsir Ibni Kesir, Sahihul Buhari, Elvedin Subašić.

Ni komentarjev:

Objavite komentar