16. 3. 18

MIMBERA - ISKRENOST PO POTREBI




الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ،  نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.  مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده . ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون.
قال الله تعالى فى كتابه الكريم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ مُوسَىٰ 
إِنَّهُ كَانَ مُخْلَصًا وَكَانَ رَسُولًا نَّبِيًّا

صدق الله العظيم

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

Hvala Allahu Gospodaru svjetova, neka je salavat i selam na posljednjeg Poslanika Muhammeda, s.a.v.s., njegovu časnu porodicu, čestite ashabe i sve istinske sljedbenike njegovog sunneta do Sudnjeg dana!

  A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 28. džumade-l-uhra 1439. ili 16. mart 2018. godine. Ovo je 26. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Neprovjerene informacije', a današnja je, ,Iskrenost po potrebi.'

 Musliman je iskren kako u svojoj intimi, tako i onda kada svoje riječi i postupke izlaže javnosti. Iskrenost je na dvostrukoj vagi, prvoj kada ostanemo sami i (po)razgovaramo sa svojom dušom, i ona svakodnevna i ponavljajuća iskrenost pred drugima, u govoru, ponašanju i djelima. Ako nema odstupanja između ovih dviju iskrenosti, to čini čovjeka stabilnim, samopouzdanim i sigurnim.

 Dakle, iskrenost znači jedinstvo ponašanja, jedinstvo mjerila, i cjelokupnost ličnosti. Iskrenost znači biti daleko od unutrašnjih i društvenih sukoba, i daleko od vlastite protivriječnosti.

  Ibn Kudama el-Makdisi kaže: ,,Prenosi se od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: ,Za svoj ummet najviše se bojim rijaluka – pokazivanja i skrivene strasti.’” Katastrofalne posljedice ove skrivene strasti ne mogu spoznati ni mnogi veliki učenjaci, a kamoli obični pobožnjaci. Rijalukom su iskušani učenjaci i pobožnjaci, koji se trude da zadobiju blagodati ahireta. Nakon što su pobijedili svoje duše, zauzdali strasti i usmjerili ih na činjenje ibadeta, više nisu bili skloni vanjskim grijesima, koje čine udovi. Duše su im se zadovoljile ispoljavanjem ibadeta, a utjehu za umor koji su osjetili na putu borbe protiv prohtjeva nađoše u slasti prihvaćenosti kod stvorenja i njihovom poštovanju i uvažavanju. Duša je u tome našla veliki užitak koji joj je ostavljanje grijeha učinio lahkim. Neki od njih misle da su iskreni u ime Allaha, a ustvari su kod Njega upisani na spisak munafika. Ovo je velika spletka koje su se spasili samo Allahu bliski robovi.”

Iskrenost u ashaba

●  Od Sufjana es-Sevrija prenosi se da je rekao: ,,Rebi‘ina sluškinja pričala mi je da Rebi’a sve radio tajno, pa ako bi neko došao dok bi on čitao iz Mushafa, on bi Mushaf prekrio odjećom.’”

●  Davud b. Ebu Hind postio je četrdeset godina, a da za to nije znala njegova porodica. Bio je obućar, pa bi od kuće nosio hranu sa sobom, a zatim bi je usput podijelio, i uvečer bi se vratio i jeo sa porodicom.”

●  Sufjan b. Ujejna rekao je: ,,Ako su tajna djela dobra kao i javna – to je pravda, a ako su tajna djela bolja od javnih – to je izvrsnost i vrlina, ali ako su javna djela bolja od tajnih – to je zločin (nepravda).”

●  Fadala b. Ubejd rekao je: ,,Drži se osobina od kojih će Allah dati da imaš koristi: ako možeš da znaš, a da ne budeš znan – uradi to, ako mo‍žeš da slušaš a da ne govoriš – uradi tako, ako mo‍žeš da sjediš, a da se ne sjedi pred tobom – uradi tako.”

  Ima jedna kratka sura u Kur'anu, zove se Ihlas-iskrenost. Učiti je, predstavlja veliku vrijednost a proučiti njeno značenje, još veću. Dakle, značenje ihlasa u je da pokreti tijela budu u skladu sa osjećajima srca. Ihlas je nešto što Allah čuva između Sebe i Svoga roba.

  Uzvišeni Allah kaže u hadis i kudsijju:

„Iskrenost je jedna od mojih tajni. Nju stavljam u srca onih robova koje volim.
Nju ne poznaje melek da je zapiše, niti šejtan da je iskrivi. Ona je između Mene i roba.“

  Primjera iskrenost i neiskrenosti je napretek. Krenimo od sebe pa nadalje. Može mi se desiti da sam pobožan pred ljudima i oduljim namaz a kod kuće ga skraćujem čim više. Učim umiljato Kur'an, mijenjam stalno abdest, klanjam, dijelim sadaku, pustio sam obradu itd.  Možda to činim kako bi ljudi rekli, vidi pobožnjaka, blago njemu. Dakle, tijelo ima jedan pravac a srce drugi i to je ujedno i osnovna definicija licemjerstva, dvoličnjaštva-munafikluka.

  U Tevratu stoji: ,,Ono djelo s kojim se željelo Moje zadovoljstvo, makar i malehno bilo, ogromno je, a ono djelo s kojim se željelo nešto drugo mimo Moga zadovoljstva, iako veliko djelo bilo, malehno je.”

Neki  su kazali: ,,Nemoj se brinuti da povećaš svoja djela pokornosti, nego se brini da povećaš iskrenost u njima!”

  Uzvišeni Allah kada u Kur'anu spominje iskrene, u ajetu je riječ iskrenost na početku: „I spomeni u Knjizi Musaa! On je bio iskren i bio je poslanik, vjerovjesnik. (Merjem: 51)

Naš neprijatelj, prokleti Iblis neće na stranputicu odvesti iskrene.

  "E tako mi dostojanstva Tvoga" – reče – "sigurno ću ih sve na stranputicu navesti, osim Tvojih među njima robova iskrenih!" (Kur'an-Sa'd,82,83)

 Iskrenost je teško postići, a teško je i obdržati. Zbog toga treba  moliti Allaha da nam podari ihlas, a djelo bez ihlasa je samo mučenje i prazan trud za koji nema nagrade. Iskrenost je srž ibadeta zbog kojeg će naša djela biti primljena ili odbijena.

   Dova      

  Bože podari mi iskren jezik i zdravo srce. Utječem se Tebi od zla koje Ti znaš i tražim dobro koje Ti znaš. Amin!

  Molimo Te Uzvišeni, obogati nas ljubavlju do naših džamija i do onih koji nas vode na pravi put. Uzvišeni, učini da džamija budi ponos naš, džuma namaz, radost naša, a islamska zajednica bude halka i uzdanica naša!  Amin!

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
عوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُأ
 [جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
 الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
 صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.

  Nijaz Salkić


Ni komentarjev:

Objavite komentar