الْحَمْدُ
لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ
نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ
الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ
أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ.
صلى
الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين
المرشدين المهديين من بعده . ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا
أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم
بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان
الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن
الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون.
قال
الله تعالى فى كتابه الكريم:
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَاذْكُرْ
فِي الْكِتَابِ مُوسَىٰ
إِنَّهُ كَانَ مُخْلَصًا وَكَانَ
رَسُولًا نَّبِيًّا
صدق الله العظيم
U
ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Hvala
Allahu Gospodaru svjetova, neka je salavat i selam na posljednjeg Poslanika
Muhammeda, s.a.v.s., njegovu časnu porodicu, čestite ashabe i sve istinske
sljedbenike njegovog sunneta do Sudnjeg dana!
A
zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 28. džumade-l-uhra 1439.
ili 16. mart 2018. godine. Ovo je 26. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo
temu, ,Neprovjerene informacije', a današnja je, ,Iskrenost po potrebi.'
Musliman
je iskren kako u svojoj intimi, tako i onda kada svoje riječi i postupke izlaže
javnosti. Iskrenost je na dvostrukoj vagi, prvoj kada ostanemo sami i (po)razgovaramo
sa svojom dušom, i ona svakodnevna i ponavljajuća iskrenost pred drugima, u
govoru, ponašanju i djelima. Ako nema odstupanja između ovih dviju iskrenosti, to
čini čovjeka stabilnim, samopouzdanim i sigurnim.
Dakle, iskrenost znači jedinstvo ponašanja,
jedinstvo mjerila, i cjelokupnost ličnosti. Iskrenost znači biti daleko od
unutrašnjih i društvenih sukoba, i daleko od vlastite protivriječnosti.
Ibn Kudama el-Makdisi kaže: ,,Prenosi se od
Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao: ,Za svoj ummet najviše
se bojim rijaluka – pokazivanja i skrivene strasti.’” Katastrofalne
posljedice ove skrivene strasti ne mogu spoznati ni mnogi veliki učenjaci, a
kamoli obični pobožnjaci. Rijalukom su iskušani učenjaci i pobožnjaci, koji se
trude da zadobiju blagodati ahireta. Nakon što su pobijedili svoje duše,
zauzdali strasti i usmjerili ih na činjenje ibadeta, više nisu bili skloni
vanjskim grijesima, koje čine udovi. Duše su im se zadovoljile ispoljavanjem
ibadeta, a utjehu za umor koji su osjetili na putu borbe protiv prohtjeva
nađoše u slasti prihvaćenosti kod stvorenja i njihovom poštovanju i uvažavanju.
Duša je u tome našla veliki užitak koji joj je ostavljanje grijeha učinio
lahkim. Neki od njih misle da su iskreni u ime Allaha, a ustvari su kod Njega
upisani na spisak munafika. Ovo je velika spletka koje su se spasili samo
Allahu bliski robovi.”
Iskrenost u ashaba
● Od
Sufjana es-Sevrija prenosi se da je rekao: ,,Rebi‘ina sluškinja pričala mi je
da Rebi’a sve radio tajno, pa ako bi neko došao dok bi on čitao iz Mushafa, on
bi Mushaf prekrio odjećom.’”
●
Davud b. Ebu Hind postio je četrdeset godina, a da za to nije znala njegova
porodica. Bio je obućar, pa bi od kuće nosio hranu sa sobom, a zatim bi je
usput podijelio, i uvečer bi se vratio i jeo sa porodicom.”
●
Sufjan b. Ujejna rekao je: ,,Ako su tajna djela dobra kao i javna – to je
pravda, a ako su tajna djela bolja od javnih – to je izvrsnost i vrlina, ali
ako su javna djela bolja od tajnih – to je zločin (nepravda).”
●
Fadala b. Ubejd rekao je: ,,Drži se osobina od kojih će Allah dati da imaš
koristi: ako možeš da znaš, a da ne budeš znan – uradi to, ako možeš da slušaš
a da ne govoriš – uradi tako, ako možeš da sjediš, a da se ne sjedi pred tobom
– uradi tako.”
Ima jedna kratka
sura u Kur'anu, zove se Ihlas-iskrenost. Učiti je, predstavlja veliku
vrijednost a proučiti njeno značenje, još veću. Dakle, značenje ihlasa u je da pokreti
tijela budu u skladu sa osjećajima srca. Ihlas je nešto što Allah čuva između
Sebe i Svoga roba.
Uzvišeni Allah kaže u hadis i kudsijju:
„Iskrenost je jedna od mojih tajni. Nju stavljam u srca onih robova
koje volim.
Nju ne poznaje melek da je zapiše, niti šejtan da je iskrivi. Ona je između Mene i roba.“
Nju ne poznaje melek da je zapiše, niti šejtan da je iskrivi. Ona je između Mene i roba.“
Primjera iskrenost i neiskrenosti je
napretek. Krenimo od sebe pa nadalje. Može mi se desiti da sam pobožan pred
ljudima i oduljim namaz a kod kuće ga skraćujem čim više. Učim umiljato Kur'an,
mijenjam stalno abdest, klanjam, dijelim sadaku, pustio sam obradu itd. Možda to činim kako bi ljudi rekli, vidi
pobožnjaka, blago njemu. Dakle, tijelo ima jedan pravac a srce drugi i to je
ujedno i osnovna definicija licemjerstva, dvoličnjaštva-munafikluka.
U Tevratu stoji: ,,Ono djelo s kojim se
željelo Moje zadovoljstvo, makar i malehno bilo, ogromno je, a ono djelo s kojim
se željelo nešto drugo mimo Moga zadovoljstva, iako veliko djelo bilo, malehno
je.”
Neki
su kazali: ,,Nemoj se brinuti da povećaš svoja djela pokornosti, nego se
brini da povećaš iskrenost u njima!”
Uzvišeni Allah kada u Kur'anu spominje
iskrene, u ajetu je riječ iskrenost na početku: „I spomeni u Knjizi Musaa! On
je bio iskren i bio je poslanik,
vjerovjesnik. (Merjem: 51)
Naš
neprijatelj, prokleti Iblis neće na stranputicu odvesti iskrene.
"E tako mi
dostojanstva Tvoga" – reče – "sigurno ću ih sve na stranputicu
navesti, osim Tvojih među njima robova iskrenih!" (Kur'an-Sa'd,82,83)
Iskrenost je teško postići, a teško
je i obdržati. Zbog toga treba moliti Allaha da nam podari ihlas, a djelo
bez ihlasa je samo mučenje i prazan trud za koji nema nagrade. Iskrenost je srž
ibadeta zbog kojeg će naša djela biti primljena ili odbijena.
Dova
Bože podari mi iskren jezik i zdravo srce. Utječem se Tebi
od zla koje Ti znaš i tražim dobro koje Ti znaš. Amin!
Molimo
Te Uzvišeni, obogati nas ljubavlju do naših džamija i do onih koji nas vode na
pravi put. Uzvišeni, učini da džamija budi ponos naš, džuma namaz, radost naša,
a islamska zajednica bude halka i uzdanica naša! Amin!
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله
الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ
القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
عوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن
الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُأ
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و
المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و
السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن
شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي,
يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت
علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و
بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و
لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا
البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي
القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni
Kesir, Sahihul Buhari.
Nijaz Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar